תושבי מגדלי שרונה מתנגדים למכירת חניון שרונה מרקט

חברת גינדי החזקות מקיימת מו"מ למכירת חניון שרונה מרקט בתל אביב תמורת כ-220 מיליון שקל • תושבי הבניין פנו היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה למנוע את מכירת החניון שנמצא "בליבת מחלוקת משפטית"

שרונה מרקט / צילום: אלירן אביטל
שרונה מרקט / צילום: אלירן אביטל

דיירי הבניין ברחוב קלמן מגן 3-7 (מגדלי שרונה) פנו היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה למנוע את מכירת החניון הצמוד, הנמצא לטענתם, "בליבת מחלוקת משפטית". בשבוע בעבר פורסם "בגלובס" כי חברת גינדי החזקות מקיימת מו"מ למכירת חניון שרונה מרקט בתל אביב תמורת כ-220 מיליון שקל. מדובר בחניון בן שלוש וחצי קומות שמשרת את בנייני המשרדים באזור ובהם דיירי מגדל היובל, שבו נמצאים משרדים ממשלתיים רבים, וכן את אורחי שרונה מרקט. בסך הכל כולל החניון 404 חניות.

לאורך השנים היו לדיירי מגדלי שרונה הרבה מאד סיכסוכים עם חברת גינדי החזקות. בחודש אפריל 2016 הגישה נציגות הדיירים תביעה נגד גינדי החזקות, מנהלי החברה ובני משפחת גינדי, שבה דרשה לסגור את "שרונה מרקט" - שוק האוכל שפועל בקומת הקרקע של הפרויקט - שגרם לדבריהם למפגעים תברואתיים. עוד טענו הדיירים כי גינדי השתלטה על חלקים ברכוש המשותף של הפרויקט וביקשו מבית המשפט צו שיאכוף את ההפרדה "בין מערכות המרקט ומגדלי המגורים".

כך או כך, בחודש אוקטובר 2019, נודע כי "שרונה מרקט" נמכר תמורת 104 מיליון שקלים לחברות הנדל"ן ביג ומגה אור. העסקה לא כללה את החניון הצמוד, הנמצא במוקד העניין כעת.

דיירי מגדלי שרונה, המיוצגים ע"י עוה"ד צבי פירון, אפרת רנד וניר פרץ ממשרד מ.פירון ושות', טוענים עתה כי אם יימכרו החניונים לצד ג' לא ניתן יהיה להעביר את בורות השומן המצויים היום בחניוני המגורים לחניון שרונה מרקט ולא ניתן יהיה לחייב את הקונה לאפשר לדיירים לעשות שימוש בחניון התפעולי המצוי בקומה מינוס 2 ומהווה את אחת מדרכי הגישה לבניינים. הדיירים דורשים אפוא "להורות על רישום הערה בדבר הגשת התביעה שבכותרת, על מנת ליידע צדדים שלישיים בדבר המחלוקות הנוגעות לחניונים ובדבר זכויותיה של התובעת בהם".

במסגרת הבקשה שהגישו הדיירים נכללה גם התייחסות להתנהלותה של גינדי בתביעה, שכל תכליתה הנה "לעכב ולסרבל את ההליך בכל דרך אפשרית". לטענת הדיירים, "גינדי משכה את הזמן, עיכבה את בירור התביעה לגופה, כשכל הזמן, מתחת לפני השטח, מאחורי הקלעים, בשקט בשקט, פעלה גינדי, ופועלת גם היום, להתפרק מכלל זכויותיה וחובותיה בפרויקט העומד בבסיס התביעה שהוגשה נגדה, וזאת תוך התעלמות מוחלטת מזכויות הדיירים הנטענות והמחלוקות העומדות להכרעת בית המשפט - לרבות המחלוקות הקנייניות".

בגינדי החזקות מסרו שהם לא מכירים את הפנייה לבית המשפט.