אפל | סיקור שוטף

אפל הכריזה על סדרה 6 של אפל ווטש עם מדידת חמצן בדם

אפל השיקה שני דגמים חדשים של אפל ווטש ושני דגמי אייפד חדשים • על רקע מגפת הקורונה, החברה מתמקדת ביישומים הקשורים לבריאות • בהתאם לציפיות אפל לא הכריזה על אייפונים חדשים, בעקבות עיכובים בייצור כתוצאה מהמגפה

 באירוע ללא קהל עקב מגפת הקורונה, השיקה הערב אפל שורה של מוצרים חדשים ובראשם שני דגמים חדשים של שעונים חכמים - אפל ווטש בגרסה 6 היוקרתית ואלטרנטיבה זולה יותר אפל ווטש SE. על רקע מגפת הקורונה, החברה התמקדה והבליטה באירוע יישומים הקשורים לבריאות.  

גרסת אפל ווטש 6 תגיע עם מעבד S6, שאפל הצהירה כי הוא מהיר ב-20% מבעבר. סדרה 6 תגיע עם חיישן למדידת ריווי החמצן בדם (סטורציה) בתוך 15 שניות. לפי אפל, החיישן החדש יוכל לזהות גם בעיות נשימה, נושא אקטואלי במיוחד על רקע הקורונה. בפעם הראשונה האפל ווטש יימכר גם בצבע אדום.

 הגרסה המוזלת לשעון, אפל ווטש SE, ממשיכה את גרסה 3 שהושקה ב-2017. ההבדל המרכזי בין הגרסה המוזלת לבין גרסה 6 היא שאפל ווטש SE יעבוד על מעבד מדור קודם S5 , אבל בפרמטרים אחרים כמו תוכנה וגודל מסך לא יהיה הבדל בין הדגמים.  

כחלק מהשקת השעונים, הכריזה אפל גם על מערכת משפחתית שמצמידה את האפל ווטש של הילדים לאייפון של הוריהם ומאפשרת להם לעקוב אחרי המיקום של הילדים מרחוק. אפל הודיעה גם על שירות חדש בשם פיטנס+ בעלות של 9.99 דולר בחודש, שכולל אימונים בווידיאו ביוגה, ריקוד, ריצה ורכיבה. ניתן לצפות באימונים דרך האייפון, האייפד או הטלוויזיה, כשהמדדים האישים מנוטרים על ידי השעון.  

אפל ווטש מסדרה 6 יתחיל במחיר של 399 דולר ואפל ווטש SE יעלה החל מ-279 דולר בארה"ב. שניהם יתחילו להימכר ביום שישי הקרוב. השעונים החדשים לא יסופקו עם מטען כחלק מהמדיניות הירוקה של אפל ולקוחות יצטרכו לקנות כזה בנפרד.

במקביל הודיעה אפל על גרסה חדשה לטאבלט אייפד אייר עם שינוי עיצובי ביחס לדגם הקיים. מחירו יתחיל ב-599 דולר בארה"ב והוא יהיה זמין רק מהחודש הבא בארה"ב. האייפד אייר החדש יכלול מסך גדול יותר של 10.9 אינץ, מצלמת 12 מגה פיקסל ויגיע בחמישה צבעים כולל ירוק וכחול. לצידו החברה הכריזה על השקה של אייפד בגרסה 8, שיעלה החל מ-329 דולר בארה"ב.

הכרזה מעניינת נוספת של אפל היא על חבילות באנדל בשם Apple One , שיכללו שילוב של שירותי המוזיקה, טלוויזיה, משחקים ואחסון בענן של החברה. חבילות הבאנדל יתחילו במחיר של 14.95 דולר לחודש לחבילה עם עד 50 ג‘יגה אחסון, בעוד חבילה משפחתית תעלה 19.95 דולר ותכלול 200 ג‘יגה. כדי לקבל את שירות הפיטנס החדש כמו גם את שירות אפל חדשות ו-2 טרה בייט אחסון, צריך לרכוש את חבילת הפרימיום בעלות חודשית של 29.95 דולר.

לסיום אפל הפתיעה והודיעה כי עדכון למערכת ההפעלה לאייפונים iOS 14 יהיה זמין כבר מחר.

בהתאם לציפיות אפל לא הכריזה על אייפונים חדשים. בעקבות עיכובים בייצור כתוצאה ממגפת הקורונה, אייפון 12 צפוי להגיע לחנויות רק בחודש אוקטובר ולכן הענקית האמריקאית לא הציגה הערב את הדגם החדש ותמתין עם ההכרזה כנראה לחודש הבא, קרוב יותר לזמן תחילת המכירה בפועל. בכך שברה אפל את הנוהג מהשנים האחרונות, בהן הכריזה על דגם אייפון חדש בחודש ספטמבר.