לייבפרסון תובעת את מגדל רוגובין תדהר על חילוט ערבויות לא כחוק

חברת ההייטק לייבפרסון הגישה תביעה בסך כ-4.6 מיליון שקל נגד בעלות הנכס אותו שכרה לייבפרסון במשך כעשור באיזור התעשייה ברעננה

משרדי לייבפרסון / צילום: תמר מצפי
משרדי לייבפרסון / צילום: תמר מצפי

חברת ההייטק לייבפרסון הגישה תביעה בסך כ-4.6 מיליון שקל נגד בעלות הנכס אותו שכרה לייבפרסון במשך כעשור באיזור התעשייה ברעננה. על פי התביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד רוגובין תדהר הייטק פארק בע"מ ומגדל, "התובעת שכרה במשך עשור מהנתבעות שטח עצום, המתפרש על שלוש קומות. הנתבעת הייתה שוכרת למופת ששילמה לנתבעות שכר דירה בסך מצטבר של קרוב ל-100 מיליון שקל. בחלוף עשור התלבטה התובעת אם להאריך את הסכם השכירות".

לטענת לייבפרסון, המונה 350 עובדים בישראל, אמנם נציגי החברה ניהלו מגעים על הארכת השכירות בשנתיים אולם בסופו של דבר החליטה החברה האם LivePerson שלא להאריך את החוזה. "לנתבעות היה ידוע היטב בהתאם לפרקטיקה ארוכת השנים בין הצדדים כי עובדים ויועצים אלה אינם מוסמכים להתחייב בשם התובעת או לחתום על הסכמים בשמה" וכי רק הסכם שאושר על ידי מועצת המנהלים וחתום על ידי מורשי החתימה של הצדדים מחייב אותם.

לדברי לייבפרסון, חרף זאת וחרף העובדה שהתובעת מעולם לא אישרה את הארכת תקופת השכירות מעבר ל30 ליוני 2020, "פעלו הנתבעות בכוחנות שאינה יודעת גבול ובחוסר תום לב מוחלט, חילטו שלא כדין את חלק מהערבויות הבנקאיות שניתנו להן להבטחת התחייבויות התובעת לפי הסכם השכירות עד ל30.6.2020 בסך מצטבר של 2,324,903 שקלים. הנתבעות צפויות לפי הצהרתן לחלט ברבעון הבא, שלא כדין, את יתרת הערבויות הבנקאיות, העומדת על סך של 1,890,962 שקלים".

לאור זאת מבקשת לייבפרסון מבית המשפט להצהיר כי לא נכרת בין הצדדים הסכם להארכת תקופת השכירות וכן להשיב את מיליוני השקלים שחולטו לטענתה שלא כדין.

הרקע לטענת לייבפרסון להחלטה שלא להאריך את חוזה השכירות הוא משבר נגיף הקורונה שגרם לחברה החל ממרץ 2020 לסגור את משרדי החברה בישראל ולעבור למתכונת של עבודה מבתי העובדים. בעקבות מותו של עובד החברה, בן 23, מנגיף הקורונה - החליטה החברה כי לא ניתן לשמור על שלומם של עובדיה בהגעתם למשרדי החברה, והוחלט לעבוד במסגרת של עבודה מרחוק.

את לייבפרסון מייצג עו"ד רועי בלכר ממשרד עו"ד קריספין, רובינשטיין, בלכר ושות'.

לפני כחודש וחצי פרסמנו ב"גלובס" כי בסוף חודש יוני קיבלה חברת ההייטק האמריקאית לייבפרסון החלטה לוותר על משרדיה בארץ, שהתפרסו על שטח של 6,300 מ"ר, ומוקמו באזור התעשיה ברעננה, ולאפשר לעובדים לעבוד מהבית. דוברי הנהלת החברה טוענים כעת שבעלי הנכס, החברות תדהר רוגובין ומגדל, פועלות למניעת העזיבה ואף מאיימות לחלט ערבויות בשווי 2.3 מיליון שקלים. המנכ"ל רוב לוקאסיו יצא בקמפיין שבו הוא קורא לחברות הנמצאות במצב דומה להילחם יחד איתו ב"תופעה". לדבריו, יש לא מעט בעלי נכסים המפעילים לחץ על שוכרים כדי למנוע מהם לעזוב את הנכסים, חרף מגפת הקורונה.

מהייטק פארק רעננה, בבעלות קבוצת תדהר, רוגובין ומגדל חברה לביטוח, נמסר: "לייבפרסון הפרה ביודעין הסכם שכירות מחייב שהוסכם בין הצדדים בתקופת הקורונה. כעת המנכל של החברה מנסה להתנער מההסכם בכסות של מחאה כנגד חברות נדל״ן. זהו ניצול ציני ומופרך של הסיטואציה, זאת במיוחד כאשר מדובר בחברת הייטק מצליחה שהכנסותיה מסתכמות במאות מיליוני דולרים בשנה ונהנית מהמשך צמיחה בהכנסות בתקופת הקורונה. לייב פרסון הפרה את הסכם השכירות בצורה בוטה ובכוונתנו להביא את הנושא לפיתחו של בית המשפט".

ממגדל נמסר בנוסף כי "לא תתן לחברת הייטק זרה ומשגשגת לנסות ולסחוט את כספם של אזרחים ישראלים המושקעים בנכס זה באמצעות הפנסיה שלהם ואת כספי החברות המעורבות. אנו נמצה עימם את הדין ככל שיידרש".