בזלת תקים מתקן מיצוי קנאביס בעלות של 22 מיליון שקל

לבזלת מפעל עיבוד קנאביס בתפרחת, בו הושקעו 22 מיליון שקל, מתוכם 1.7 מיליון שקל ממענק רשות החדשנות

קבוצת בזלת הודיעה על הקמת מתקן למיצוי קנאביס בהשקעה של 22 מיליון שקל, מהם כ-1.7 מיליון שקל ינבעו ממענק רשות החדשנות. המתקן נועד לאפשר מיצוי של שמן, לעומת הפעילות של הכנה ואריזה של תפרחת הקנאביס שהיא עיקר פעילות המפעל הנוכחי של החברה. בזלת הייתה בעבר אחד משלושה מפעלי הקנאביס בישראל, לצד מפעלי BOL ופנאקסיה, אך בשנה האחרונה התווספו מתחרים כמו יוניבו ומפעל הקנאביס של תיקון עולם בציפורית.

בזלת מציינת בהודעתה כי קו המיצוי שהיא מקימה זכה למענק בשל חדשנותו. השמן המופק בקו מוצרים כזה, יכול להוות את הבסיס לצורות מתן כמו כמוסות או טבליות (שכיום עדיין אינן מותרות לשיווק על ידי משרד הבריאות) וכי במקביל תומכת הרשות במחקר קליני שעורכת החברה בהרכבי טרפנים (חומרי הטעם והריח של הקנאביס) שונים והשפעתם על אפקטיביות הקנאביס בהפחתת כאב.

במפעל התפרחת של בזלת באור עקיבא הושקעו עד היום 70 מיליון שקל מההון העצמי של הבעלים וכן מהלוואה שניטלה מחברת פנינסולה. בעבר אמרה מנכ"ל החברה, מאיר אריאל, כי ההשקעה עלולה לרדת לטמיון, בעיקר ההשקעה בהפיכת המפעל למתאים לתקנים מחמירים, אם לא יאושר יצוא קנאביס בישראל. אריאל אמר את הדברים על רקע בג"צ שהגיש כדי לזרז את אישור היצוא. הממשלה אישרה עקרונית יצוא קנאביס מישראל בינואר 2019, אולם עד היום לא תוקנו התקנות הדרושות ולא התאפשר היצוא בפועל, ממגוון סיבות כאשר כעת הסיבה העיקרית היא דרישת משרד הבריאות מן האוצר לממן תקנים נוספים ליק"ר, יחידת הקנאביס הרפואי.

השבוע אמר אריאל ל"גלובס" כי: "אנחנו משקיעים בתקווה שהשכל הישר יגבר על האטימות של הממסד שיבין שיש כאן תעשייה אמיתית חדשה מתוחכמת ברמה הגבוהה ביותר בעולם. כיום ברור שבזלת היא המפעל הגדול בעולם לייצור מוצרי קנאביס רפואי המעסיק 220 עובדים בתחומי המדע, הפיתוח והייצור. היו לנו בעבר מאבקים עם הממסד, בין השאר בדרישה להפוך לתעשיית פארמה והשוק היום הוא עדות לעיקשות שלנו, וכך יהיה גם הפעם. היצוא כבר כאן! זה רק עניין של זמן ומי שרוצה להצליח בעולם צריך להשקיע".