נתניהו ויורש העצר הבחיירני דנו בהסכמי אברהם

לפי הודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה, השניים דנו ב"איך הופכים את השלום הזה לשלום כלכלי, שלום טכנולוגי, שלום תיירותי, שלום בכל אחד ואחד מהתחומים" • בנוסף, דיפלומטים ישראלים בעולם החלו להיפגש עם עמיתיהם מן המפרץ

חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות ובחריין בבית הלבן / צילום: Alex Brandon, AP
חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות ובחריין בבית הלבן / צילום: Alex Brandon, AP

לאחר החתימה על הסכמי אברהם, שוחח היום ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יורש העצר של בחריין, הנסיך, סלמאן בן חמד אל ח׳ליפה, בנו של המלך. בסוף השיחה פרסמה לשכת נתניהו הודעה לפיה בשיחה הצדדים הידברו כיצד לצקת תוכן מהיר להסכם המסגרת שנחתם בין ישראל לבחריין.

"איך הופכים את השלום הזה לשלום כלכלי, שלום טכנולוגי, שלום תיירותי, שלום בכל אחד ואחד מהתחומים", נכתב בהודעה שפרסם נתניהו. "אתם תשמעו על הצעדים המעשיים בקרוב מאוד", הבטיח נתניהו .

בנוסף, בהמשך לחתימה על הסכמי אברהם בשבוע שעבר, הדיפלומטים הישראלים ברחבי העולם החלו להיפגש ולפתח שיח דיפלומטי עם עמיתיהם מאיחוד האמירויות ובחריין, במטרה להדק את הקשר ולחזק את היחסים והשת"פ בין המדינות, כך לפי הודעת משרד החוץ.

פגישה רשמית ראשונה התקיימה בשגרירות ישראל במוסקבה בין הממונה הזמנית קרן כהן גת והצירה לעניינים אסטרטגיים יפעת עמדי לבין עמיתם הבחרייני, הדיפלומט מר ג'סים בלזק.

פגישה נוספת התקיימה בבאקו, בירת אזרבייג'ן, שם נפגש שגריר ישראל, ג'ורג' דיק עם מ"מ שגריר איחוד האמירויות, ובפעם הראשונה דיפלומטים משתי המדינות ניהלו שיחה בערבית.