יריב לוין: "ההסכם יביא כלכלה חזקה, יחסי תיירות ומסחר בין המדינות, ותרומה מכרעת ליציבות ולביטחון"

ח"כ יריב לוין בירך את מנהיג איחוד האמירויות הערביות ואת מלך בחריין לקראת טקס החתימה על הסכם השלום עם האמירויות • לוין הודה לטראמפ, ואמר כי ההסכם הוא "תוצאה ישירה של המדיניות האמיצה ופורצת הדרך שהוביל"

לקראת טקס חתימה על הסכם השלום עם האמירויות והצהרת השלום עם בחריין, יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, נשא מעל דוכן הכנסת נאום מעורב בעברית ובשפה הערבית, ובין השאר בירך את מנהיג איחוד האמירויות הערביות ואת מלך בחריין.

"זה למעלה מ-25 שנים, שהחלום על הרחבת מעגל השלום במזרח התיכון, היה נראה לרבים בלתי אפשרי", אמר לוין. "ההנחה הייתה שרק ויתורים מרחיקי לכת על חלקי מולדת יאפשרו את שבירת מעגל העוינות כלפי ישראל. אולם, העמידה האיתנה על זכותנו על הארץ, ובצידה העוצמה שצברה ישראל, חברו יחד כדי שידנו המושטת לשלום תיענה בידי מנהיגים אמיצים אשר עשו את מה שרבים לפניהם ידעו שהוא נכון, אך לא העזו לעשות".

כאן עבר לערבית: "אני מבקש לברך מכאן את המנהיג בפועל של איחוד האמירויות הערביות מוחמד בן זאיד אאל נהיאן, ואת מלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח'ליפה, על החלטתם לחתום היום על הסכם שלום עם ישראל, הסכם שיביא שגשוג, כלכלה חזקה, יחסי תיירות ומסחר בין המדינות, ותרומה מכרעת ליציבות ולביטחון באזורנו".

הוא הודה גם לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "הטקס המרגש העתיד להתקיים בעוד זמן קצר בבית הלבן, הוא תוצאה ישירה של המדיניות האמיצה ופורצת הדרך שהוביל הנשיא דונלד טראמפ, מאז החל את כהונתו בבית הלבן", הוסיף לוין. "אני מבקש להודות לנשיא דונלד טראמפ, לסגן הנשיא מייק פנס, ליועץ הנשיא ג'ארד קושנר, לשגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן, ולכל מי שהיו שותפים לפריצת הדרך החשובה הזו".

לוין חתם בברכה גם לראש הממשלה: "חברות וחברי הכנסת, ביום המיוחד הזה אני מבקש לשלוח מכאן ברכה נאמנה לראש הממשלה בנימין נתניהו. הנהגתו הנחושה והחזון המדיני שהציב, הופכים היום לנגד עינינו למציאות של שלום ושל תקווה".

מנגד, ועדת המעקב של ערביי ישראל וכמה מחברי הרשימה המשותפת השתתפו במפגן מחאה בוואדי ערה נגד ההסכמים. ח"כ לשעבר דר. ג'מאל זחלאקה מבל"ד אמר במפגן, "זה הסכם המרחיק אפשרות להגיע להסדר ולשלום, הוא נותן לימין הישראלי את מבוקשו, נורמליזציה בלי נסיגה עם המשך הכיבוש וההתנחלות, וזה מתכון להמשך הסכסוך. היום חותמים על מרשם להמשך שפיכות דמים ועושים שימוש לרעה במלה שלום".