בורסות עולם | סיקור שוטף

'ימים נוראים' בוול סטריט: הנאסד"ק צנח ב-3%, הדאו ג'ונס ב-2%

החששות של המשקיעים חזרו לקדמת הבמה בעוד מדד הפחד קפץ • בורסות אירופה ננעלו בעליות למרות העלייה בתחלואה וחולשה בנתוני המאקרו בספטמבר • הנפט (WTI) טיפס מעל 40 דולר לחבית • נייקי זינקה לאחר הדוחות; טסלה איבדה גובה על רקע האכזבה מ"יום הסוללה"

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שהחריפו לקראת הנעילה בהובלת מניות הטכנולוגיה הגדולות. מדד הנאסד"ק איבד 3%, הדאו ג'ונס ירד ב-1.9%, ומדד S&P 500 נחתך ב-2.4%. אפל צנחה ב-4%.

המסכים האדומים אפיינו את כל 11 הסקטורים, בין הבולטים שבהם: סקטור הטכנולוגיה שירד ב-3.2%, וסקטור האנרגיה שצנח ב-4.5%.  מחיר הזהב צנח ב-2.4% לרמה של 1,862 דולר לאונקייה. הנפט ירד מתחת ל-40 דולר לחבית.

יו"ר הפד ג'רום פאואל דחק הערב בקונגרס לאשר תמריצים נוספים לכלכלה האמריקאית נוכח משבר הקורונה. "הרבה לווים יפיקו תועלת מהתכניות הללו, כמו גם כלל הכלכלה", אמר פאואל. "אך עבור אחרים, הלוואה קשה להחזר לא עשויה להיות התשובה, ובמקרים אלה, ייתכן שיהיה צורך בתמיכה פיסקלית ישירה", הוסיף. 

22:22

טסלה צונחת ב-8%, ניקולה צונחת ב-18% ומשלימה ירידה של 30% מאז ההודעה על עזיבת המנכ"ל בצל האשמות בהטעיית משקיעים. טוויטר מזנקת 8% בעקבות המלצת 'קנייה', ומניות הטכנולוגיה בולטות בירידות.

21:30

מחריפות הירידות בוול סטריט בהובלת מניות הטכנולגיה. מדד הנאסד"ק מאבד 2.2%, מדד S&P 500 יורד ב-1.3%.

אפל , אמזון  ומיקרוסופט  מאבדות גובה, טסלה צונחת ב-9%.

20:30

מנייתה של GoodRx, אפליקציית המידע הרפואי, מזנקת ב-50% ביומה הראשון למסחר בנאסד"ק. החברה מכרה 34.6 מיליון מניות במחיר של 33 דולר למניה וגייסה 1.14 מיליארד דולר, לפי שווי שוק של 12.67 מיליארד דולר.

19:30

חברת התעופה דלתא איירליינס  מנהלת מגעים לדחיית משלוחי 40 מטוסי סילון שלגביהם היא התחייבה אשתקד, כך לפי דיווח מעבר לים. 

אורקל  נסחרת בצל הדיווח בתקשורת הסינית שמשמיץ את הניסיון של ארה"ב בגנבת האפליקציה טיק-טוק במהלך "ביריוני", כך לפי הדיווח.

נייקי  דיווחה אמש לאחר הנעילה על רווח של 95 סנט למניה, יותר מכפול לעומת תחזיות האנליסטים בשוק לרווח של 47 סנט למניה. ההכנסות עלו על התחזיות גם הן כאשר המכירות באונליין זינקו ב-82% ומהוות כעת כמעט שליש מסך מכירותיה של החברה.

גיי . פי מורגן צ'ייס הודיע על העברת נכסים בשווי 200 מיליארד אירו מבריטניה לפרנקפורט, כחלק מהיערכות הבנק ליציאה של בריטניה מהאיחוד האירופי. המהלך שצפוי להיסגר עד סוף השנה, עשוי להפוך את גיי.פי מורגן לאחד הבנקים הגדולים בגרמניה.

סך הנכסים שיעביר הבנק מהווים פחות מ10% מהמאזן שלו, אך הם מהווים כמחצית מפעילות כל הבנקים הזרים בגרמניה.

הניסוי של ג'ונסון אנד ג'ונסון  בחיסון לקורונה נכנס לשלב האחרון, מה שמציב אותה כחברה הרביעית כעת בשוק שמגובה על ידי התוכנית המהירה של הבית הלבן למציאת חיסון לנגיף.

