מסתמן: ליצמן יחזור למשרד השיכון כסגן שר

ליצמן התפטר לפני כשבועיים בשל הטלת הסגר בתקופת החגים •בימים הקרובים הוא צפוי לדון בנושא יחד עם ראש הממשלה כאשר הכיוון הוא מינוי של שר קיים למשרד השיכון בנוסף לתפקיד קיים ולאחר החגים חזרתו של ליצמן למשרד כסגן שר • ההחלטה תתקבל עד סוף השבוע

יעקב ליצמן / צילום: מארק ישראל סלם - ג'רוזלם פוסט
יעקב ליצמן / צילום: מארק ישראל סלם - ג'רוזלם פוסט

בדרך למינוי במשרד השיכון: בימים הקרובים יוכרע מי משרי גוש הימין יעמוד בראשות משרד השיכון במקום השר יעקב ליצמן שהתפטר מתפקידו לפני למעלה משבועיים. ל"גלובס" נודע כי בסביבתו של ליצמן מעוניינים במתווה דומה לזה שבו ליצמן כיהן כסגן שר המשרד הבריאות בממשלות הקודמות ומשם ניהל את המשרד.

בימים הקרובים צפויים לדון בנושא יחד עם ראש הממשלה כאשר הכיוון הוא מינוי של שר קיים למשרד השיכון בנוסף לתפקיד קיים ולאחר החגים חזרתו של ליצמן למשרד כסגן שר.

גם בשבועיים האחרונים מאז התפטר ליצמן מהתפקיד, הלכה למעשה נוהל המשרד על ידי ראש מטהו בבצ'יק ועל אף התפטרותו - ההחלטה על מינוי שר לתפקיד תעבור דרך לשכתו בהתאם להסכמים הקואליציוניים.

בינתיים עלה שמו של שר החינוך יואב גלנט, כמי שכבר עמד בראשות המשרד, להחזיק בו שוב לצד תפקידו במשרד החינוך. 

אפשרות נוספת ששוקלים בסביבתו של ליצמן היא מינוי חבר כנסת אחר מאגודת ישראל לתפקיד סגן השר במשרד השיכון לצד מינוי שר. למרות שכיום אין תקן לסגן שר במשרד, יש לציין כי לא מדובר בהרחבת הממשלה הגדולה ממילא, אלא בשר קיים שיקבל תפקיד נוסף ואז במינוי לתפקיד סגן שר על אותה מכסה קיימת של סגני שרים ושרים בממשלת נתניהו ה-35.

התפטרותו של ליצמן נכנסה לתוקף לפני שבועיים במחאה על כוונת הממשלה להגביל את התפילות בחגים בשל מגפת הקורונה. ליצמן אמר אז כי "ברור לכולם כי יום כיפור שיוטל בו סגר ימנע מרבבות יהודים להגיע לתפילות יום הכיפורים, בהם כאלה שבאים לבית כנסת לפחות ביום זה. אום יהודים לא יבואו השנה בשל הסגר, שכאמור תוכנן מראש תוך זלזול וחוסר הערכה לחגי ישראל. זו החלטה מתוכננת שאינה רגישה לחגי ומועדי ישראל ואינה רואה את צרכי רבבות מתפללים". נוכח אותה כוונה אז, כתב ליצמן כי האדמו"ר מגור הורה לו להתפטר מהממשלה.