ת"א ננעלה בעליות קלות; ירידות בבנקים ובפיננסים

מדד ת"א 35 התחזק ב-0.1%, ת"א 125 התקדם ב-0.2% ות"א 90 הוסיף 0.4% • מדד הבנקים ירד ב-1.3% • רם און טסה 52%, סמוטו קפצה ב-8% ואבוג'ן המשיכה וקפצה בעוד 8%

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר:  דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

האם השווקים סימנו תחתית אחרי הנפילות; וגם, הדולר קופץ - מה הקשר לשוק המניות | דוח השווקים עם גיא בן סימון, הצטרפו לשידור החי

17:25

יום המסחר בבורסה של תל אביב הסתיים בעליות שערים. מדד ת"א 35 התחזק ב-0.1%, מדד ת"א 125 התקדם ב-0.2% ומדד ת"א 90 הוסיף 0.4%. מבין המדדים הענפיים, מדד הבנקים ירד ב-1.3% ומדד פיננסים נחלש ב-0.3%. יתר המדדים רשמו עליות, מדדי טכנולוגיה ותקשורת וטכנולוגיות מידע בלטו בעליות של כ-1.5%.

רם און טסה 52%, על רקע האפשרות להנפקת החברה הכלולה פולירם; סמוטו קפצה ב-8% על רקע הודעתה של חברת נוסטרומו, שצפויה להתמזג לתוך סומוטו, על הסכם עם מדינול להתקנת מערכת לאגירת אנרגיה של 600 קילוואט לשעה על גג הבניין שמדינול שוכרת בירושלים; אבוג'ן המשיכה וקפצה בעוד 8% לאחר זינוק של כ-20% אתמול.

16:45

לאחר הפתיחה החיובית בוול סטריט התמתנו מעט העליות בתל אביב. מדד ת"א 35 מתחזק ב-0.2% ומדד ת"א 125 מוסיף 0.3%.

מדד הבנקים יורד ה-0.9%. לאומי מאבד 0.2%, פועלים 0.3% ומזרחי טפחות יורד ב-0.6%. מניית הבינלאומי נסחרת ללא שינוי וזו של דיסקונט עולה ב-0.8%.

15:45

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות שערים. מדדי ת"א 35 ות"א 125 עולים ב-0.6%. העליות מקיפות את כל המדדים הענפיים. מדד טכנולוגיה ומדד תקשורת וטכנולוגיות מידע בולטים בעליות של כ-1.6%.

14:14

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות שערים בשעה זו, בדומה להתאוששות מעבר לים לאחר הירידות אתמול ולמרות הדיונים על החמרת הסגר במשק.

סומוטו מזנקת ב-9% על רקע הודעתה של חברת נוסטרומו, שצפויה להתמזג לתוך סומוטו, על הסכם עם מדינול להתקנת מערכת לאגירת אנרגיה של 600 קילוואט לשעה על גג הבניין שמדינול שוכרת בירושלים. 

רם און מזנקת ב-50% על רקע האפשרות להנפקת החברה הכלולה פולירם.

מחזור המסחר מסתכם בשעה זו ב-600 מיליון שקל.

13:00

רם און  עדכנה כי החברה הכלולה פולירם הודיעה לרשות ניירות ערך על כוונתה לפרסם תשקיף לקראת הנפקה ראשונית לציבור (IPO).

חברת נוסטרומו, שצפויה להתמזג לתוך סומוטו , חתמה על הסכם עם מדינול להתקנת מערכת לאגירת אנרגיה של 600 קילוואט לשעה על גג הבניין שמדינול שוכרת בירושלים. 

12:00

עליות בבורסה בתל אביב לאחר הירידות שנרשמו אתמול. מדד ת"א 35 מטפס ב-0.7%, ת"א 90 עולה ב-0.5% ומדד הבנקים מטפס בשיעור דומה. 

אבוג'ן מזנקת ב-5% בהמשך לזינוק של כ-20% אתמול.

"לכלכלה העולמית יש עתיד גם לאחר הקורונה", אמר אבנר חדד, מנהל דסק קרנות ו-ETF של קסם מבית אקסלנס, בראיון ל"גלובס" על רקע החששות מהשפעת הסגר על השווקים. "כל חברות המזון למיניהן, אין מה לעשות, מרוויחות מהסיטואציה. אנחנו, העולם, מתחיל להיכנס למספר מוקדים של אי ודאות, אנו מחכים לתשובות בנוגע לחיסון, יש המון אלמנטים על שולחן המשקיעים והמון אי וודאות. זו לא תהיה תקופה קלה אלא של חוסר יציבות, לשני הכיוונים. בטווח הארוך אני חושב שמי שהשקיע במדדים המובילים - ניצח".

11:11

עליות בבורסה במקביל למגמה חיובית באירופה. מניות דוראל אנרגיה , בזק , לייבפרסון ואודיוקודס  בולטות בעליות חדות. 

