בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בעליות: הנאסד"ק קפץ ב-1.9%, הדאו ג'ונס הוסיף 1.2% לערכו

מדדי וול סטריט רשמו עליות לאחר השבוע הגרוע מאז חודש מרץ • אופ"ק הנמיך את תחזית הביקוש לנפט לשנת 2020 • הניסוי של אסטרה זניקה בארה"ב לא יחודש לעת עתה • אנבידיה קפצה על רקע עסקת הענק

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות לאחר השבוע הגרוע מאז חודש מרץ וזאת כשברקע מספר הנדבקים היומי בעולם טיפס לשיא.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.2%, ומדד הנאסד"ק קפץ ב-1.9%.

לפי דיווח לאחר הנעילה הניסוי של אסטרה זניקה בארה"ב לחיסון לקורונה לא יחודש לעת עתה עד שהחקירה של ה-FDA לגביה תסתיים. 

בגזרת הסקטורים בלטו הנדל״ן והטכנולוגיה. מנייה טסלה זינקה הערב בכ-12.6%, ניקולה המתחרה עלתה כ-11%, מניית אנבידיה עלתה ב-5.7% בעקבות העסקה לרכישת ARM ומנייית אימונומדיקס קפצה ב-97% על רקע רכישתה על ידי גיליאד.

22:30

המדדים בוול סטריט עולים בכ-1.3% כאשר בואינג ואמריקן אקספרס מטפסות ב-3.1% ו-3.5% בהתאמה ודוחפות את הדאו ג'ונס לעלייה של יותר מ-1%.

לאחר ירידה של 11.9% החודש אפל מובילה את העליות במניות הטכנולוגיה בוול סטריט.

בזירת הישראליות בוול סטריט, אבוג'ן מזנקת ב-27%, אלביט מערכות עולה ב-4.4%.

21:30

הזהב טיפס ב-0.8% ל-1,964 דולר לאונקייה, ביום הטוב מזה חודש עבור המתכת היקרה.

מפעילת הפלטפורמה להימורי ספורט, חברת דראפט קינגס (DraftKings), שצרפה לאחרונה לשורת יועציה את שחקן ה-NBA האגדי מייקל ג'ורדן, מזנקת בכ-15% על רקע החתימה על הסכם שיתוף פעולה עם ערוץ הספורט האמריקאי ESPN.

20:25

ארגון אופ"ק הנמיך את תחזית הביקוש לנפט לשנת 2020 על רקע התאוששות נמוכה מהצפוי בהודו ומדינות אחרות באסיה, ותחת הערכה כי הסיכונים נותרו נוכח התפשטות הקורונה בעוד מספר הנדבקים בעולם רשם היום שיא. תחזית הביקוש הונמכה ב-400,000 חביות ביום ל-90.2 מיליון חביות ליום השנה, והתחזית ל-2021 הונמכה גם היא ב-400,000 חביות ביום.

מניית ניקולה מזנקת ביותר מ-14% לאחר שמנכ"לית ג׳נרל מוטורס, מרי בארה, ביטלה את הטענות שהועלו לאחרונה נגד החברה, וזאת לאחר שבדיקת הנאותות שנערכה על ניקולה היתה משביעה רצון.

19:24

מניית טסלה בולטת בזינוק של כ-9%, אנבידיה מזנקת בכ-6% על רקע העסקה לרכישת ARM הבריטית המפתחת שבבים למכשירי קצה תמורת 40 מיליארד דולר.

18:46

המסחר באירופה ננעל ללא שינוי במדדים המובילים, בניגוד למגמה בוול סטריט שם הנאסד"ק מזנק ב-2.4% לאחר שסגר בשבוע שעבר את השבוע הגרוע מאז חודש מרץ בשווקים.

17:24

מנייתה של ענקית התוכנה אורקל מזנקת ב-7% על רקע רכישת טיקטוק. אורקל תוכל לספק את תשתית הענן לטיקטוק, בהתאם לתנאי הבית הלבן. כל המידע והדאטה של טיקטוק יאוחסן על הענן של אורקל.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות לאחר שהמדדים סגרו בשישי שבוע שני של ירידות. הנאסד"ק עולה ב-1.3% ומתאושש מהשבוע הגרוע שרשם מאז חודש מרץ, מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.7% ומדד S&P 500 קופץ ב-0.9%.

