גנץ מברך על הסכם השלום עם האמירויות ומזכיר ש"הפלסטינים לא יילכו לשום מקום"

"בלי טיפת ציניות. זה שלום בין עמים שיש לו אספקטים רבים שאינם ביטחוניים אלא אזרחיים וכלכליים", אמר גנץ במהלך סיור בפיקוד מרכז • עם זאת הוסיף כי "יש חשיבות לחידוש השיח עם הפלסטינים, לא הם ולא אנחנו יילכו לשום מקום"

שר הביטחון, בני גנץ  / צילום: תומר אפלבאום, הארץ
שר הביטחון, בני גנץ / צילום: תומר אפלבאום, הארץ

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, אומר כי הסכם השלום שייחתם הערב (ג') בוושינגטון הוא מהלך חשוב, "בלי טיפת ציניות. זה שלום בין עמים שיש לו אספקטים רבים שאינם ביטחוניים אלא אזרחיים וכלכליים". עם זאת הוסיף כי "יש חשיבות לחידוש השיח עם הפלסטינים, לא הם ולא אנחנו ילכו לשום מקום. זה חשוב מאוד שעושים הסכמי שלום עם מדינות ערביות, אבל חשוב שנקדם גם את פתרון הבעיות שקרובות אלינו לבית".

בשיחה עם כתבים במהלך סיור בפיקוד מרכז אמר גנץ כי עסקה אם תהיה למכירת מטוסי F35 לאמירויות היא החלטה של האמריקאים וכי "לנו ערוצי עבודה עם ארה"ב שתכליתם להבטיח לשמור את היתרון האיכותי של ישראל במרחב, ועסקאות כאלו ואחרות של ארצות הברית יכולות להתחבר לנושאים שאנחנו מקדמים מולם בימים אלו. אני מנהל את הנושא הזה בציר המקצועי. המסע הזה עוד לפנינו". לדבריו, בקרוב יוחלט על עסקאות רכש מטוסים ומסוקים מארה"ב "שיכולות להתחבר גם לעסקאות אמריקאיות אחרות באזור. נקים בקרוב את ועדת השרים להצטיידות ונביא את ההחלטות של מערכת הביטחון לשם".

על הנעשה בגזרה הצפונית אמר: "לא אתן לאירוע של תקיפה מצד חיזבאללה בצפון לעבור בלי תגובה עוצמתית של צה"ל. יש לנו בקנה מגוון תגובות רחב".

ובנוגע לעזה: "אנחנו צריכים לעשות מאמצי הסדרה עד הנגיעה של הפרויקטים בקרקע. אני לא שולל שנביא להתפתחות בהסדרה, אבל לא נקיים אותה מבלי לקדם את סוגיית השבויים והנעדרים".