הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בבורסה בת"א: אורמת צנחה ב-7%, פוקס זינקה ב-10%

מזרחי טפחות: מדד אוגוסט משחרר מסר תומך לאפיק השיקלי הלא צמוד ואיתות ששעתו של האפיק הצמוד למדד עוד לא קרובה • הפד צפוי הערב לא לשנות מדיניות • או.פי.סי רוכשת חברת חשמל אמריקאית ב-700-800 מיליון דולר

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת על אף חתימת הסכם השלום ופתיחה חיובית בארה"ב, כאשר מדד ת"א 35 איבד 0.3%, ומנגד ת"א 90 עלה ב-0.4%. אורמת צנחה ב-7.2% במהלך שנרשם בשעה האחרונה למסחר, פוקס זינקה ב-10% לאחר שחתמה על הסכם להפעלת מותג הכלבו היווני המוזל ג'מבו (Jumbo S.A) בישראל.

אנרג'יאן זינקה ב-18.1%, בזן עלתה בכ-5%, או.פי.סי אנרגיה זינקה ב-14.2% על רקע הודעתה על רכישת חברת חשמל אמריקאית ב-700-800 מיליון דולר.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.22 מיליארד שקל.

אפקון החזקות  רכשה 70% מחברת לוגיה, חברה יזמית בתחום האנרגיה המתחדשת כנגד השקעה של עד כ-21 מיליון שקל. הפעילות תשמש כזרוע פעילות נוספת של אפקון אשר תקרא "אפקון אנרגיות מתחדשות".

16:45

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל במגמה מעורבת ברקע לפתיחה חיובית בניו יורק, שם עיני השוק נשואות להודעת הריבית של הפד הערב.

אורמת צונחת ביותר מ-8 במהלך חד במקביל לפתיחה בניו יורק.

14:40

נמשכת המגמה המעורבת בבורסה, כשמדד ת"א 35 נסחר בירידה קלה ומנגד ת"א 90 מטפס בכ-0.4%.

מניית רובוגרופ  מזנקת במחזור ער לאחר שהחברה דיווחה על שיתוף פעולה עם אמזון בתחום הלמידה מרחוק.  

עוד בולטות בעליות חדות מניות פוקס , איטרקיור ואנלייבקס. 

מנגד, אבוג'ן , ברנמילר , אורמת ומרחביה בולטות בירידות. 

12:50

מגמה מעורבת עם נטייה לעליות בבורסה. מחזור המסחר מסתכם בכ-342 מיליון שקל.

אל על  בולטת בעלייה חדה במחזור ער על רקע הנפקת מניות החברה המתבצעת היום. 

מניית אפקון החזקות  קופצת לאחר שהחברה דיווחה כי היא רוכשת 70% מחברת לוגיה, חברה יזמית בתחום האנרגיה המתחדשת, בהשקעה של עד 21 מיליון שקל. עוד עדכנה החברה כי היא מתכננת להקים  קרן השקעות ייעודית בתחומי האנרגיות המתחדשות בהיקף של כ-150 מיליון אירו בשיתוף גופים מוסדיים.

11:05

מגמה מעורבת בבורסה. בשוק האג"ח נסחרות הממשלתיות השקליות הארוכות בעליות של 0.2%-0.3%.

רונן מנחם, הכלכלן הראשי של בנק מזרחי פחות, מציין בעקבות פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט אתמול (נותר ללא שינוי) כי "כל האינדיקציות שעלו מהמדד הן על סביבת אינפלציה נמוכה ופוחתת. חשוב לציין כי מדד המחירים לצרכן ללא דיור ירד 1.3% וסעיף זה מהווה רבע מהמדד עצמו כלומר: מדובר בירידה רוחבית, כזו שתקשה על האינפלציה להרים ראש בתקופה הקרובה. גם הירידה החדה בשנה האחרונה במדד המחירים ליצרן (ללא דלקים) מראה שאין לחצים באופק מצד ההיצע".

