אקזיט מפלסטיק: פימי מקדמת הנפקת פולירם בת"א לפי שווי של כמיליארד שקל

מדובר בשווי כפול מזה שבו רכשה פימי את השליטה בחברה מידי חברת רם-און • מניית רם-און, שנותרה להחזיק 35% ממניות פולירם, טסה ביותר 50%

ישי דוידי / צילום: יונתן בלום
ישי דוידי / צילום: יונתן בלום

מניית חברת רם און  השקעות מזנקת בשעות הצהריים בשיעור חד של מעל 50%, לאחר שנודע על האפשרות שהחברה המוחזקת, פולירם תעשיות פלסטיק, שבשליטת קרן פימי, תבצע הנפקה ראשונית בבורסה בת"א.

רם-און מחזיקה ב-35% ממניות פולירם, ובעלת השליטה בפולירם היא פימי, שמחזיקה ב-65%. ככל הידוע בקרן פימי בוחנים אפשרות של הנפקת החברה, ומכירת חלק מההחזקות שלה בה (הצעת מכר), וההערכות הן ששווי החברה יעלה על מיליארד שקל - כפול מהשווי שלפיו רכשה הקרן את השליטה בפולירם מידי רם-און לפני כחמש שנים.

לפי הדיווח של רם-און מהיום, פולירם צפויה לפרסם תשקיף לקראת הנפקה על בסיס הדוחות הכספיים שלה לרבעון השני של השנה. קרן פימי כבר ביצעה בשנים האחרונות  אקזיטים בצורה זו של הצעת מכר בבורסה בת"א, בחברות שבהן החזיקה בעבר (אינרום, אוברסיז ונובולוג). במקרה של פולירם, ההערכות הן שגם רם און תצטרף להצעת המכר של פימי, ושתיהן ימכרו רק חלק מההחזקות שלהן בחברה, ופימי תישאר בעלת השליטה. ההנחה היא שהפיכת החברה לציבורית עשויה לחשוף אותה בפני אפשרויות נוספות להצפות ערך בעתיד (כגון, רכישה על-ידי משקיע אסטרטגי).

פולירם עוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק של מוצרים הנדסיים, ושל משפרים, מקשרים ודבקים (מוצרי בונדירם), המשווקים ברחבי העולם. החברה מהווה חלק משרשרת הייצור של תעשיית הפלסטיק העולמית.

החברה הוקמה למעשה כחברה עצמאית במסגרת עסקה שבוצעה ב-2015. במסגרת העסקה מכרה רם-און לקרן פימי את השליטה בפעילותה התעשייתית (ללא הנדל"ן, שהוערך בעת העסקה בשווי 30 מיליון שקל) וזאת תמורת 360 מיליון שקל - כלומר לפי שווי של כ-553 מיליון שקל. מתוך הסכום של 360 מיליון שקל, פימי שילמה כ-223 מיליון שקל והיתרה הורכבה מתמורת ההון החוזר. נכון להיום, לאחר חלוקת דיבידנדים, היקף ההשקעה של פימי עומד על כ-30 מיליון דולר.

מבנה העסקה כלל הקמת חברה בת חדשה שאליה הועברה הפעילות התעשייתית, ופימי רכשה 65% ממנה. כתוצאה מהמכירה הכירה רם און ברווח הון חד-פעמי בהיקף של כ-204 מיליון שקל. לאחר המכירה חילקה רם און דיבידנד חריג לבעלי המניות שלה. חברת רם און, שהפעילות המרכזית שלה נותרה ההחזקה בפולירם, נסחרה לאחר העליות בשווי של קרוב ל-190 מיליון שקל. בעלי המניות המרכזיים ברם און הם מושב רם און (באמצעות רם און - אגודה) וכן מגדל וילין לפידות.

לפי דוחות רם און, במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הכנסות פולירם בכ-312 מיליון שקל, ירידה של 3.4% בהשוואה להכנסות של כ-323 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019, והרווח הכולל לתקופה זו הסתכם ב-28.7 מיליון שקל, עלייה של 45.9%, בין היתר בשל ירידה בהוצאות המימון בהשוואה לתקופה המקבילה. לפי הדוח, נכון ליוני 2020, למגפת הקורונה אין השפעה מהותית על פעילותה ותוצאותיה של פולירם.