משה לארי נכנס לתפקיד המנכ"ל בבנק מזרחי טפחות

לארי החליף את אלדד פרשר שהודיע על פרישתו בפברואר • באיגרת ששלח לעובדים כתב בנוסף כי העסקה עם אגוד "מגיעה לישורת האחרונה שלה, ואני מקווה שנצליח להשלים אותה כבר בקרוב"

משה לארי / צילום: דוברות בנק מזרחי טפחות
משה לארי / צילום: דוברות בנק מזרחי טפחות

מהיום: מנכ"ל חדש לבנק מזרחי טפחות: משה לארי, עד לאחרונה מנהל החטיבה הפיננסית בבנק. הוא החליף היום רשמית את אלדד פרשר, כמנכ"ל הבנק השלישי בגודלו במשק. פרשר סיים בכך כהונה של שבע וחצי שנים.

לארי הוא מינוי פנימי טבעי ומוערך והוא מקבל לידיו בנק חזק וצומח. באיגרת שכתב לעובדי הבנק ושהגיעה לידי "גלובס" כתב לארי לעובדי הבנק כי "לצד האתגרים המשמעותיים הניצבים לפתחו של הבנק בימים של שגרה: התחרות העזה, התמורות המהירות שעוברת מערכת הבנקאות והסיכונים הבנקאיים הרבים שעלינו לנהל בזהירות ובשום שכל, נוספה בחודשים האחרונים מגפת הקורונה המשנה סדרי עולם, מטלטלת מדינות ומזעזעת כלכלות".

לארי עשה את עיקר הקריירה שלו בקבוצת מזרחי טפחות , אליה הוא הגיע במיזוג עם טפחות. היום הוא מציין באגרת לעובדים כי ביחס לעסקת המיזוג עם אגוד כי היא "מגיעה לישורת האחרונה שלה, ואני מקווה שנצליח להשלים אותה כבר בקרוב. אין ספק שאירוע בסדר גודל שכזה לא היה בבנק מזה שנים ארוכות, וברור שהוא יהווה נדבך מרכזי בתוכנית האסטרטגית הבאה שלנו. המיזוג עם אגוד יאפשר לקבוצת מזרחי-טפחות לבצע קפיצת מדרגה נוספת במגוון תחומי הפעילות, ולשפר משמעותית את יכולתה להתחרות בבנקים הגדולים", אמר לארי, שהיה הפרויקטור למיזוג זה.

נזכיר כי פרישתו של פרשר, שנודע עליה כבר בפברואר השנה, הייתה הרביעית בשרשרת פרישות מנכ"לי הבנקים הגדולים בתוך חודשים ספורים. ראשון היה זה אריק פינטו, שבאפריל אשתקד הודיע על פרישתו מתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים, כשביוני הצטרפו אליו לילך אשר טופילסקי שהודיעה על פרישתה מבנק דיסקונט, ורקפת רוסק עמינח שהודיעה על פרישתה מבנק לאומי. שלושת אלה הוחלפו עוד באותה שנה על ידי דב קוטלר, אורי לוין וחנן פרידמן, בהתאמה.