וולמארט עתידה לגייס 20,000 עובדים במהלך תקופת החגים על רקע העלייה הצפויה במכירות האונליין. 

ישראליות בוול סטריט

דוח שני בתוך שבועיים של שורטיסט בנאסד"ק תוקף בחריפות את חברת ההדמיה הרפואית הישראלית ננוקס (NNOX), שהונפקה לפני כחודש לפי שווי של כ-800 מיליון דולר, והגיעה לשווי של 2.8 מיליארד דולר בתחילת ספטמבר. היום נסחרת החברה לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר, כלומר מעל מחיר ההנפקה אך ירידה של יותר מ-50% מהשיא. לכך הובילו דוחות השורטיסטים הטוענים כי החברה שווה אפס.

חברת הטכנולוגיה סולאראדג'  מצטרפת לטרנד גיוסי איגרות החוב להמרה של חברות טכנולוגיה בולטות. החברה גייסה 550 מיליון דולר בהנפקת אג"ח להמרה ללא ריבית. לרוכשים בהנפקה ניתנה אפשרות לרכוש אג"ח בעוד 82.5 מיליון דולר.

19:00

הנשיא טראמפ אמר כי יטיל מגבלות חדשות על קובה, בניסיון לקנות אהדה בקרב בוחריו הקובנים-אמריקאים בפלורידה שמתנגדים למשטר הקומוניסטי במדינה. "משרד האוצר אוסר על מטיילים בארה"ב לשהות בנכסים שבבעלות ממשלת קובה", אמר טראמפ ביום רביעי באירוע בבית הלבן שנערך לכבוד ותיקי פלישת מפרץ החזירים. "נגביל את יבוא האלכוהול והטבק הקובני", הוסיף.

18:40

המסחר באירופה ננעל בעליות שנחלשו לקראת הנעילה, וזאת למרות העלייה בתחלואה והחשש מסגר גם באירופה, ולמרות נתוני מאקרו חלשים שפורסמו מוקדם יותר היום בגוש האירו.

מדד הדאקס הוסיף 0.3% לערכו, הפוטסי זינק ב-1.3%. מדד PMI של סקטור השירותים בגוש האירו הגיע ל-47.6 נקודות בספטמבר לעומת צפי כלכלנים לרמה של 51 נקודות.

 

17:40

המסחר בניו יורק עבר לטריטוריה האדומה בצל נתוני מדד מנהלי הרכש של MARKIT שהצביעו על התרחבות נמוכה מהצפי.

מדד הנאסד"ק מאבד 0.8%, הדאו משיל 0.15% מערכו. 

הנפט (WTI) מטפס מעל 40 דולר לחבית על רקע ירידה במלאים בארה"ב בשבוע החולף. לפי נתוני ה-EAI מדובר בירידה השבועית השנייה ברציפות.

עיני השוק מופנות לדברי יו"ר הפד ג'רום פאואל שצפוי לשאת דברים בפני בית הנבחרים האמריקאי במטרה להסביר את תגובת הבנק למשבר הקורונה.

טסלה משלימה צניחה דו יומית של 10% בצל האכזבה מ"יום הסוללה" שערכה החברה.

16:40

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת. דאו ג'ונס עולה ב-0.4%, S&P 500 מוסיף 0.1% אך נאסד"ק יורד ב-0.1%. המסחר באירופה מתנהל בעליות חדות: דאקס עולה ב-1.3%, קאק מוסיף 1.5% ופוטסי קופץ ב-2%. סטוקס 600 עולה ב-1.2%. 

מניית נייקי  מזנקת ב-10% עם פתיחת המסחר. 

16:00

נייקי דיווחה אמש לאחר הנעילה על רווח של 95 סנט למניה, יותר מכפול לעומת תחזיות האנליסטים בשוק לרווח של 47 סנט למניה. ההכנסות עלו על התחזיות גם הן כאשר המכירות באונליין זינקו ב-82% ומהוות כעת כמעט שליש מסך מכירותיה של החברה.

הניסוי של ג'ונסון אנד ג'ונסון בחיסון לקורונה נכנס לשלב האחרון, מה שמציב אותה כחברה הרביעית כעת בשוק שמגובה על ידי התוכנית המהירה של הבית הלבן למציאת חיסון לנגיף.

וולמארט עתידה לגייס 20,000 עובדים במהלך תקופת החגים על רקע העלייה הצפויה במכירות האונליין. 

