האם הסכם הזיכיון של פוקס עם ג׳מבו היוונית נמצא בסכנה?

הדיווח - בעקבות פניית רשות ני"ע • הסימן המסחרי ג׳מבו שבאמצעותו פוקס מתעדת להקים רשת חנויות כלבו מוזלות בישראל עדיין לא שייך לה, והוא פתוח להתנגדויות ברשם החברות עד סוף החודש • המתחרה המקומית שנקראת ג'מבו סטוק ומפעילה 10 חנויות בתחום הגישה גם היא בקשה לרישום הסימן המסחרי לשם

סניף של ג'מבו באלקסדרופוליס, יוון / צילום: שאטרסטוק
סניף של ג'מבו באלקסדרופוליס, יוון / צילום: שאטרסטוק

האם הסכם הזיכיון של פוקס עם ג'מבו היוונית נמצא בסכנה? קבוצת האופנה הציבורית פוקס  מסרה הערב עדכון בנוגע להסכם הזיכיון שחתמה עם הענקית היוונית ג׳מבו, וזאת לבקשת הרשות לניירות הערך. פוקס הוסיפה, לאחר פניית הרשות, הבהרה שאומרת שהיא יכולה לצאת מההסכם אם לא יותר לה להשתמש בשם ג׳מבו בישראל, וזאת לתקופה של חצי שנה ממועד חתימת ההסכם ביולי האחרון.

הרשות פנתה לפוקס בין היתר על רקע העיכוב בדיווח על ההסכם שנחתם בחודש יולי ודווח ספטמבר, ופרסומו שעות ספורות לאחר ההנפקה של המתחרה בתחום - מקס סטוק שבשליטת קרן אייפקס בשווי גבוה מהצפוי של 1.7 מיליארד שקל.

פוקס מגלה כי הגישה עבור רשת ג'מבו בקשה לרישום סימן המסחר שלה שפתוחה להתנגדות עד ה-30 בספטמבר. בנוסף, היא מציינת כי לאחר הגשת הבקשה שלה, הגישה חברה אחרת בקשה לסימני מסחר שכוללים את השם ג׳מבו. מי שהגישה את הבקשה היא חברה אחרת שפועל בתחום הסטוק, ומתמחה במוצרים מוזלים, תחת השם ג׳מבו סטוק, ומפעילה בישראל עשר חנויות.

בתגובה לפניית ״גלובס״ בנושא, מסר רועי ונונו, בעלים ומנכ"ל רשת ג'מבו סטוק: ״ג'מבו סטוק הינה רשת סטוק מובילה בישראל, הפועלת בהצלחה רבה כבר למעלה מ-5 שנים עם 10 סניפים בפריסה ארצית ועוד חנות אונליין בלעדית בתחום הסטוק וצפי לפתיחת סניפים נוספים ברחבי הארץ. זוהי רשת ישראלית כחול לבן, שמעסיקה כ-250 עובדים, ומאוד מזוהה בקרב הקהל הישראלי, עם מאות אלפי לקוחות שפוקדים את החנויות בכל חודש. אנו נמצאים בתהליך מול רשם סימני המסחר".

מוקדם יותר החודש דיווחנו כי קבוצת פוקס שבשליטת הראל ויזל מרחיבה את תחומי הפעילות שלה, ומעדכנת כי חתמה על הסכם להפעלת מותג הכלבו היווני המוזל ג'מבו (Jumbo S.A) בישראל. מדובר במותג "סטוק" יווני מוזל שחביב ומוכר בקרב הנופשים הישראלים, ושפועל כמעט בכל האחת מהערים הגדולות ביוון. זאת כשברקע הנפקת ה"מתחרה" המקומית בתחום - מקס סטוק - לפי שווי של כ-1.7 מיליארד שקל.

פוקס עדכנה כי במסגרת ההסכם היא צפויה לפתוח חנות ראשונה של המותג בישראל לא יאוחר מ-2021, וכי עלות ההשקעות וההשקעות בהון חוזר מוערכת ב15-18 מיליון שקל לכל חנות. פוקס לא ציינה כמה חנויות היא צפויה לפתוח בישראל, אך מדובר בהשקעה חריגה במונחים קמעונאיים, וזאת בין היתר משום שמדובר בחנויות ענק שישתרעו על שטח של 9,000-10,000 מ"ר.