משיבה אש: גולף תובעת את מייסד עדיקה דדי שוורצברג

גולף טוענת כי שוורצברג "הפר את חובת האמונים החלה עליו כנושא משרה בכיר בעדיקה כלפי החברה" • חברת האופנה תובעת פיצוי של כמיליון שקל

הסכסוך בין קבוצת האופנה גולף לבין מייסד עדיקה ממשיך להחריף: קבוצת האופנה הציבורית גולף מגישה תביעה נגד מייסד עדיקה, דדי שוורצברג. גולף, שבשליטת כלל תעשיות של לן בלווטניק, מעדכנת היום (ב') כי הגישה כתב תביעה לבית המשפט השלום בת"א נגד שוורצברג, מי שייסד ושימש עד אפריל האחרון כמנכ"ל ודירקטור בחברת הבת של החברה, עדיקה.

לפי גולף, עילות התביעה העיקריות הן כי "במעשיו הפר הנתבע את חובת האמונים החלה עליו כנושא משרה בכיר בעדיקה כלפי החברה" וכן, את "זכויותיה של החברה" בנוגע להסכם בין הצדדים, וזאת "ביחס לזכות סירוב וזכות הצעה ראשונה לחברה בקשר עם מכירת מניות עדיקה" על ידי שוורצברג.

כמו כן, היא מציינת כי הסעדים המבוקשים על-ידי החברה בשלב זה הם בסך של קרוב למיליון שקל - מתוכם כ-500 אלף שקל בגין "פיצוי בגין הפרת חובת האמונים" ופיצוי בסך של 355.3 אלף שקל בגין "הפרת הוראות הסכם ההחזקה".

בימים אלה מסיים מנכ"ל קבוצת גולף רביב ברוקמאייר את תפקידו כמנכ"ל הקבוצה לאחר ארבע שנים, כשבינתיים משמש כממלא מקום סמנכ"ל הכספים של החברה, אלי שפיר.

שוורצברג הגיש בקשה לעיון במסמכים טרם הגשת תביעה נגזרת

בחודש שעבר דיווחנו כי שוורצברג הגיש בקשה לגילוי ועיון במסמכים טרם הגשת תביעה נגזרת נגד הקבוצה האם של חברת האופנה המקוונת, גולף, ונגד הקבוצה שמחזיקה בה, כלל תעשיות. שוורצברג, שהתפטר מתפקידו באפריל האחרון, טען כי לאחר שנדחתה דרישתו למנות בודק חיצוני מטעם הדירקטוריון לבדיקת מה שהוא מגדיר כ"אירועים חמורים שהתרחשו בחברה", הוא פנה בתחילת יוני 2020 לחברה בדרישה כי תמצה זכויותיה כלפי בכירים בבעלות השליטה - אבי פישר, מנכ"ל כלל תעשיות, רביב ברוקמאייר, מנכ"ל גולף, ונגד קבוצת גולף ל"קבלת פיצוי על הנזקים שגרמה להם התנהלותם כלפי החברה".

שוורצברג הגיש את הבקשה לגילוי המסמכים מכוחו כבעל מניות בחברה. במסגרת זו הוא טוען ללחצים פסולים, ומבקש לחשוף מסמכים שיסייעו להשלים הגשת בקשה לתביעה נגזרת על הנזקים שנגרמו לטענתו לבעלי המניות בה.

ממשרד עורכי הדין גיסין המייצג את שוורצברג נמסר כי "עצוב לראות שהנהלת גולף עוסקת בתביעות שוליות שנרקחו בכדי לנסות ליתן משקל נגד לתביעה הנגזרת שהוגשה על ידי דדי, אשר דווקא לגביה גולף והחברה נמנעו ממתן דיווח משך מספר חודשים תוך הפרת חובות דיווח.

"זוהי תגובה עלובה נגד מייסד החברה, דדי, שהשאיר חברה במצב מצוין ובתקופת צמיחה ושגשוג של מגזר אופנת האון ליין. אנו מקווים שבעלת השליטה תתעשת ותתחיל לדאוג לציבור משקיעי החברה תחת האינטרסים הצרים שלה. שלא במפתיע - דבר התביעה מגיע לתקשורת לפני שהתביעה מוגשת לבית המשפט ובוודאי שלפני שהיא מוגשת לנתבע. כל מטרתה היא השתקה ויצירת משקל נגד לטענות כבדות המשקל שהועלו נגד גולף ובעלי השליטה בה בראשות אבי פישר".