עניין של תקשורת: זוכרים את גל גדות ואוהבים את הבוזגלוס

הפרסומת של הוט בכיכובה של גל גדות מזנקת לראש טבלת הפרסומות הזכורות כבר בשבוע הראשון לכניסתה למדד • בראש טבלת הפרסומות האהובות, מדורגת השבוע הפרסומת של בזק אינטרנט

הפרסומת של הוט, באמצעות משרד הפרסום ראובני פרידן, כובשת את פסגת הפרסומות הזכורות, אם כי שיעורי הזכירה לפרסומת (7.7%), עדיין נמוכים מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות הזכורות, העומד על 9.5%. 

לדברי אלי משולם, סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, הפרסומת שבה נראית גל גדות מספרת את הסיפור המוכר מעשה בחמישה בלונים, אך משכתבת אותו לסיפור מעשה בחמישה מכשירים, מזנקת לראש טבלת הפרסומות הזכורות כבר בשבוע הראשון עם כניסתה למדד.

האם לאחר שנחשפנו לאחרונה לתופעת השירסומות כטרנד שהצליח להביא מותגים, פעם אחר פעם, לרמת זכירות גבוהה, מסתמן כעת טרנד חדש לפיו נגמרו השירים ועוברים לסיפורים, ומתחילה תופעה חדשה של סיפורסומת? ימים יגידו...

בזק אינטרנט - הפרסומת האהובה ביותר

בראש טבלת הפרסומות האהובות, מדורגת השבוע הפרסומת של בזק אינטרנט באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי, עם שיעור אהדה של 18.5%, הנמוך מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות האהובות העומד על 21.5%.

משולם מציין כי: "בעוד שבדרך כלל בתקופת החגים אנו עדים לבולטות של רשתות המזון, נראה כי דווקא חברות התקשורת משתלטות בתקופה זו על המסך. מלבד הפרסומות של הוט ובזק אינטרנט, שכבשו כאמור את פסגת מדד הפרסומות הזכורות והאהובות, חברת תקשורת נוספת שנכנסת השבוע למדד היא חברת פרטנר הלוקחת אותנו לעתיד ה-5G, ומדורגת במקום השני בטבלת הפרסומות הזכורות".

מחוץ לטבלה:

אם כבר מדברים על רשתות המזון, רגע לפני החג, ראוי לציין כי שופרסל היא רשת המזון היחידה שהצליחה להיכנס למדד מבין כל רשתות המזון שהשקיעו תקציבי פרסום במהלך השבועות האחרונים, והצליחה בכך לעקוף את רשתות המזון רמי לוי ויוחננוף.

העקביות של רשת שופרסל, ותקציבי הפרסום הגדולים יותר שהיא השקיעה לעומת רשתות המזון האחרות, משפיעים ככל הנראה על רמת הזכירות לפרסומת, כאשר הדבר בא לידי ביטוי בנוכחות של שופרסל במדד במשך מספר שבועות, ולא רק לפני החגים.

הוט - הקמפיין המושקע ביותר

הקמפיין של הוט הוא המושקע ביותר מבחינה תקציבית, מבין כל הקמפיינים, הפרסומות והחסויות ששודרו במהלך השבוע החולף. סך ההשקעה של הקמפיין במהלך השבוע החולף עמד על כ- 1.5 מיליון שקל. נתוני ההשקעה הינם בהתאם לנתוני התקציב לפי דו"ח נתוני יפעת בקרת פרסום.

השקעה שבועית בפרסומות

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי מספר הפרסומות והחסויות, אשר שודרו השבוע בטלוויזיה עומד על 529 (בהשוואה ל-532 בשבוע הקודם). סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים עומד על כ-47 מיליון שקל (גדול מהשבוע הקודם שעמד על 43 מיליון). התקציבים הם במחירים מוערכים.