מבחינת בנק ישראל, כותב מנחם, "מדובר באתגר, כל עוד יעד האינפלציה עומד על 2% ובטח בעולם שמדבר על התכוננות לעלייה בקצב האינפלציה בעתיד. הכלים שיש לו - הורדת הריבית לאפס (אולי פחות) ועוד הזרמות למשק (דרך רכישת איגרות חוב ממשלתיות וקונצרניות) כנראה ייבחנו לקראת הודעת הריבית הבאה. מבחינת הממשלה, ככל שהאינפלציה נמוכה יותר, השחיקה של החלק השיקלי הלא צמוד של החוב שהיא מנפיקה תהייה קטנה יותר, מה שיגדיל את נטל החוב הציבורי. בשורה התחתונה - מדד אוגוסט משחרר מסר תומך לאפיק השיקלי הלא צמוד ואיתות ששעתו של האפיק הצמוד למדד עוד לא קרובה".

10:05

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת, כשמדד ת"א 35 רושם ירידה של כ-0.3% ומנגד ת"א 90 עולה קלות. 

עליות בולטות נרשמות במניות אנרג'יאן , פוקס , בזן  ואודיוקודס. 

חברת או.פי.סי אנרגיה , בניהולו של גיורא אלמוגי, מדווחת היום כי חברה חתמה על מכתב כוונות לרכישת השליטה בחברת החשמל האמריקאית CPV, וזאת בהשקעה הנאמדת ב-700-800 מיליון דולר, שחלקה מיועדת גם להשקעה בפרויקטים העתידיים של החברה האמריקאית.

חברת אנרג'יאן , המפתחת את שדה הגז הטבעי כריש, חתמה עם שותפות רמת חובב על הסכמים למכירת גז טבעי בהיקף שנתי של עד 1.4 מיליארד מטר מעוקב (BCM). ההסכמים הם לתקופה של עד 20 שנה. 

07:15 

1. המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח בוקר על רקע המשך העליות בוול סטריט אתמול ומדד המחירים שפורסם אתמול בערב והיה נמוך מהתחזיות. הנאסד"ק עלה ב-1.2%, מדד S&P 500 התחזק ב-0.5% ומדד דאו ג'ונס הצליח לגרד עלייה סמלית של 0.03%.

המניות הדואליות צפויות להעיק מעט על מדד ת"א 35. אופקו  שבה עם פער ארביטראז' שלילי של 2.1%, אורמת  עם 6.6% , פלוריסטם 5.3% ואלביט עם 1.1%.

2. מדד המחירים לצרכן באוגוסט שפורסם אתמול ב-18:30 היה נמוך מהתחזיות ונותר ללא שינוי. התחזיות צפו עלייה של 0.1%-0.2%. בעקבות המדד יורד קצב עליית המחירים ב-12 החודשים האחרונים (אוגוסט 2020 לעומת אוגוסט 2019) למינוס 0.8% - לעומת קצב של מינוס 0.6% שנרשם בחודש הקודם.

לעומת זאת, בשוק הדירות נמשכו עליות המחירים. מהשוואת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים יוני-יולי לעומת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים מאי-יוני, נמצא כי מחירי הדירות עלו ב-1% ובכך השלימו עלייה של 2.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (יוני 2019-יולי 2019).

3. בבורסות אסיה נרשמת היום מגמה מעורבת. החוזים על מדדי וול סטריט נסחרים בעליות קלות. 

4.  המשקיעים בעולם ממתינים להודעת הפד הערב (21:00) ולהחלטת המדיניות המוניטארית של הפד לשבועות הקרובים. כלכלנים מעריכים כי לא יחול שינוי במדיניות. לפני פתיחת המסחר בניו יורק יתפרסמו נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש אוגוסט, שצפויים להצביע על עלייה של 1.1%. 

5. אתמול ננעל המסחר בתל אביב בעליות שערים קלות במדדים המובילים. מדד ת"א 35 התקדם ב-0.2%, מדד ת"א 125 עלה ב-0.4% ומדד ת"א 90 הוסיף 0.7%. מבין המדדים הענפיים, מדד הבנקים היה היחיד שנחלש וירד ב-0.5%. בצד החיובי בלט מדד ביומד שקפץ ב-2.4%.

לקראת ההנפקה של אל על  היום,  ד"ר דוד ספיר שוקל להציע הצעה גבוהה משמעותית ממחיר המניה של החברה במטרה להעביר את השליטה באל על לידיו. לפי התוכנית שלו, בשיעור של 44.9%. בכוונת ספיר להציע מחיר של יותר מ-85 אגורות למניה, כשנזכיר שמחיר המניה המינימלי בהנפקה יעמוד על 67 אגורות. כיום מחיר המניה של אל על עמד על 73 אגורות.