ורייזון קומיוניקיישנס , ספקית התקשורת והסלולר הגדולה בארה"ב, הודיעה על רכישת המפיצה הגדולה ביותר של שירותי סלולר TracFone, תמורת כ-6.25 מיליארד דולר במזומן ומניות.

אורקל  ניצחה בקרב את מיקרוסופט על רכישת טיקטוק ארה"ב. אורקל תוכל לספק את תשתית הענן לטיקטוק, למרות שהיא לא החברה המובילה בתחום. כדי לעמוד בתנאי הבית הלבן, כל המידע והדאטה של טיקטוק יאוחסן על הענן של אורקל. אתמול (א') מיקרוסופט הודיעה שבייטדאנס החליטה לא למכור את הנכסים האמריקאיים של טיקטוק.  

אנבידיה  יצרנית השבבים וכרטיסי המסך נערכת לרכישת ARM הבריטית המפתחת שבבים למכשירי קצה כמו סמארטפונים ומחשבים, וזאת תמורת 40 מיליארד דולר. 

גיליאד סיינס  תרכז עניין בהמשך לדיווח על רכישת חברת הביופרמה Immunomedics ב-21 מיליארד דולר- פי 2 משווי השוק של Immunomedics. 

14:00

בורסות אירופה נסחרות כעת במגמה מעורבת. יום המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח בעליות של 0.8%-1.4% במדדי המניות המובילים. 

במסחר המוקדם נרשמות עליות בולטות במניות אפל , טסלה וזום. אנבידיה  קופצת ב-6% על רקע ההודעה על רכישת חברת ARM הבריטית מידי סופטבנק תמורת יותר מ-40 מיליארד דולר. 

12:00

עליות קלות בבורסות אירופה כעת. בגוש האירו התפרסם נתון התפוקה התעשייתית באוגוסט, שהצביע על עלייה של 4.1% לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 4%.

בייטדאנס, החברה הסינית שאחראית על אפליקציית טיקטוק, בחרה באורקל  כשותפה העסקית שלה בארה"ב. לפי דיווחים, אורקל לא תרכוש את פעילות טיקטוק בארה"ב בעסקה רגילה, אבל תקבל אחזקות בפעילות בארה"ב, שתאורגן מחדש. 

חברת ראדא , העוסקת בפיתוח וייצור מכ"מים טקטיים לכוח המתמרן, מדווחת כי קיבלה הזמנות חדשות בהיקף מצטבר של 10 מיליון דולר מאמצע חודש יולי 2020. נכון להיום, סך ההזמנות החדשות המצטבר מתחילת 2020 הגיע ל-59 מיליון דולר, גידול של כ-68% בהשוואה ל-35 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנת 2019.

10:15

שבוע המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית, על רקע אופטימיות של המשקיעים בנוגע לפיתוח קרוב של חיסון נגד וירוס הקורונה. המדדים המובילים מטפסים ב-0.6%-0.8%. 

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות של 1%-1.4%. 

בזירת המסחר בסחורות רושם הזהב עלייה של כ-0.5% לרמה של 1,957 דולר לאונקיה. הנפט מסוג ברנט נסחר בעלייה של כ-0.3% למחיר של 40 דולר לחבית. 

07:50

שבוע המסחר בבורסות אסיה נפתח במגמה חיובית, כשהמדדים המובילים מטפסים בשיעורים של 0.6%-0.7%.

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות של 1%-1.4%. 

זירת המאקרו העולמית תהיה דלילה היום. בגוש האירו יתפרסם נתון התפוקה התעשייתית באוגוסט, שצפוי להצביע על שיפור של 4%. 

מניית סופטבנק מזנקת בכ-9% על רקע דיווחים כי אנבידיה עומדת להודיע השבוע על רכישת חברת ARM הבריטית מידי סופטבנק תמורת יותר מ-40 מיליארד דולר , כך לפי דיווחים ב"וול סטריט ג'ורנל" וב"פייננשל טיימס". חברת ARM מפתחת טכנולוגיה לשבבים של מכשירי קצה כמו סמארטפונים ומחשבים. המודל העסקי שלה לא מבוסס על ייצור השבבים, אלא על הענקת רישיונות לשימוש בטכנולוגיה שלה בתמורה לתמלוגים.

בזירת המסחר בסחורות רושם הזהב עלייה של כ-0.5% לרמה של 1,957 דולר לאונקיה. הנפט מסוג ברנט נסחר בעלייה של כ-0.4% למחיר של 40 דולר לחבית.