אחרי שלושה ימי סגר: שיעור בדיקות הקורונה החיוביות עדיין גבוה

מספר הבדיקות היה נמוך יחסית ועמד על 23,474 בדיקות, אך אחוז הבדיקות החיוביות הינו גבוה - כ-11%, מה שמצביע על תחלואה 'סמויה' נרחבת בקהילה, שטרם אותרה • 565 בני אדם אומתו אתמול לנגיף

תחנה לבדיקת קורונה בישראל / צילום: Oded Balilty, Associated Press
תחנה לבדיקת קורונה בישראל / צילום: Oded Balilty, Associated Press

565 בני אדם אומתו אתמול (יום א') עם קורונה ברחבי ישראל, כך לפי משרד הבריאות. בשל החג, מספר הבדיקות היה נמוך יחסית ועמד על 23,474 בדיקות, אך אחוז הבדיקות החיוביות הינו גבוה - כ-11%, מה שמצביע על תחלואה 'סמויה' נרחבת בקהילה, שטרם אותרה. בסך הכל, בישראל מתמודדים בעת הזו 51,180 בני אדם עם מחלת קורונה פעילה.

מספר החולים במצב קשה המאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ מוסיף להיות גבוה; 643 בני אדם, ועוד 241 מאושפזים במצב בינוני. בסך הכל, בבתי החולים מאושפזים 1295 חולים, ואילו מרבית החולים - 49885 מטופלים במסגרות הקהילתיות. הצוותים בבתי החולים מתמודדים עם חוסר גובר בכוח אדם; 3157 אנשי צוות במערכת הבריאות מצויים כעת בבידוד בית לאחר שנחשפו לחולה קורונה, ויותר מ-1000 אומתו עם קורונה.

דוח מרכז המידע והידע המנטר את מגמות התחלואה בישראל משרטט הבוקר את תמונת המצב הנוכחית בישראל; מאז תחילת ספטמבר המגפה מתפשטת במהירות, בקצב עלייה של כ-5% ליום. העלייה מזוהה בכלל מגזרי האוכלוסייה, ובולטת בעיקר במגזר החרדי. היקף הבדיקות הנמוך במגזר הערבי בתקופה האחרונה מקשה על קבלת תמונת מצב אמינה במגזר זה.

מספר החולים החדשים בישראל הוא מהגבוהים בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה, ואחוז הבדיקות החיוביות גבוה מאוד גם הוא ביחס למרבית המדינות. העלייה במספר החולים החדשים במצב קשה בשבועיים האחרונים משפיעה על בתי החולים, כאשר ישנה תפוסה כמעט מלאה של מחלקות הקורונה בחלקם, ומתבצעת פתיחה של מחלקות קורונה חדשות על חשבון מחלקות אחרות.

עוד לפי מרכז המידע והידע, מוקדם מכדי להעריך את השפעת הסגרים (הליליים במוקדים אדומים וכן הסגר הארצי שהחל רק עתה) על היקף התחלואה. ואמנם, "מסתמן כי חסרה אכיפה ותמיכה ברשויות ובישובים 'אדומים'".