V-Wave השלימה גיוס של 98 מיליון דולר מקבוצת משקיעים מובילים בתחום הביומד

החברה פיתחה דלף (שאנט) לבבי לטיפול באי ספיקת לב ולחץ דם ריאתי • המוצר כבר נמצא בניסוי קליני מתקדם ולהערכת החברה הכסף שגויס יספיק עד לקבלת אישור FDA לשימוש במוצר

החדר הנקי שבו מייצרים את השתל של V-Wave   / צילום: ארז רוזנפלד
החדר הנקי שבו מייצרים את השתל של V-Wave / צילום: ארז רוזנפלד

חברת V-Wave הישראלית גייסה 98 מיליון דולר להמשך פיתוח המוצר שלה, דלף (שאנט) מושתל בתוך הלב, לטיפול באי ספיקת לב ובלחץ דם ריאתי. החברה מעריכה כי הסכום יספיק לה להשלים את הניסויים הקליניים במוצר ולהגיע עד אישור FDA, לשיווק המוצר בארה"ב. המוצר כבר נמצא בניסוי קליני מתקדם במוצר בחולים עם אי ספיקת לב, ובניסוי נוסף בחולי לחץ דם ריאתי.

המימון הגיע מקרנות מובילות מארה"ב ומישראלי בתחום המכשור הרפואי, בהובלת קרן Deerfield Management ובהשתתפות הקרנות Aperture Venture Partenrs, BRM, Endeavour Vision, קרן JJDC של ג'ונסון אנד ג'ונסון, פונטיפקס, קרן Pura Vida, Quark Venture, קרן Triventures ו-Israel Secondary Fund. הסגירה הראשונה של הגיוס הייתה בהיקף של 70 מיליון דולר ב-2018, וכעת הוא גדל ל-98 מיליון.

חברות מעטות בעולם ובישראל בפרט מעיזות היום להיכנס להרפתקה של פיתוח מכשיר רפואי מושתל אשר יש לרשמו לשוק במסלול PMA, כלומר במסלול הארוך של תחום המכשור הרפואי.

ארז רוזנפלד / צילום: ניב רוזנפלד
 ארז רוזנפלד / צילום: ניב רוזנפלד

כפי שמעיד היקף הגיוס, הדרך אל השוק במסלול זה היא יקרה, והיא גם ארוכה, וההחזרים באקזיטים בתחום המכשור הרפואי בשנים האחרונות, היו נמוכים מאשר במכירת או הנפקת חברות תרופות. עם זאת, כאשר מוצר הוא פורץ דרך ומהווה פתרון חדשני ומשמעותי למחלה קשה ויקרה, התמונה עשויה להשתנות. V-Wave מערכיה כי היא נופלת תחת קטגוריה זו, והיקף ההשקעה בה מעיד כי המשקיעות בה מאמינות בכך גם הן.

בשנה האחרונה קיבלה החברה אישור שיווק באירופה, וגם הגדרה של "מוצר פורץ דרך" על ידי ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית. הגדרה זו מקצרת את תהליכי הניסוי ונותנת עדיפות בבדיקה על ידי ה-FDA.

26 מיליון איש סובלים בעולם מאי-ספיקת לב

יותר מ-26 מיליון בני אדם בעולם סובלים מאי-ספיקת לב (למעלה מ-6 מיליון בארה"ב בלבד), שהינה הגורם המוביל לאשפוז בבתי חולים במדינות רבות. בארה"ב, זוהי הוצאת הביטוח הרפואי הגדולה ביותר באשפוז אקוטי. חולי אי-ספיקת לב נזקקים לאשפוזים תכופים, סובלים מאיכות חיים ירודה ותוחלת חיים נמוכה.

V-Wave הוקמה ב-2010 על ידי יעקב ניצן, ד"ר גדי קרן וד"ר אשר שמולביץ'. ב-2013 סיימה ניסויים בבעלי חיים. ב-2014 ביצעה השתלה ראשונה בבני אדם, וב-2016 גייסה 28 מיליון דולר בהובלת ג'ונסון אנד ג'ונסון ואדוורדס. הנהלת החברה הבכירה כוללת את ד"ר ניל אייגלר (מנכ"ל), ארז רוזנפלד (נשיא ומנהל הפעילות באירופה) וד"ר פרנק ליטבק (יו"ר הדירקטוריון).