לסגור בזמן קורונה: חץ ונצ‘רס מודיעה על קרן חדשה של 77 מיליון דולר

חץ ונצ’רס השקיעה עד היום ב-12 בסטארט-אפים ישראלים צעירים בתחומי מחשוב ענן וסייבר • יהודה טאוב, שותף מנהל בחץ:  "זוהי תקופה מצוינת להשקיע בסטארט-אפים ישראלים"

קרן ההון סיכון חץ ונצ'רס (Hetz Ventures), המשקיעה בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים, הודיעה היום (ג') על סגירת הקרן השנייה שלה בהיקף 77 מיליון דולר. "אנחנו הגוף היחיד בארץ עד היום שגייס קרן מלאה תוך כדי הקורונה", אמר ל"גלובס" יהודה טאוב, שותף מנהל בחץ ונצ'רס. "ביצענו את הסגירה הראשונה של הקרן בחודש אפריל ואת הסגירה הסופית בחודש יולי. גייסנו את הקרן ממשקיעים תאגידים גדולים שצמאים ורוצים חדשנות ישראלית והצלחנו לגייס יותר מהסכום שכיוונו אליו". 

חץ ונצ'רס סגרה את הקרן הראשונה שלה, קרן 1, בהיקף 55 מיליון דולר בפברואר 2018. במסגרת הקרן הראשונה השקיעה חץ ב-10 חברות ישראליות בתחומים של מחשוב ענן וסייבר. גם בקרן החדשה, קרן 2, מתכוונת חץ לשמור על אותו פרופיל השקעה בחברות בתחילת הדרך המפתחות טכנולוגיה לארגונים בתחומי ה-DevOps, סייבר, מחשוב ענן ופינטק. "אנחנו נמשיך להשקיע את הכסף הראשון בחברות ולהיות המשקיע המוביל בסבב עבור חברות עם רעיונות גלובליים שאנחנו יכולים לקחת לשוק הבינלאומי", אמר טאוב.  

לדברי טאוב, "95% מכספי הקרן הגיעו מחוץ לישראל, עובדה שמבחינתנו היא יתרון ענק, כי יש לנו כיום רשת של תאגידים בינלאומיים שהשקיעו בנו או נמצאים איתנו בשותפות ודרכם אנחנו יכולים לסייע ליזמים. הצ'ק הממוצע שקיבלנו הוכפל מקרן 2 לקרן 1 ו-90% מהמשקיעים בקרן הראשונה המשיכו להשקיע גם בשנייה. בנוסף חלק מהיזמים שאנחנו השקענו בהם בקרן הראשונה החליטו להיכנס כמשקיעים בקרן השנייה מכיסם הפרטי, שמבחינתנו זאת תעודת כבוד מאוד משמעותית". 

חץ הוקמה על ידי שלושה יהודים-בריטים מרקעים שונים: לורד אנדרו פלדמן, שכיהן בתור יו"ר ומנכ"ל המפלגה השמרנית בבריטניה, בזמן כהונתו של ראש הממשלה דיוויד קמרון; סטיוארט רודן, שכיהן במשך 17 שנה בתור יו"ר Lansdowne Partners, מקרנות הגידור הגדולות באירופה, וטאוב בן ה-31, ששירת בעבר כקצין ביחידת מודיעין מסווגת בצה"ל. 

חץ הודיעה כי כבר השקיעה בשתי חברות במסגרת הקרן החדשה בנוסף ל-10 חברות בהם השקיעה במסגרת קרן 1 כולל טריגו, ספקית בינה מלאכותית וטכנולוגיה מבוססת ראייה ממוחשבת המאפשרת חווית קניה קלה ללא מעבר בקופות; גרנולייט המבצעת אופטימיזציה של תשתיות ענן ועומסי עבודה לשיפור ביצועים בזמן אמת; וקודוטה המפתחת מערכת השלמה אוטומטית לכתיבת קוד בשפות תכנות.   

"זוהי תקופה מצוינת להשקיע בסטארט-אפים ישראלים", אמר טאוב. "בדרך כלל השלב של הפריצה לשוק הוא קשה, אבל הקורונה היא רעידת אדמה שגורמת לארגונים לחפש פתרונות מהירים, חדשניים ושונים מאשר הם נזקקו להם בעבר".