קרן ההשקעות החדשה של פוגל: משלחת מאבו-דאבי נפגשה עם עשרות סטארט-אפים ישראליים

שלומי פוגל, מבעלי מספנות ישראל, הודיע כי הוא מקים קרן של משקיעים ממדינות המפרץ להשקעות בחברות הייטק ישראליות • בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" על השת"פ של פוגל עם חברת הספנות והלוגיסטיקה מדובאי DP WORLD, גם היא מגלה עניין רב בטק הישראלי

איש העסקים שלומי פוגל, מבעלי מספנות ישראל, מקים קרן של משקיעים ממדינות המפרץ להשקעות בחברות הייטק ישראליות. במסגרת המהלך אף התארחה החודש בישראל משלחת מאבו-דאבי, שנפגשה עם כ-50 הייטק חברות שונות, שמפתחות טכנולוגיות בתחומים שונים. לדברי פוגל אחת האפשרויות שיבחנו היא הקמת שלוחות ייצור לחברות, שבהן תשקיע הקרן, באזורי הסחר החופשי ב-UAE, דוגמת אזור הסחר החופשי ג'אבל עלי בדובאי שבו כבר פועלות מאות חברות בין לאומיות.

לדברי פוגל, שיתוף הפעולה עם ענקית הספנות והלוגיסטיקה DP WORLD מדובאי, עליו הוכרז בשבוע שעבר, נוסד לא רק בשל העניין בנמלים אלא גם בשל העניין הרב בטכנולוגיה שמגלה החברה מדובאי.

הדברים נאמרו במסגרת וובינר שערכה בשבוע שעבר קרן ההשקעות בטכנולוגיות ימיות theDOCK, שנמצאת כיום בעיצומה של הקמת קרן שנייה, בינלאומית, להשקעה בחברות ישראליות ובינלאומיות בתחום הטכנולוגיה הימית. הקרן, בהיקף משוער של כ-30 מיליון דולר צפויה להשקיע בחברות שנמצאות מעבר לשלב הסיד ועשויים לקחת בה חלק גם משקיעים ממדינות המפרץ

באירוע של theDOCK הציגו 8 סטארט אפים שנבחרו מתוך כ-100 חברות שהגישו מועמדות לאתגר מערכות תת-ימיות אוטונומיות של טיסנקרופ הגרמנית, השותפה העסקית של theDOCK. האתגר, שנמשך כ-3 חודשים, נועד לאתר סטארט אפים מכל רחבי העולם בתחומי AI, ממשקי אדם-מכונה, תקשורת, אנרגיה, תוכנה ועוד, שיענו לצרכים של חברת הבת בתחום האוטונומיה - אטלס אלקטרוניקה. המטרה הסופית היתה לחבור ל-2 עד 3 סטארט אפים שיוזמנו למטה חברת אטלס בגרמניה לבדיקת היתכנות לקיום פרויקט פיילוט. באירוע נבחרו בסופו של דבר 4 סטארט-אפים - שניים מישראל, אחד מצרפת ואחד משוויץ.