גרמניה מסירה הגבלות: תרשה לראשונה קהל במשחקי הכדורגל ב"בונדסליגה"

הקלה נוספת בהגבלות שהוטלו על התקהלויות בגרמניה: החל מסוף השבוע הקרוב יורשה כל מועדון כדורגל להכניס כ-20% מהתפוסה המקסימלית של אצטדיון הבית שלו למשחקים • הצעד יאושר רק בערים ובאזורים שבהם מספר הנדבקים החדשים אינו עולה על 35 מקרים בשבוע ל-100 אלף תושבים

מושבים ריקים במשרד הבונדסליגה בגרמניה / צילום: Michael Dalder, רויטרס
מושבים ריקים במשרד הבונדסליגה בגרמניה / צילום: Michael Dalder, רויטרס

בעוד ישראל מתכוננת להיכנס לסגר שני ומספר מקרי הקורונה בשכנותיה האירופיות מזנק לשיאים חדשים, הרשויות בגרמניה הודיעו היום כי יאפשרו לקהל לשוב ולפקוד את אצטדיוני הכדורגל הגדולים במשחקי ה"בונדסליגה". לפי דיווח ב"בילד" הערב (ג'), מדינות המחוז של גרמניה הסכימו ביניהן כי החל מסוף השבוע הקרוב יורשה כל מועדון כדורגל להכניס כ-20% מהתפוסה המקסימלית של אצטדיון הבית שלו למשחקים. במקרה של "בורוסיה דורטמונד", למשל, מדובר ב-16,273 אוהדים שיוכלו להיות ביציעים, באצטדיון שתפוסתו המקסימלית 81,365 בני אדם.

הצעד הגרמני מסמל הקלה נוספת בהגבלות שהוטלו על התקהלויות, בניסיון למנוע את התפשטות מחלת הקורונה. בשבועות האחרונים חווה גם גרמניה עלייה במספר המקרים, יחסית לתקופה שאחרי הסגר, אולם הממוצע עומד כבר שבועות על כ-1,300 מקרים חדשים בלבד - ואינו מזנק כפי שאירע בצרפת (8,300 מקרים) או בספרד (5,000 מקרים).

שרי הבריאות של מדינות המחוז של גרמניה הסכימו כי הצעד יאושר רק בערים ובאזורים שבהם מספר הנדבקים החדשים אינו עולה על 35 מקרים בשבוע ל-100 אלף תושבים. במקרה שתמונת המצב תשתנה, יושעה האישור להכניס קהל לאצטדיון. כמו כן, האוהדים יצטרכו לשמור מרחק של לפחות 1.5 מטר אחד מהשני ותיאסר מכירת אלכוהול.

הכרטיסים יהיו אך ורק למנויים של המועדון בשלב הזה, וכל מועדון יצטרך לגבש מנגנון לפיו הוא מחליט מי זכאי להיכנס למשחק ומי לא. המשחק הראשון במודל החדש צפוי להתקיים ביום שישי הקרוב, בין באיירן מינכן לשאלקה, באצטדיון הסמוך למינכן. המודל יהיה תקף לחודש וחצי הקרובים וייבחן על ידי הרשויות.