14:05

המשקיעים באירופה מעדיפים להתעלם מהדיווחים על העלייה במספר הנדבקים בקורונה ולהסתכל לעתיד הרחוק יותר. מדדי המניות המרכזיים באירופה עולים כעת ב-2.3%-1.7%. 

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות של 0.5%-0.9%. 

במסחר המוקדם נרשמות עליות במניות פייסבוק, מיקרוסופט ואמזון.

11:20

מדדי המניות המרכזיים באירופה עולים כעת ב-1.4%-1.8%. 

לפני זמן קצר פורסמו נתונים לפיהם בגוש האירו עמד מדד מנהלי הרכש (PMI ) של התעשייה לעמוד ברמה של 53.7 נק' בחודש ספטמבר (נתון ראשוני) לעומת צפי לרמה של 51.5 נק'. ה-PMI של סקטור השירותים הגיע ל-47.6 נק' לעומת צפי כלכלנים לרמה של 51 נק'.

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית, לקראת פרסום נתוני מאקרו. בספרד פורסם היום כי התמ"ג הצטמק ב-17.8% ברבעון השני (נתון מעודכן). 

באירופה ובארה"ב יתפרסמו היום מדדי מנהלי הרכש (PMI) לחודש ספטמבר. בגוש האירו צפוי ה-PMI של התעשייה לעמוד ברמה של 51.5 נק' וה-PMI של סקטור השירותים על כ-51 נק'. בארה"ב צפוי ה-PMI של התעשייה לעמוד ברמה של 52.5 נק' וה-PMI של סקטור השירותים על 54.5 נק'. 

בזירת המסחר בסחורות רושם הזהב ירידה של כ-1.2% ונסחר סביב 1,884 דולר לאונקיה (חוזה לדצמבר) והנפט מסוג ברנט רושם ירידה של 1% לרמה של 41.25 דולר לחבית.

לפי נתונים עדכניים ההתפרצות המחודשת של מגפת הקורונה בספרד הולכת ומחריפה, ואתמול נרשמו כ-241 קורבנות ביממה אחת כתוצאה מהמחלה, לפי דיווחי הרשויות; מדובר במספר היומי הגבוה ביותר שנרשם במדינה מאז חודש מאי. בשיא "הגל הראשון" שפגע בספרד באופן קשה מתו במדינה קרוב ל-900 בני אדם ביום. גם מספר המקרים החדשים זינק בימים האחרונים, ועמד אתמול על כ-11 אלף. בשבוע שעבר מתו בספרד כ-900 בני אדם מקורונה, וסך המתים מהמחלה מתקרב ל-31 אלף קורבנות מאז פברואר.

07:50

במסחר בבורסות אסיה נרשמת היום מגמה מעורבת, לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות, שקטעו רצף של ירידות. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.5%, נאסד"ק קפץ ב-1.7% ומדד S&P 500 התחזק ב-1%.

גם במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב המגמה מעורבת כעת.

בזירת המאקרו, באירופה ובארה"ב יתפרסמו היום מדדי מנהלי הרכש (PMI) לחודש ספטמבר. בגוש האירו צפוי ה-PMI של התעשייה לעמוד ברמה של 51.5 נק' וה-PMI של סקטור השירותים על כ-51 נק'. בארה"ב צפוי ה-PMI של התעשייה לעמוד ברמה של 52.5 נק' וה-PMI של סקטור השירותים על 54.5 נק'. 

האם החיסון לקורונה הולך ומתקרב ונמצא כבר ממש מעבר לפינה? אתמול חשפה אסטרהזנקה את פרוטוקול הניסוי שלה, שהוא דומה לפרוטוקולים של הניסויים של החברות פייזר ומודרנה, אשר גם הן מנהלות ניסויי שלב III (אשר אם יהיו מוצלחים, יכולים להוות בסיס לאישור). אסטרהזנקה מסרה כי היא אמורה לפרסם תוצאות אחרי שיתגלו 150 חולים בקורונה מבין מתנדבי הניסוי, אך ייתכן כי ועדה בלתי תלויה כבר תביט אחרי שיתגלו רק 75 חולים, ואם התוצאות מצוינות, ניתן יהיה לקבל אישור חירום כבר בשלב זה. פייזר ומודרנה פרסמו אתמול גם הן את הפרוטוקולים שלהן.

בזירת המסחר בסחורות רושם הזהב ירידה של כ-0.7% ונסחר סביב 1,894 דולר לאונקיה (חוזה לדצמבר) והנפט מסוג ברנט רושם ירידה של 0.6% לרמה של 41.45 דולר לחבית.