עובדי פרי נדל"ן לא קיבלו את משכורת אוגוסט ופנו לביהמ"ש

כחלק מהליך הקפאת ההליכים בקבוצת פרי נדל"ן, פנו 19 מעובדי החברה לבית המשפט המחוזי מרכז בבקשה להצטרף להליך, וזאת בניסיון לשמור על זכויותיהם • 17 עובדים התארגנו בקבוצה אחת, ועוד שני עובדים בקבוצה שנייה

אלדד פרי / צילום: איל יצהר, גלובס
אלדד פרי / צילום: איל יצהר, גלובס

כחלק מהליך הקפאת ההליכים בקבוצת פרי נדל"ן, פנו 19 מעובדי החברה לבית המשפט המחוזי מרכז בבקשה להצטרף להליך, וזאת בניסיון לשמור על זכויותיהם. 17 עובדים התארגנו בקבוצה אחת, ועוד שני עובדים בקבוצה שנייה.

אפילו שועלי שוק ההון הוותיקים טוענים שנפלו בפח של איש הנדל"ן אלדד פרי 

עו"ד שלי נחום, ממשרד נחום, גלמן, כהן ושות', המייצג 17 עובדים, הסביר בשיחה עם "גלובס", כי מבחינת העובדים הקריסה של החברה תפסה אותם בהפתעה גמורה. "הבקשה להקפאה נפלה על עובדי החברה כרעם ביום בהיר. אני כעו"ד נפגשתי איתם לראשונה רק לאחר שהוגשה הבקשה. זה לא משהו שהיה ידוע מראש. עובדי החברה לא קיבלו את משכורת חודש אוגוסט, הם עומדים ערב החג, לפני סגר, עירום ועריה, אין להם כסף לאכול ואנחנו מנסים לארגן להם תקציב משני מקורות. מ-3 מיליון השקלים שהנושה מוכנה להעמיד לתקציב ההקפאה וגם, מקרן של ההסתדרות כהלוואה על חשבון. העובדים מאד חוששים להיפלט לשוק העבודה במצב הנוכחי".

עו"ד ליזה חדש, המייצגת שני עובדים, מבהירה שהסיטואציה המשפטית מורכבת עבור מיוצגיה. "החברה שנמצאת היום תחת ההליך היא לא החברה שמעסיקה את העובדים. הם מועסקים בחברות קשורות שאינן נמצאות בתהליך", הסבירה ל"גלובס". גם היא ציינה כי העובדים שאותם היא מייצגת טרם קיבלו את משכורת חודש אוגוסט. "הואיל והבקשה הוגשה והצו ניתן כנגד חברת האם, קבוצת אלדד פרי, הזכאות שלהם לקבלת הכספים מהביטוח הלאומי בדמות גמלה לא קיימת, כי החברות שמנפיקות להם את תלושי השכר לא נמצאות תחת ההליך. מה שצריך לעשות זה שהנאמנים יחליטו שהם מכניסים תחת ההליך המשפטי גם את החברות הקשורות, או שהנאמנים יחליטו שהם מאפשרים לחברות למטה להמשיך להתקיים ללא הליך משפטי. אני לא חושבת שהדבר הזה אפשרי. אם כן, יצטרכו למצוא את המקורות לתשלום המשכורות לעובדים", הסבירה.

תגובת קבוצת אלדד פרי: "קבוצת אלדד פרי החלה ביום חמישי האחרון בהליך הבראה. למרות חילוקי הדעות שיש בין השותפים הם נכונים לשלב ידיים ולפעול בשיתוף פעולה יחד עם הנאמנים שמונו על ידי בית המשפט על מנת להבריא את הקבוצה ולעמוד בכל התחייבויותיה. הנהלת הקבוצה תעשה הכל על מנת להמשיך את הפרויקטים להם התחייבה, להגן על כספם של הרוכשים והספקים, להגן על העובדים ולהבריא את הקבוצה.

למרות המצב התזרימי הזמני אליו נקלעה הקבוצה, הרי שיש לה עודף נכסים ובטוחות על פני התחייבויות, והיא תעמוד בכל התחייבויותיה".