הנפקה נוספת לקורנית דיגיטל; אמזון תמכור מניות תמורת כ-100 מיליון דולר

בגיוס, בהיקף של כ-225 מיליון דולר, אמזון תמכור ברווח מכובד מניות קורנית שקיבלה במסגרת הסכם אופציות • בין השתיים נחתם הסכם אופציות חדש שכפוף להשקעה של אמזון בקורנית בסך 400 מיליון דולר במשך 5 שנים

רונן סמואל, מנכ"ל קורנית / צילום: איל יצהר, גלובס
רונן סמואל, מנכ"ל קורנית / צילום: איל יצהר, גלובס

כשנה ורבע לאחר שגייסה 137 מיליון דולר בהנפקה משנית בנאסד"ק, קורנית דיגיטל יוצאת לגיוס נוסף. יצרנית מערכות הדפוס הדיגיטליות להדפסה על טקסטיל הודיעה על ההנפקה הצפויה, שתכלול הנפקת מניות על-ידי החברה וכן הצעת מכר מצד בעלת מניות בקורנית, ענקית המסחר אונליין אמזון. במחיר הנוכחי של מניית קורנית, כ-62.7 דולר, היקף ההנפקה יגיע לכ-225 מיליון דולר - מתוכם כ-125 מיליון דולר לחברה עצמה, וכ-100 מיליון דולר לאמזון.

נוסף על כך ניתנה לחתמים בהנפקה אופציה לרכישת 540 אלף מניות נוספות, כך שהיקף הגיוס לחברה עצמה עשוי לגדול בכ-34 מיליון דולר (על בסיס המחיר הנוכחי). במקרה של מימוש האופציה לחתמים, המניות החדשות שיונפקו יהוו כ-5.6% מהון המניות של קורנית לאחר ההנפקה.

קורנית, המנוהלת על-ידי רונן סמואל, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שמתקרב ל-2.6 מיליארד דולר. על אף שאיבדה כמחצית משוויה בין החודשים פברואר לאפריל השנה, בין היתר בעקבות אזהרת רווח שפרסמה בצל משבר הקורונה, מניית קורנית התאוששה מהשפל השנתי שרשמה בתחילת אפריל ועלתה ב-172% עד לשיא שנרשם לפני מספר ימים. זאת, למרות השחיקה בתוצאות הפיננסיות בשל משבר הקורונה. ההנפקה הקודמת, ביוני 2019, בוצעה לפי מחיר של 27.5 דולר למניה, שנמוך ב-56% מהמחיר הנוכחי.

החתמים שמלווים את ההנפקה הם סיטיגרופ, ברקליס וגולדמן זאקס, ואיתם גם נידהאם, סטיפל, וויליאם בלייר, קרייג-האלום ו-CJS. לפי התשקיף שפרסמה קורנית, החברה מתכננת להשתמש בכספי הגיוס לרכישות פוטנציאליות עתידיות, כולל של עסקים, טכנולוגיות או נכסים, וכן לצרכים עסקיים כלליים בהם הון חוזר והוצאות הוניות. בסוף הרבעון השני היו לקורנית מזומנים והשקעות בהיקף של כ-237 מיליון דולר, והיא הודיעה לפני מספר שבועות על רכישת חברה בריטית מתחום פתרונות התוכנה בתמורה ל-17 מיליון דולר.

התשקיף כולל התייחסות להשפעת מגפת הקורונה על פעילותה של קורנית דיגיטל , ובין היתר מציין השפעה לרעה על הרווח הגולמי בשל השפעתה על שרשרת האספקה של החברה. "למרות שמוצרינו מיוצרים אך ורק בישראל, אנו משתמשים ברכיבים מרחבי העולם, בעיקר מספקים מסין. בשל השפעת COVID-19 שילמנו עמלות נוספות לספקים חלופיים וכן עלויות גבוהות יותר לזרז משלוחי חלקי חילוף", נכתב.  הדבר בא לידי ביטוי בירידה של הרווחיות הגולמית מ-42.7% במחצית הראשונה אשתקד ל-37.4% במחצית הראשונה של 2020. עם זאת קורנית מוסיפה כי "אנחנו מאמינים שהקורונה עשויה להאיץ מגמות קיימות שחיוביות לעסקינו, למשל עלייה משמעותית במסחר המקוון - לפי דוח של מקינזי מאוגוסט 2020, חדירת המסחר המקוון בארה"ב גדלה פי שניים ל-33% באפריל 2020".

ההסכם החדש עם אמזון - במחיר מימוש גבוה בהרבה

במקביל לדיווח על ההנפקה המתוכננת, הודיעה קורנית גם על הסכם אופציות חדש עם אמזון, לאחר שהקודם הסתיים. במסגרת ההסכם תקצה קורנית לאמזון עד 7% ממניות החברה בדילול מלא, וזאת בכפוף להשקעה של 400 מיליון דולר של אמזון בפתרונות של קורנית במשך 5 שנים - בקווי המוצר הקיימים ב-250 מיליון דולר ובקווי מוצר חדשים ב-150 מיליון דולר.

ההסכם המקורי נחתם בתחילת 2017, והוא כלל הקצאת אופציות לאמזון לרכישת מניות קורנית, כפונקציה על ההוצאות שלה על מוצרי קורנית. אמזון קיבלה אופציה לרכישת עד כ-2.9 מיליון מניות קורנית, כשהמחיר נקבע אז על 13.04 דולר למניה על בסיס ממוצע מחירי המניה בחודש שלפני ההקצאה. מאז כאמור מניית קורנית טיפסה, וההסכם החדש בין החברות נוקב במחיר מימוש גבוה בהרבה, של 59.26 דולר למניה.

במסגרת ההסכם הקיים בין אמזון וקורנית, הבשילו עד היום קרוב ל-2.1 מיליון אופציות, המהוות 4.75% מהון המניות של קורנית והן ניתנות למימוש. מתוכן אמזון מתכננת למכור כאמור כ-1.6 מיליון מניות - וזאת ברווח נאה של עשרות מיליוני דולרים.