הלמ"ס: מספר מחוסרי העבודה ערב הסגר הגיע לקרוב לחצי מיליון

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום את נתוני סקר כוח האדם לחודש אוגוסט, שחלקם פורסמו כבר לפני שבועיים • מספר הלא משתתפים בכוח העבודה שהפסיקו לעבוד בגלל פיטורים או סגירת מקום העבודה ממרץ ירד באוגוסט לכ-62 אלף, לעומת כ-75 אלף בחודש הקודם

לשכת התעסוקה בתל אביב / צילום: כדיה לוי, גלובס
לשכת התעסוקה בתל אביב / צילום: כדיה לוי, גלובס

מספר מחוסרי העבודה במשק ערב הסגר הגיע לקרוב לחצי מיליון. כך מפרסמת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר בנתוני סקר כוח האדם לחודש אוגוסט, שחלקם פורסמו כבר לפני שבועיים. על פי העדכון היום, עמד מספרם של מחוסרי העבודה במשק על 485.8 אלף איש, שהיוו 11.6% מכוח העבודה.

מדובר על ירידה לעומת חודש יולי, אז נאמד מספרם של מחוסרי העבודה על 513.3 אלף שהיוו 12.3% מכוח העבודה. שיעור האבטלה בהגדרות שהיו מקובלות לפני המשבר עלה בחודש אוגוסט ל-5.4%, לעומת 5.1% ביולי. בניכוי עונתיות, עמד שיעור האבטלה על 4.9% לעומת 4.7%.

מספר הלא משתתפים בכוח העבודה שהפסיקו לעבוד בגלל פיטורים או סגירת מקום העבודה ממרץ ירד באוגוסט לכ-62 אלף (לעומת כ-75 אלף בחודש הקודם). מספר הלא משתתפים בכוח העבודה שהפסיקו לעבוד בגלל סיבות אחרות או לא עבדו בעבר, שמעוניינים לעבוד עכשיו ולא חיפשו עבודה בחודש אחרון בגלל קורונה, עלה באוגוסט 2020 לכ-18 אלף (לעומת כ-17 בחודש הקודם).