מצטרפים לשרים: נשיא המדינה ונשיאת העליון מבקשים לקצץ 10% משכרם

נשיא המדינה ונשיאת בית המשפט העליון מצטרפים לצעד עליו הוחלט בממשלה, על-פיו שכר חברי הכנסת והשרים יקוצץ ב-10% • שכרו העדכני של הנשיא ריבלין עומד על 64,673 אלף שקל בחודש

הנשיא ריבלין / צילום: כדיה לוי, גלובס
הנשיא ריבלין / צילום: כדיה לוי, גלובס

נשיא המדינה ראובן ריבלין הצטרף בצהריים לצעד עליו הוחלט אתמול (ב') בממשלה וביקש לקצץ 10% משכרו. בציוץ בטוויטר כתב ריבלין כי העביר בקשה לממשלה לפיה ההקפאה וההפחתה בשכר הבכירים, תחול גם על שכרו. זאת בהמשך להחלטת הממשלה שנתקבלה אמש על רקע מצב המשק בעקבות נגיף הקורונה, בעניין הקפאת העלאה של שכר חברי הכנסת, השרים וראש הממשלה והפחתת שכרם הנוכחי ב-10%.

שכרו המעודכן של הנשיא ריבלין עומד על 64,673 אלף שקל בחודש. במכתב שנשלח אל שר האוצר ומזכיר הממשלה, כתב מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי כי "בשם נשיא המדינה אבקש לפעול להרחבת ההסדר הכלול בתזכיר החוק ולהחיל את הקפאת ההעלאה ואת הפחתת השכר על משכורתו של נשיא המדינה".

גם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות העבירה בקשה לשר האוצר להקפיא את העלאת שכרה ולהוריד אותו ב-10% כפי שהחליטה הממשלה לגבי השרים וחברי הכנסת. שר האוצר ישראל כ"ץ בירך את ריבלין וחיות על החלטתם להצטרף להחלטת הממשלה.

בשבוע הבא צפויה להגיע הצעת החוק שאושרה בממשלה על רקע משבר הקורונה להצבעה בכנסת והיא תהיה הוראת שעה. רק לאחר אישורה יקוצץ שכר חברי הכנסת והשרים והחיסכון הצפוי לקופת המדינה יעמוד על שמונה מיליון שקלים בשנה בסך הכול.

נזכיר כי אמש ישיבת הממשלה אישרה את הצעתו של שר האוצר ישראל כ"ץ לקצץ בשכר חברי הכנסת והשרים בשיעור של 10% ולבטל את עדכון השכר בתחילת 2021.

מעבר לקיצוץ בשכר הח"כים והשרים אישרה הממשלה להטיל על כ"ץ לבחון הרחבה של קיצוץ השכר (וביטול העדכון שבתחילת 2021) גם על נושאי משרה נוספים ובהם נשיא המדינה, מבקר המדינה, נגיד בנק ישראל, לצד השופטים, הדיינים ונושאי משרה נוספים. שכרם של נשיא המדינה והמבקר נקבע על-ידי הכנסת בעוד ששכר נגיד הבנק ישראל נקבע על-ידי הממשלה. בנוסף קיבלה הממשלה את הודעת שר אוצר שלפיה בהידברות עם ההסתדרות תובא הצעה כללית גם על עובדי המגזר הציבורי, לרבות הבכירים, שתכלול הפחתת שכר.