10:08

המסחר בבורסה נפתח בטריטוריה הירוקה לאחר הירידות שנרשמו אתמול. מדד ת"א 35 עולה ב-0.3%, מדד הבנקים עולה ב-0.5%. 

טבע עולה בכ-1%, דיסקונט ב-1.2%, גזית גלוב עולה ב-0.2%. 

הדולר מטפס ב-0.66% לרמה של 3.464 שקלים.

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב ובעולם

1. החשש מהגבלות נוספות והאפשרות לכניסה לסגר בקרב חלק מהמדינות בעולם, לצד האכזבה מהודעת הריבית בשבוע שעבר שלא כללה רמז לגבי הסבירות להרחבת תוכנית רכישת אג"ח, העיבה על פתיחת השבוע בשווקים. בשוק המקומי המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לירידות שנרשמו אתמול בצל הסגר, ועל רקע הירידות שנרדמו אמש בשוקי העולם. לצד זאת, 180 אלף ישראלים הוצאו לחל"ת מאז ערב ראש השנה בעוד שבשירות התעסוקה דיווחו על 42 אלף דורשי עבודה חדשים מאז ראש השנה. 

2. ספטמבר האדום. בוול סטריט המדדים ננעלו בירידות שהתמתנו בנעילה. כך, מדד הנאסד"ק מיתן את הירידות ואיבד 0.1% מערכו, מדד S&P 500 צנח ב-1.2% ורשם לראשונה מאז חודש פברואר רצף ירידות של ארבעה ימים ברציפות, ומדד דאו ג'ונס איבד 1.8%. באירופה הדאקס הגרמני צנח ב-4.45%, בשוק המט"ח הדולר התחזק בעולם, והזהב ירד לשפל של יותר מחודש. בבורסה המקומית, מדד ת"א 35 רשמית מצוי בשוק דובי עם נפילה של יותר מ-20% מתחילת השנה.

3. הגל השני באירופה. העלייה בתחלואה ברחבי העולם מעלה את החששות מפני סגר נוסף. בצרפת נרשמו 13,500 נדבקים ביום, כ-4,000 חולי קורונה אושפזו בשבוע האחרון, מהם כ-600 כבר בטיפול נמרץ. מספר המתים ביממה האחרונה עמד על כ-26 בני אדם; בבריטניה שר הבריאות אמר  כי המדינה נמצאת "על ספו של גל שני" של קורונה, וכי שיעור ההכפלה במדינה מהיר במיוחד, ועומד על שבעה עד שמונה ימים. אתמול נרשמו בבריטניה קרוב ל-4,000 חולים חדשים, ויום לפני כן נרשמו 4,400 חולים חדשים; בספרד נרשמו אתמול כ-11,300 חולים ו-162 מתים. שיעור התמותה הממוצע ליום בשבוע האחרון בספרד עומד על 2.3 בני אדם, בעוד בישראל הוא עומד על 2 בני אדם.

4. חשש מירידה בביקושים על רקע האפשרות לסגר והגבלות תנועה במדינות נוספות הכביד על מחיר הנפט שרשם אמש ירידה של יותר מ-5% לרמה של מתחת ל-39 דולר לחבית. לצד זאת, הדיווחים על החזרה של לוב להפיק נפט הכבידו גם כן, כאשר האפשרות להגדלת צד ההיצע מאפילה על הירידה החדה שנרשמה במלאי בארה"ב בשבוע החולף.

5. אסטרטגיית ההשקעה של הגופים המוסדיים בשיא משבר הקורונה הייתה מכירה של אג"ח קונצרניות בדירוג גבוה (AAA) ובמקביל רכישה של אג"ח קונצרניות בדירוגים נמוכים יותר בין (A- ל-AA+) עם סיכון ותשואה גבוהים יותר. כך לפי מחקר שפרסמה הבורסה לניירות ערך בתל אביב. "הגופים המוסדיים שהשכילו לקנות אג"ח קונצרניות בירידות בשיא משבר הקורונה, השיאו לעמיתיהם תשואה גבוהה תוך מספר חודשים בודדים. גם משקיעים פרטיים מהציבור הרחב נהנו מהתיקון המהיר בשווקים", כתבה הדר רומנו, אנליסטית מחלקת אסטרטגיה ופיתוח עסקי. "הירידות החדות בעקבות הפדיונות הגבוהים בקרנות הנאמנות בחודש מרץ יצרו למוסדיים הזדמנויות השקעה באג"ח קונצרניות והם רכשו כ-5 מיליארד שקל. במהלך החודשים אפריל- אוגוסט 2020 המוסדיים מימשו כ-3.75 מיליארד שקל מהאג"ח הקונצרניות ורשמו בממוצע רווח של כ-9% בפחות מחצי שנה".