ברק רוזן משתלט על חברת אחזקות הביומד די.אן.איי

רוזן, בעלי חברת הנדל"ן ישראל קנדה, ישקיע 14-18 מיליון שקל בתמורה ל-60% מהחברה • די.אן.איי מחזיקה בחברות הבנות אנטרה שנסחרת בנאסד"ק ובימ מד

ברק רוזן חתם על הסכם להשקעת 14-18 מיליון שקל בתמורה ל-60% מחברת אחזקות הביומד די.אן.איי, בעלת החברות אנטרה ביומד ובימ מד. רוזן הוא מבעלי חברת הנדל"ן ישראל קנדה, ובעלי 21% מחברת קנביט תיקון עולם (באמצעות נאמן).

מניית די.אן.איי  נסחרה הבוקר לפי שווי של 17 מיליון שקל וההשקעה תבוצע לפי מחיר של 30 אגורות למניה. מחיר זה נמוך ב-46% ממחיר המניה היום בבוקר בבורסה, ובכל זאת עלתה מניית החברה ב-15% היום בעקבות ההכרזה על ההסכם, ככל הנראה בשל ההערכה כי רוזן יכניס לחברה רוח חדשה ותוכן חדש, כפי שעשה כשהשתלט על קנביט. יהיה מפתיע אם יבחר רוזן להכניס פעילות קנאביס לחברה, מה גם שהבורסה בתל אביב מעט רוויה בחברות קנאביס, אשר בשל העיכוב באישור היצוא של קנאביס מישראל, איבדו מעט מזוהרן ומשוויין בשנה האחרונה.

די.אן.איי הייתה אחת מחברות השלד בתל אביב ובנאסד"ק עליהן השתלט היו"ר הנוכחי של החברה, זאב ברונפלד, בתחילת שנות ה-2000 ואליהן יצק פעילויות ביומד. חלקן הצליחו יחסית, כמו פרוטליקס למשל, הנסחרת לפי שווי של 390 מיליון שקל, ואחרות, כמו ביומדיקס, הפכו בעצמן לשלד שגולגל הלאה. די.אן.איי הייתה אחת החברות האחרונות שיזם ברונפלד במתכונת זו.

אנטרה איבדה 85% משווייה מאז ההנפקה

למרות שוויה הנוכחי, די.אן.איי איננה שלד אלא מחזיקה בשתי פעילויות קיימות: אנטרה ובים מד. אנטרה.

אנטרה, המפתחת תרופות בבליעה במקום בהזרקה, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 19 מיליון דולר, לאחר שאיבדה 85% משווייה מאז הנפקתה ביוני 2018. החברה עדיין לא נמצאת בשוק והיא ממשיכה לצרוך מוזמנים, אותם היא מתקשה לגייס ללא תמיכה פיננסית ממשקיעיה הקיימים. באוגוסט התפטר מנכ"ל החברה, אדם גרידלי, וחבר הדירקטוריון רוג'ר גרסיה מחליפו באופן זמני. למרות זאת החברה ממשיכה להתקדם בניסוייה, ונמצאת בשלב II של הניסויים הקליניים במוצר המוביל שלה. אנטרה מחזיקה כ-19% בחברה.

בימ מד, שבה מחזיקה אנטרה 43%, היא חברה שיש לה מכירות בתחום המכשירים למדידת צפיפות עצם. הכנסותיה עמדו על 1.1 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2020, לעומת 1.9 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד, ככל הנראה בגלל הקורונה. לאורך השנים האחרונות בימ מד תמיד הצליחה לרשום הכנסות, אך לא לפרוץ מעבר להכנסות של כמה מיליוני שקלים. היא שומרת על איזון תפעולי, אך לא רושמת רווחיות משמעותית.

בקופתה של אנטרה 62 אלף שקל בלבד נכון לסוף המחצית השניה של 2020, וייתכן שבשל כך ירד שווייה כה דרמטית אך עלה עם האפשרות למצוא השקעה.

המתווכת בעסקה, איפקס, זכאית לתשלום של 3.5% מסך ההשקעה, שהם כחצי מיליון שקל.