משרד המדע ישיק אתר בינלאומי לשיתוף פעולה בתחום המחקרים על הקורונה

האתר יושק בכנס מקוון שיזם שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי בהשתתפות כ-20 שרי מדע וחדשנות מרחבי העולם • בין השרים שישתתפו שרי המדע של איטליה, ספרד, גרמניה ושוודיה

 

יזהר שי / צילום: איל יצהר
יזהר שי / צילום: איל יצהר

משרד המדע והטכנולוגיה משיק פלטפורמה מקוונת חדשה לשיתוף פעולה מחקרי בין מדינות בנושא הקורונה. הפלטרפורמה החדשה תוצג בכנס מקוון שייערך היום (ג') בהשתתפות שרי מדע מרחבי העולם, שיזם שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, וישתתפו בו שרים מכ-20 מדינות בעולם, בהם שרים מאיטליה, ספרד, גרמניה ושוודיה.

במהלך הכנס יציגו שרי המדע את הידע שנצבר במאבק בתחום במדינתם, יציגו מחקרים פורצי הדרך, פיתוחים טכנולוגיים חדשניים בתחומי הרפואה והאסטרטגיות שכל מדינה נקטה במאבקה נגד הנגיף. בנוסף, יחתמו המדינות המשתתפות בכנס על הצהרה משותפת לשיתוף פעולה בינלאומי מדעי בתחום הקורונה ויצירת ערוצי מחקר משותפים בין המדינות.

מנכ"לית משרד המדע שי לי שפיגלמן סיפרה בשיחה עם "גלובס" כי היוזמה להקמת פלטפורמת שיתוף המידע, נולדה לאחר שהמשרד מימן למעלה מ-100 מחקרים בתקופה האחרונה, ונוצרה הבנה שקיימת חשיבות לשיתוף מידע וידע ברמה הבינלאומית.

"חלק מהמדינות מקדימות אותנו וחלק אחרינו, חלק עשו מה שאנו לא, המידע צריך להיות קולקטיבי וקיים ערך גדול גם לשיתוף פעולה בינלאומי. לכן נקרא בכנס לשרי מדע, חדשנות וחינוך מרחבי העולם לשתף מחקרים וידע בנושא הקורונה ולשם כך אנו מקימים פלטפורמה לשיתוף מחקרים מכל העולם", אמרה שפיגלמן, שמונתה לתפקיד מנכ"לית משרד המדע והטכנולוגיה עם כניסתו של השר שי לתפקיד, לאחר ששימשה קודם לכן בתפקיד ראש מטה ישראל דיגיטלית.

המיזם החדש נקרא "גוביד-19", משחק מילים על הקיצור הממשלתי "gov" ושמו של נגיף הקורונה, והוא פותח על ידי "ממשל זמין" שברשות התקשוב הממשלתי.

"כל מדינה שתרצה לחתום על דקלרציה של שת"פ, תוכל לשתף את כל המחקרים שלה בתחום בפלטפורמה החדשה", אמרה שפיגלמן, "חלק מהמדינות כבר החליטו להשתתף ואנו מקווים שמדינות נוספות יצטרפו". נוסף על שיתוף מחקרים, סיפרה שפיגלמן כי יתפרסמו באתר כל האופציות שעומדות בפני חוקרים להגיש בקשות למענקי מחקר, הן בישראל והן בעולם.

ניתן יהיה לצפות בכנס בערוצי היוטיוב והפייסבוק של משרד המדע והטכנולוגיה.