ראש הממשלה: נערכים לטיפול ב-1,500 חולים קשה

נתניהו קיים אתמול סדרת דיונים לגבי המשך ההתמודדות עם מגפת הקורונה • מליאת הכנסת צפויה לאשר מחר את חוק הקורונה הגדול, שיגביל קיום הפגנות בזמן הסגר

בנימין נתניהו / צילום: Matt Rourke, Associated Press
בנימין נתניהו / צילום: Matt Rourke, Associated Press

עד צום יום הכיפורים קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו סדרת דיונים בהם הנחה על הצעדים הדרושים למניעת התפשטות הקורונה וכן דיונים יחד עם שרים, מנכ"לי משרדים ופרופ' רוני גמזו על תוכנית העבודה לטיפול בהתפשטות המגפה, כך הודיעה עם צאת הצום דוברות ראש הממשלה. בדיון קבע נתניהו כיעד - היערכות לטיפול ב-1,500 חולים קשים בקורונה החל מ-1 באוקטובר.

בנוסף חזר נתניהו על תוכנית השלבים, שהציג ביום חמישי האחרון, לפיה תחילה הסגר, לאחריו מעבר מדורג לשגרת קורונה ובדיקות מהירית ולבסוף מציעת חיסון. כבר ממחר ידונו השרים בתוכניות העבודה השונות, בין היתר, למערכת הבריאות, קביעת היעדים ליציאה מודרגת מהסגר לשגרת קורונה. דיון ביעדים ובמדדים להערכת המצב ולבחינת המדיניות הנדרשת.

בנוסף ביקש נתניהו שיוצגו בפניו בדיונים שיתקיימו בשלישי ורביעי עדכונים על תמונת מצב ההצטיידות בחיסונים וכן רכישה ושימוש מערך בדיקות מהירות. עוד הנחה נתניהו בדיון שהתקיים אתמול למקד את ההסברה בחובת עטיית מסכות וכללי הריחוק החברתי. נתניהו גם הנחה צוות שרים לבחון מחדש את הכלים הדיגיטליים שישראל יכולה להשתמש בהם לצואך החקירה האפידמיולוגית.

בין היתר הצעדים יבחנו גם הגדלת יכולות האכיפה, קנסות מוגדלים וסנקציות על הפרת התקנות וכן משרד החינוך יתבקש להכין תוכנית משולבת להכנת מערכת החינוך להפעלה בצל הקורונה, זאת נוכח הביקורת על הפתיחה המהירה של מערכת החינוך ב-1 בספטמבר, שנתניהו עצמו הודה כי הייתה שגיאה. ולבסוף יתקיים דיון בתוכנית ההגנה והסיוע לאוכלוסיית הקשישים .

ביום רביעי יתכנס קבינט הקורונה וידון בנושאים שעלו ובפרט בהמשך השמירה על מתווה הסגר. מחר כזכור תתכנס מליאת הכנסת כדי לאשר בצהריים את חוק הקורונה הגדול לפיו ניתן יהיה להגביל גם הפגנות במסגרת סגר מחמיר. במקיל לדיונים בכנסת צפויים לעלות המפגינים ולהפגין בחוץ במחאה על החלטת הממשלה להגביל את ההפגנות.