לאחר שהקורונה הפילה את מניית אלטיס אירופה: דרהי הגיש הצעת רכש למניות בעלת השליטה בהוט

הציע לרכוש את מניות אלטיס שבידי הציבור ב-2.5 מיליארד אירו, כלומר לפי שווי של כ-4.9 מיליארד אירו לחברה כולה • לאחר השלמת הרכישה תימחק אלטיס אירופה מהמסחר בבורסה ההולנדית

פטריק דרהי, בעלי הוט./  צילום: רויטרס, Lucas Jackson
פטריק דרהי, בעלי הוט./ צילום: רויטרס, Lucas Jackson

פחות משבע שנים לאחר שהנפיק אותה, מציע איש העסקים פטריק דרהי להפוך את חברת אלטיס אירופה שבשליטתו לחברה פרטית. אלטיס אירופה מרכזת את פעילות התקשורת של הקבוצה באירופה, וכוללת גם את השליטה בחברה הישראלית הוט.

דרהי הגיש ביום שישי הצעה לרכישת המניות שנמצאות בידי הציבור בתמורה ל-4.11 אירו למניה, ובסך הכל 2.5 מיליארד אירו, כלומר לפי שווי של כ-4.9 מיליארד אירו לחברה כולה. לאחר השלמת הרכישה תימחק אלטיס אירופה מהמסחר בבורסה ההולנדית.

לפי הדיווח, דירקטוריון החברה בחן את ההצעה באמצעות דירקטורים שאינם קשורים לבעל השליטה, והגיע למסקנה כי העסקה טובה לחברה, לבעלי המניות, ללקוחות, לעובדים ולמלווים שלה. עוד צוין בדיווח שההצעה מגובה במימון מלא והיא תושלם, בכפוף למספר תנאים, במהלך הרבעון הראשון של שנת 2021.

הצעת דרהי משקפת פרמיה של 24% על מחיר המניה לפני הדיווח ושל 16.5% על המחיר הממוצע ב-180 הימים האחרונים. בתגובה להצעה זינקה מניית אלטיס אירופה ביום שישי ב-24.4%, ואף עקפה את המחיר בהצעה. שווי השוק של החברה בבורסה עומד על כ-5.2 מיליארד אירו.

אלטיס אירופה הונפקה בשנת 2014 לפי שווי של כ-6 מיליארד אירו, ובשנה שלאחר מכן שווייה זינק ביותר מפי שניים, אך בין אמצע 2015 לסוף 2017 היא מחקה כ-80% משווייה, בין היתר בשל המינוף הגבוה שהעלה חששות מפני אי-יכולת החברה לשרת את החובות הכבדים שלקחה על עצמה.

בתחילת 2018 הודיעה הקבוצה על פיצול פעילותה לשתי זרועות: ההחזקות בחברת אלטיס USA, שפועלת בארה"ב, חולקו כדיבידנד בעין לבעלי מניות אלטיס NV, ששמה שונה לאלטיס אירופה. אלטיס USA הונפקה כמה חודשים קודם לכן בבורסת ניו יורק; ההנפקה בוצעה בשווי של 22 מיליארד דולר, ונכון להיום שווי אלטיס USA הוא 15.1 מיליארד דולר.

מניית אלטיס אירופה זינקה מאז השפל, ובתחילת 2020, רגע לפני פרוץ משבר הקורונה, הגיעה לשיא של 6.74 אירו למניה, גבוה משמעותית מהמחיר בהצעה הנוכחית, אך מאז ועד להצעה המניה איבדה כמעט מחצית מערכה.

"ההצעה שהגשנו היום תביא לפרק חדש ומלהיב עבור אלטיס אירופה וכל מחזיקי העניין שלה (stakeholders). לאחר רה-ארגון בקבוצה ב-2018, אלטיס אירופה ביצעה בהצלחה את אסטרטגיית ה-turnaround שלה, תפעולית ופיננסית", מסר דרהי.

"באותה תקופה, אלטיס עשתה התקדמות מדהימה בפישוט וחיזוק מבנה ההון שלה. ההצעה תאפשר פוקוס מוגבר באסטרטגיית הטווח הארוך, ומדגישה את האמון שלי והביטחון בעתיד אלטיס אירופה. לחברה יש בסיס נכסים ייחודי ומעמד מוביל במספר שווקים. יש בפני החברה הזדמנויות עצומות".