סרט אימה לענקית הקולנוע של מוקי גריידינגר: סינוורלד דיווחה על הפסד של 1.6 מיליארד דולר

הקבוצה שמובלת על ידי מוקי גריידינגר הישראלי אשר גם שותף בה, עדכנה כי היום כי רשמה ירידה חדה בהכנסות במחצית הראשונה של 2020 - של כ-67% לסך של 712 מיליון דולר

יס פלאנט זכרון יעקב / צילום: אייל תגר
יס פלאנט זכרון יעקב / צילום: אייל תגר

משבר הקורונה ממשיך להרעיד את תעשיית בתי הקולנוע העולמית: סינוורלד, ענקית הקולנוע השנייה בגודלה בעולם שמחזיקה בין היתר בקולנוע יס פלאנט, מדווחת היום על הפסד של 1.6 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2020, ומזהירה כי החמרה במשבר הקורונה עלולה להטיל בספק את יכולתה לשרוד. זאת, על רקע התפרצות המגיפה שהביאה להשבתה מלאה של פעילותה לתקופה ממושכת בשל המגבלות שהוטלו על בתי הקולנוע שהיא מפעילה ברחבי העולם.

הקבוצה שמובלת על ידי מוקי גריידינגר הישראלי אשר גם שותף בה, עדכנה כי היום כי רשמה ירידה חדה בהכנסות במחצית הראשונה של 2020 - של כ-67% לסך של 712 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה סינוורלד הפסד של 1.6 מיליארד דולר, לעומת רווח של כ-140 מיליון דולר במחצית המקבילה אשתקד.

סינוולרד נתקלת כעת בתסריט אימים שאיש לא צפה, כשמנוע ההכנסות היחיד שלה הפסיק לפעול. בדיווח למשקיעים היא מציינת כי כל עסקיה נסגרו במהלך אמצע מרץ, והחלו לשוב לפעול באמצע יוני 2020. עוד היא מעדכנת כי 70% מבתי הקולנוע שלה נפתחו מחדש, למעט כ-200 בארה"ב, 6 בבריטניה, ו-11 בישראל. התרחיש האופטימי על מתבססת כעת הקבוצה, הוא התאוששות מדורגת מהשבתת הפעילות, כשבתי הקולנוע שלה בכל ארצות הפעילות ישובו להיפתח עד סוף חודש אוקטובר.

לאחרונה דיווחנו כי בצל משבר הקורונה ענקית הקולנוע סינוורלד ביטלה את העסקה לרכישת חברת סינפלקס ( Cineplex ) הקנדית לפי שווי של 2.1 מיליארד דולר - עסקה שהייתה אמורה להפוך את אותה לרשת בתי הקולנוע הגדולה בעולם. המחלוקת בין השתיים נוגעת להתדרדרות במצבה של סינפלקס על רקע משבר הקורונה, ובעקבותיה נקלעו לסכסוך משפטי.

עסקת הענק הזו הייתה אמורה להצטרף לעסקת ענק נוספת שביצעה לפני כשלוש שנים, אז רכשה סינוורלד את חברת ריגל האמריקאית - אחת מהרשתות הגדולות בארה"ב בתמורה לכ-3.6 מיליארד דולר.