יוון מגבילה את מספר הישראלים שייכנסו למדינה ל-5,000 בשבוע

ממשלת יוון החליטה לבטל את הכניסה החופשית לישראלים שהייתה אמורה להיכנס לתוקף היום, ובמקום לעלות את מספר התיירים מ-1,200 ל-5,000 בשבוע • ישנו ביקוש גבוה לטיסות לחו"ל בתקופת הסגר

העירייה אסוס באי היווני קפלוניה  / צילום: שאטרסטוק
העירייה אסוס באי היווני קפלוניה / צילום: שאטרסטוק

מחפשים אחר טיסה ליוון בכדי להימלט מהסגר בחגים? כדי שתמהרו, כי מהיום (ד') החליטה ממשלת יוון להגביל את מספר התיירים הישראלים ל-5,000 בשבוע.

עם פתיחת השמים בחודש אוגוסט עמדה המגבלה על 600 בשבוע בלבד, לאחר שבועיים הכפילה ממשלת יוון את המספר ל-1,200 בשבוע ולאחר מכן הוכרז כי תוותר על המגבלה. אך לנוכח נתוני התחלואה בישראל, ממשלת יוון החליטה לבטל את הכניסה החופשית שהתכוונה להעניק החל מהיום, וכעת היא מגבילה את הכניסה ל-5,000 נוסעים ישראלים בשבוע. הדיווח על מספר הנוסעים בהתאם למגבלה אמור להיעשות דרך חברות התעופה/סוכני הנסיעות ודרך רשות שדות התעופה. במאמר מוסגר יש מי שסבור שהאכיפה לא תהיה מאוד קפדנית, אבל שיש לקחת בחשבון את המגבלה הזו.

הנכנסים ליוון יכולים לעשות זאת דרך האוויר בלבד - בשבועות האחרונים קרו מקרים שיאכטות שהפליגו מישראל סורבו להיכנס ליוון. הכניסה אפשרית דרך שישה יעדי טיסות מישראל - אתונה, סלוניקי, הרקליון-כרתים, קורפו, קוס ורודוס, אך המגיעים יהיו מורשים לטייל ברחבי יוון.

בדיקות קורונה אקראיות בשדות התעופה ביוון

חשוב לזכור כי לפני ההגעה ליוון נדרשים כל הנוסעים, מגיל 10 ומעלה, לבצע בדיקת קורונה (PCR) בטווח של עד 72 שעות ממועד ההמראה (במשרד הבריאות מציינים כי בדיקה שנעשתה מעבר ל-72 שעות אינה קבילה). יש לזכור גם שתוצאות הבדיקה צריכות להיות בשפה האנגלית. עוד מציינים ממשרד הבריאות כי על הנוסעים להזמין מראש מקום לינה ולמלא טופס שנקרא PLF) Passenger Locator Form) לפחות 48 שעות לפני הטיסה. מבלי לקבל אישור לבקשה המקוונת - לא ניתן להיכנס ליוון.

בעת הנחיתה באחד משדות התעופה המורשים ביוון על פי הרשימה כאמור, יבוצעו בדיקות קורונה מדגמיות בשדה התעופה. גם בסוגיה הזו חל שיפור משום שבתחילה כל הנוסעים נדרשו לעבור בדיקה נוספת ולהמתין בבידוד על לקבלת התוצאות. כעת הבדיקה נעשית באופן אקראי ומי שנבדק יידרש להיכנס לבידוד של 24 שעות במיקום המדווח בטופס ה-PLF עד לקבלת תוצאות. תיירים שיימצאו חיוביים בבדיקה המדגמית יועברו על ידי ובמימון השלטונות היווניים לבידוד במלון קורונה ויידרשו לשהות בו 14 ימים. לא ניתן לצאת לפני תום תקופת הבידוד, אחרי 14 יום נדרשת בדיקת קורונה נוספת.

לכל הנוסעים, לכל היעדים נזכיר את חשיבות פוליסות ביטוח הנסיעות לחו"ל. כאשר בעיקר חשוב לוודא שהיא מכסה תסריטים שונים שנובעים ממגפת הקורונה (הקדמת החזרה, דרישה להיכנס לבידוד וכדוצה), ובכללם גם את האפשרות לביטול טיסה ברגע האחרון וקבלת החזר כספי עבור הטיסה והמלון.

"יום המכירות החזק ביותר מאז שהתחיל משבר הקורונה"

הביקוש להימלט לפני הסגר הוא גדול. שירלי כהן עורקבי, סמנכ"לית השיווק והמכירות באשת טורס, אף מספרת כי "אתמול היה יום המכירות החזק ביותר מאז שהתחיל משבר הקורונה, ואנחנו חווים עומס עצום במוקד הטלפוני ובאתר". לדבריה עיקר ההזמנות הן ליוון ולבולגריה (בורגס) - שתי המדינות שמאפשרות לישראלים להימנע מבידוד בהלוך ובחזור. כהן עורקבי מציינת כי הביקוש של הנוסעים הוא לחופשות ארוכות ולכן מוצעות חבילות ל-7-8 לילות ביעדים השונים.

קרואטיה, שהייתה המדינה השלישית שאפשרה פטור מבידוד לישראלים, הפכה לפי משרד הבריאות למדינה אדומה ולכן מה-22.9 הישראלים הנכנסים ארצה מקרואטיה יידרשו ל-14 ימי בידוד. בנוסף, ההחלטה על המשך הפעלת נתב"ג בתקופת הסגר קובעת כי לא ניתן להוסיף טיסות מעבר לאלו שאושרו מראש, כך שהביקוש הגבוה לא יאפשר להוסיף מושבים אלא שהוא ישפיע על מחיר הכרטיסים שעדיין לא נמכרו.