דב קוטלר ומשה לארי משווים שכר: 3.3 מיליון שקל בשנה

התמורה השנתית ליו"ר החדש של בנק הפועלים, ראובן קרופיק - 2.4 מיליון שקל

משבר קורונה או לא, בכירי המערכת הפיננסית ממשיכים ליהנות מתגמולים נאים, וכעת כמה הסכמי שכר של ראשי הענף, חלקם מנהלים חדשים בתפקיד וחלקם ותיקים, נמצאים לקראת קבלת אישורי בעלי המניות. אלו צפויים להתכנס (וירטואלית כנראה) בשבועות הקרובים.

בבנק הפועלים, שעלה לכותרות בתקופה האחרונה בשל הסערה שעורר הליך מינוי הדירקטורים בבנק, יתבקשו בעלי המניות לאשר ליו"ר החדש, ראובן קרופיק, תמורה שנתית של 2.4 מיליון שקל, על בסיס שכר חודשי של 200 אלף שקל. זאת בשעה שעלות העסקת המנכ"ל, דב קוטלר, תגיע ל-3.3 מיליון שקל, על בסיס שכר חודשי דומה (כ-202 אלף שקל).

בעוד היו"ר זכאי רק להחזר הוצאות נוסף לשכרו החודשי, קוטלר יקבל מדי שנה גם תגמול הוני באמצעות מניות חסומות בשווי של 100 אלף שקל, יהיה זכאי למענק שנתי של עד 5 משכורות וכן לנהג צמוד.

בהפועלים ציינו לגבי תנאי העסקת קוטלר, שהחל בתפקידו לפני כשנה (אוקטובר 2019), כי ביחס למנכ"ל הבנק הקודם, אריק פינטו, הם כוללים בין היתר ביטול חלק מרכיב התגמול ההוני הקבוע, וכי מכלול תנאי כהונתו "סבירים בהשוואה לאלה המקובלים בבנקים אחרים, בשים לב לגודלו של הבנק ולהיקף עסקיו".

בעניינו של קרופיק, שהחל לכהן כיו"ר הפועלים בסוף חודש יוני האחרון, בבנק ציינו כי עיקר השינויים בתנאי כהונתו ביחס ליו"ר הקודם, עודד ערן, כוללים אי-זכאות לתנאים סוציאליים, הטבות נלוות ותגמול הוני קבוע , וכי סך התגמול השנתי שיקבל נמוך בכ-440 אלף שקל מזה של קודמו.

בבנק מזרחי-טפחות מבקשים לאשר למנכ"ל הטרי, משה לארי, תגמול שנתי בעלות של 3.3 מיליון שקל, נוסף להפרשות סוציאליות והטבות אחרות, בהיקף של כ-400 אלף שקל.

נוסף לשכר חודשי של 230 אלף שקל, יהיה זכאי לארי לעוד הטבות, בהן מענק על בסיס תוצאות הבנק. כך, בשנה הנוכחית עלות העסקתו צפויה להסתכם ב-2.4 מיליון שקל, אחרי שבתפקידו הקודם, כמנהל החטיבה הפיננסית של מזרחי-טפחות, עלות שכרו החודשית עמדה על כ-88 אלף שקל.

לארי הוא המינוי הטרי מבין המוזכרים, והחל בכהונתו כמנכ"ל מזרחי-טפחות מוקדם יותר החודש, אחרי שהצטרף לבנק בשנת 1998.

בביטוח - 2.8 מיליון ליו"ר ובעלי הראל

בענף הביטוח, קבוצת הראל מבקשת לאשר ליאיר המבורגר, מבעלי השליטה בה, תגמולים שנתיים בעלות של 2.8 מיליון שקל בתפקידו כיו"ר הקבוצה ויו"ר הראל ביטוח, על בסיס שכר חודשי של 160 אלף שקל.

המבורגר עומד בראשה של קבוצת הראל ביטוח ופיננסים מאז היווסדה, לצד תפקידים נוספים שיש לו בחברות בנות, ובחודש אפריל האחרון הודיע על קיצוץ של 20% בשכרו למשך שנה, יחד עם יתר בעלי השליטה, כחלק משורת צעדים רוחבית להתמודדות עם משבר הקורונה.

עוד בביטוח, קבוצת מנורה מבטחים מבקשת לאשר ליו"ר שלה, ערן גריפל, מבעלי השליטה בה, שכר בעלות שנתית של 2.1 מיליון שקל, על בסיס משכורת חודשית של 125 אלף שקל, לצד הטבות נוספות.

כל מהלכי אישורי שכר אלה נעשים בכפוף לחוק שכר הבכירים בענף הפיננסים משנת 2016, המציב תקרת שכר שנתית של 2.5 מיליון שקל, ואשר גרר ירידת שכר דרמטית בגופים אלה ביחס לסכומים שהיו מקובלים טרם כניסת החוק לתוקף, אשר שלחו פעמים רבות את מנהלי אותן חברות לצמרת שיאני השכר בבורסה המקומית.