ניסיון להחריג את ענף הכושר מהסגר המתקרב

הצעה שמבקשת להכיר בענף הכושר כחיוני ועל כן להחריג אותו מהסגר אושרה במליאת הכנסת • כעת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אמורה לדון בהצעה ולהצביע עליה

חדר כושר של רשת SPACE  / צילום: שי בן נפתלי
חדר כושר של רשת SPACE / צילום: שי בן נפתלי

ענף הספורט יקבל החרגה מהגבלות הסגר? הצעה המבקשת להחריג את ענף הכושר מהתקנות לשעת חירום, שהוכרזו במסגרת הסגר שצפוי החל מיום שישי הקרוב, זכתה לרוב במליאה ואושרה בכנסת. ההצעה מבקש להכיר בענף הכושר כענף חיוני תומך בריאות אשר יש לאפשר לו לפעול גם בשעת חירום. את ההצעה הגישה סגנית יו"ר הכנסת קרן ברק מהליכוד. כעת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אמורה לדון בנושא ולהצביע על כך.

במסגרת ההצעה ביקשה ח"כ ברק להתייחס לענף הספורט והכושר כאל פעילות חיונית לבריאות, "בדיוק כמו קופות החולים ובתי החולים ובדיוק כפי שממשיכים לטפל בחולים בהם כך יש לאפשר לציבור לצרוך את הפעילות הגופנית שחיונית לבריאותם כמו תרופות".

בשבוע שעבר דווח "בגלובס" כי בפורום ענף הכושר בישראל מאיימים כי ללא שיתוף פעולה מהממשלה הם יפרו את הסגר הצפוי החל מהשבוע הבא, ויתעלמו מהנחיות הממשלה.

חיים פרנקל, מנכ"ל ובעלי רשת מועדוני Space ונציג פורום ענף הכושר בישראל, הצהיר היום: "ענף הכושר ניצב מול קריסה כלכלית קולוסאלית. סגר נוסף יביא לסגירה של מאות חדרי כושר. אני מזמין שוב את הממשלה לבדוק מהן ההמלצות של הממשלות באירופה, אוסטרליה, ארצות הברית וכמובן ההמלצה של ארגון הבריאות העולמי, שמדרבנות ומעודדות את הציבור להגיע לחדרי הכושר. אני קורא לממשלת ישראל להתעשת ויפה שעה אחת קודם".

ביום שישי הקרוב ישראל תיכנס לסגר כללי החל מהשעה 14:00, זאת בניסיון לצמצם את התפשטות וירוס הקורונה. במסגרת המגבלות שימשכו לפחות עד ה-11 באוקטובר, נקבעה סגירה מלאה של כלל העסקים לקבלת קהל בתחום המסחר, התרבות, בילוי ופנאי ותיירות פנים, כולל בריכות שחיה, חדרי כושר ומסעדות. זאתלמעט - שירותים חיוניים, מקום למכירת מזון, בית מרקחת, מכון אופטיקה או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי הגיינה, חנות למוצרים חיוניים לתחזוקת הבית, מוצרי תקשורת, שירותי תקשורת ואביזרים רפואיים. כמו כן, הוטלו הגבלות תנועה ביציאה מהבית של עד 500 מטר. עם זאת, נקבע כי ניתן יהיה לעסוק בפעילות ספורטיבית (יחידנית או בגרעין המשפחתי) גם במרחק של מעל 500 מטר מממקום המגורים.