המלונאים נערכים לסגר: ישרוטל מודיעה כי תסגור את כל מלונותיה

חברת המלונות דיווחה לבורסה כי בכוונתה להוציא את רוב המוחלט של עובדיה לחל"ת או לניצול ימים חופשה ובנוסף היא תבצע הפחתות שכר • הניסיונות להחריג צימרים מהנחיות הסגר לא צלחו

מלון ישרוטל ים המלח. מתוך אתר המלון
מלון ישרוטל ים המלח. מתוך אתר המלון

ישרוטל נערכת לסגר: החברה הודיעה כי בכוונתה לסגור את כל מלונות החברה בתקופת הסגר ולהוציא את רובם המוחלט של העובדים לתקופות שונות של חל"ת או ניצול ימי חופשה צבורים. עוד מודיעה החברה כי בכוונתה לבצע הפחתות שכר לעובדים, לבטל ריטיינרים מנותני שירות שאינם חיוניים ולדרוש הנחות מספקים וממשכירי המלונות.

הודעה זו שדווחה לבורסה מנומקת בכך כי "לנוכח החלטת ממשלת ישראל לנקוט בצעדים רגולטוריים המגבילים באופן משמעותי ניידות והתקהלות של אנשים מה-18 בספטמבר ועד ה-11 באוקטובר". החברה מעריכה כי ברבעון השלישי של 2020 היא תחווה ירידה מהותית בהכנסות בשיעור של 15% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2020 "בעיקר עקב ביטולי הזמנות קיימות וירידה צפויה בהזמנות עתידיות".

לרוע מזלם של העוסקים בתחום האירוח והתיירות הסגר השני, שמוטל על התושבים בישראל "נופל" בדיוק על תקופות השיא. זאת לאחר שהסגר הראשון "מחק" את חג הפסח וכעת נמחקת לנגד עיני המלונאים תקופת חג תשרי, שאמורה הייתה לחפות ולו במעט על ההפסדים שנצברו בחצי השנה האחרונה עם סגירת התיירות הנכנסת והשלכות משבר הקורונה.

בתוך כך, ניסיונות להחריג צימרים מהנחיות הסגר לא צלחו. שר התיירות אסף זמיר ניסה לדחוף לכך שבעלי צימרים יורשו להפעיל צימרים תחת רציונל כי נשמר איסור ההתקהלות בהם, אולם הלחץ לא הועיל והצימרים יחד עם בתי המלון ייסגרו שעריהם.