יועצי רה"מ הגישו תביעת דיבה: "לא ביימנו הפגנה"

עופר גולן וטופז לוק הגישו תביעת דיבה בסף 420 אלף שקל נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, העיתונאי אורי משגב ונגד רוית נאור שהאשימו אותם בבימוי של הפגנה במסגרת ההפגנות נגד ראש הממשלה

טופז לוק/ צילום: באדיבות המצולם
טופז לוק/ צילום: באדיבות המצולם

יועצי ראש הממשלה עופר גולן וטופז לוק הגישו תביעה דיבה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, העיתונאי אורי משגב וכן נגד רוית נאור, זאת לאור העובדה שהאשימו אותם ויועצים נוספים בבימוי של הפגנה במסגרת ההפגנות נגד ראש הממשלה בסוף השבוע בבלפור.

בתביעה בסך 420 אלף שקל שהוגשה באמצעות סנגורו של נתניהו, עו''ד עמית חדד, נטען כי "הנתבעים החליטו לפרסם עלילת כזב על התובעים והציגו תאוריית קונספירציה לפיה התובעים "שתלו" מפגינים בהפגנה וביימו אותם במטרה להפיץ פרסומי כזב. בפועל לא שתלו התובעים איש ולא ביימו איש. הם לא הכירו את המפגינים שפגשו והם צילמו את אותם מפגינים כפי שכל אדם יכול היה לצלם אותם".

עוד נכתב כי "הנתבעים ידעו היטב, כי פרסומיהם מהווים עלילת כזב והם הפיצו אותם רק בשל רצון לפגוע במחנה הפוליטי אליו משתייך ראש הממשלה ומתוך הנחה, כי שמם הטוב של התובעים הוא הפקר, כי מותר לנתבעים להפיץ שקרים וכי לא יידרשו לתת את הדין בשל כך. אלא שהתובעים אינם מוכנים לעבור לסדר היום על הפגיעה בשמם הטוב והם מגישים תביעת לשון הרע זו, כדי שבית המשפט יקבע כי הנתבעים פרסמו עלילת כזב ויחייב אותם בפיצויים הולמים".

גולן ולוק תועדו כשהם נמצאים בשולי ההפגנה. בעקבות כך התעוררה סערה לאור העובדה כי לוק הפר את חובת הבידוד לאור העובדה כי חזר מחו"ל במסגרת מסעו של ראש הממשלה נתניהו לארצות הברית לצורך חתימה על ההסכם עם שרי איחוד האמירויות ובחריין. היום המשטרה קנסה את לוק בסך 5,000 שקלים. ברשת הופצו טענות כי יועצי ראש הממשלה יצרו פרובוקציה ותיעדו אירוע הכחשת קורונה שבוים על ידם כדי להסית נגד מפגיני בלפור.

אורי משגב מסר בתגובה לדברים כי "צחקתי כשראיתי את התביעה המופרכת על פגיעה ב'שמם הטוב' של התובעים, ועוד באירוע שלא הוסיף להם כבוד עוד לפני שנחשפו כמתחזים ונמלטו ממנו מבוהלים והיסטריים כמו הבוס שלהם. אני סומך על מערכת המשפט והצדק. יהיה טוב".