קרן פימי נכנסת לתחום התשתיות: רוכשת מחצית ממניות אליקים בן ארי

דבר העסקה המתגבשת נחשף ב"גלובס" בחודש שעבר • העסקה - לפי שווי חברה של 270 מיליון שקל • לפי ההסכם שנחתם עם פימי, דני בן ארי ימשיך לכהן בתפקיד מנכ"ל ונשיא החברה ולילך אשר-טופילסקי, שותפה בכירה בפימי, תמונה ליו"ר הדירקטוריון

לילך אשר טופילסקי / צילום: תמר מצפי
לילך אשר טופילסקי / צילום: תמר מצפי

קרן פימי נכנסת לתחום התשתיות. הקרן, אותה מוביל ישי דוידי, הודיעה היום כי תרכוש מחצית ממניות חברת אליקים בן ארי ב-135 מיליון שקל, כלומר לפי שווי חברה של 270 מיליון שקל.

דבר העסקה המתגבשת נחשף ב"גלובס" בחודש שעבר

מחצית ממניות אליקים בן ארי נמצאת כיום בבעלות ובניהול בנו של המייסד, דני בן ארי. המחצית השנייה נמצאת בבעלות איש תחנות הדלק עובדיה קוקו, שרכש (באמצעות בנו תומר) מחצית ממניות החברה בשנת 2011 תמורת 70-80 מיליון שקל (לפי שווי חברה של כ-150 מיליון שקל). קוקו, לכן, צפוי להנות מרווח נאה על השקעתו.

החברה נוסדה ב-1970 ועוסקת בביצוע פרויקטים הנדסיים, מפעלי תעשייה בתחום ייצור חומרי חציבה, הובלה כבדה ואיכות הסביבה. לפי אתר החברה, המבנה שלה (ייצור חומרי חציבה, שינוע, וביצוע פרויקטים) מאפשר יעילות ועצמאות ללא תלות במקורות חוץ - דבר המקנה יתרון תחרותי במכרזי תשתית.

בבעלות החברה ארבע מחצבות ומפעלים נלווים בתחום חומרי מחצבה, עשרות משאיות כבדות, ציוד מכני הנדסי והפעלת תחנות מעבר לפסולת ביתית. מחזור המכירות השנתי של הקבוצה עומד על מאות מיליוני שקלים ויש לה צבר פרויקטים בהיקף של כמיליארד שקל. מטה החברה, המעסיקה כ-250 עובדים, נמצא באשדוד.

לפי ההסכם שנחתם עם פימי, דני בן ארי ימשיך לכהן בתפקיד מנכ"ל ונשיא החברה ולילך אשר-טופילסקי, שותפה בכירה בפימי, תמונה ליו"ר הדירקטוריון.

בן ארי ציין היום כי "אני בטוח שהשילוב עם קבוצת ההשקעות הגדולה והחזקה במשק ביחד עם המקצועיות, הניסיון, המוניטין וצוות המנהלים והעובדים של קבוצת בן ארי, מציב את החברה בעמדת זינוק מצוינת להמשך התפתחות, צמיחה, והגעה לשיאים חדשים וזאת במיוחד על רקע ההשקעות האדירות הצפויות בתחום התשתיות".

לילך אשר טופילסקי ציינה כי "פימי מזהה את תחום התשתיות כתחום צומח, המהווה מרכיב מרכזי בפיתוח הכלכלה בשנים הקרובות ומאמינה בפוטנציאל הפיתוח העצום שלו. דני בן ארי, מבוני הארץ ומהמנהלים המובילים בתחום התשתיות בישראל , הקים חברה איכותית ובעלת ידע ייחודי. אני משוכנעת כי יחד איתו ועם הנהלת החברה ובשילוב הניסיון שלנו בהשבחת חברות, נצמיח את החברה ונמשיך לממש את הפוטנציאל הקיים בה".

אליקים בן-ארי מתמחה, בין השאר, בביצוע פרויקטים מורכבים בתחום ההנדסה האזרחית על ענפיה השונים, והיא עוסקת בסלילת כבישים, מסילות רכבת, ביצוע גשרים, עבודות בטון מורכבות, עבודות ימיות ותשתיות לבנייה וסלילה בהיקפים של מאות מיליוני שקלים. לחברה חוזה בלעדי עם רכבת ישראל לביצוע הנחת מסילות רכבת וכן ביצוע כל הריתוכים החשמליים והתרמיים בכל שטחי מדינת ישראל.

לאליקים בן-ארי יש כמה חברות בנות, ובהן אורן בן-ארי אספלט (ייצור, פיזור ושיווק של מוצרי אספלט), בן-ארי תל רם פרויקטים (מתמחה בביצוע גשרים, ועבודות בטון מורכבות), שא-עפר (מספקת שירותי הובלה שונים, לרבות שינוע חומרי מחצבה וחומרים מסוכנים) ובן-ארי נגב (חברה רומנית, המפעילה מחצבת בזלת על נהר הדנובה).

קרן פימי, שנוסדה ב-1996, היא קרן ההון הפרטי להשקעות הראשונה והגדולה בישראל, עם נכסים מנוהלים בהיקף של יותר מ-5.5 מיליארד דולר. הקרן רוכשת שליטה בחברות ומבצעת בהן תהליכי השבחה משמעותיים. עד כה רכשה הקרן שליטה בכ-91 חברות ומימשה כ-61 מהן, בהיקף עסקאות של יותר מ-5.5 מיליארד דולר.