אדלשטיין: קבינט הקורונה יאריך את הסגר בשבועיים נוספים לפחות

לדברי שר הבריאות אין שום סיכוי שהסגר יוסר בעוד שבוע וחצי לאחר שמחת תורה, כפי שטענה הממשלה בתחילה • הממשלה צפויה היום להעביר חוק שיגביל את ההפגנות, על אף שהן נערכות באוויר הפתוח

יולי אדלשטיין, לאחר התפטרותו מתפקידו כיו"ר הכנסת / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
יולי אדלשטיין, לאחר התפטרותו מתפקידו כיו"ר הכנסת / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

קבינט הקורונה צפוי להאריך את הסגר המלא בשבועיים נוספים לפחות אחרי חג שמחת תורה, כך אמר הבוקר שר הבריאות יולי אדלשטיין בראיונות רדיו.

לדבריו, "אין שום סיכוי שהסגר יוסר בעוד שבוע וחצי, מיד לאחר שמחת תורה. הלקחים מגל התחלואה הראשון הופקו, והפעם היציאה מהסגר תיעשה באופן הדרגתי ואחראי. לא יעזרו שום לחצים".

קבינט הקורונה אמור להתכנס מחר (ד') לאשר את המשך הסגר כמו גם את ההכנה ל-1,500 חולים קשים. במקביל היום הממשלה צפויה להעביר את החוק שיגביל הפגנות על אף שהן נערכות באוויר הפתוח.

ארגוני המחאה "אין מצב", "קריים מיניסטר", "קומי ישראל", "החזית הוורודה", "התעוררנו", "בעלבתים" ו"הלם תרבות" יעלו הבוקר בשיירת רכבים לכנסת כדי למחות נגד החוק  שיגביל הפגנות שעומד להיחקק, ונועד לטענתם למנוע את ההפגנות בבלפור. הארגונים חוזרים ומפצירים בבני גנץ, גבי אשכנזי וכל חברי כחול לבן להצביע נגד החוק. "היה והחוק יעבור הוא יהיה כאות קין עליכם ועל מפלגתם לדראון עולם", נכתב בהודעתם. עוד הוסיפו הארגונים כי "אתם תישאו על כתפייכם את האחריות לאשמה, בפגיעה האנושה, בחופש ובשיווין של האזרחים במדינת ישראל".