חברת VIA רכשה את הסטארט-אפ הישראלי פליטונומי

פליטונומי מפתח פתרונות לניהול ציי רכב על בסיס בינה מלאכותית וגייס עד היום כ-5 מיליון דולר • סכום הרכישה מוערך ב-15-25 מיליון דולר

אורן שובל, מייסד שותף ומנהל מרכז פיתוח של ויה / צילום: שלומי יוסף, גלובס
אורן שובל, מייסד שותף ומנהל מרכז פיתוח של ויה / צילום: שלומי יוסף, גלובס

חברת ויה (Via) רכשה את הסטארט-אפ הישראלי פליטונומי (Fleetonomy), המפתח פתרונות לניהול ציי רכב על בסיס בינה מלאכותית. סכום הרכישה מוערך בשוק ב-15-25 מיליון דולר.

פליטונומי הוקמה ב-2016 על ידי ליאור גרנשטיין (סמנכ"ל פיתוח) וישראל דואניס (מנכ"ל), והמוצר של החברה הושק ב-2017. החברה גייסה עד היום כ-5 מיליון דולר ממשקיעים כמו קרן ורטקס וקרדן טכנולוגיות.

פליטונומי מפתחת פלטפורמה מבוססת ענן המספקת פתרון לניהול ציי רכבים עבור יצרניות רכב, עסקי השכרת רכב ומפעילי שירותי תחבורה חכמה. בין השאר הסטארט-אפ משתף פעולה עם יצרניות רכב כמו אאודי ויגואר לנד רובר. המערכת של פליטונומי מספקת מנוע לחיזוי ביקושים עבור מפעילי צי הרכב, כמו גם אפליקציות לנהג ונוסע.

הרוכשת חברת ויה גייסה 400 מיליון דולר במרץ האחרון לפי שווי של 2.25 מיליארד דולר אחרי הכסף. ויה מספקת תשתית טכנולוגית לתחבורה חכמה והחברה פועלת בכ-100 ערים בעולם במודלים שונים. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לנהל שירות תחבורה חכם שאינו מבוסס על קווים הנוסעים במסלול קבוע אלא אוסף נוסעים קרוב ככל האפשר למקום הימצאם.

בחלק מהערים מציעה ויה רק את הטכנולוגיה שלה - כמו במיזם באבל של חברת דן הפועל במרכז הארץ - ובחלק מהערים היא עצמה זכתה במכרז להפעלת מערך האוטובוסים. בערים אחרות היא שחקן פרטי ששוכר רכבים ומפעיל רשת מיניבוסים חכמה עצמאית.

מחברת ויה לא נמסרה תגובה.