בנק לאומי יממן רכישת מתחם שערי צדק על ידי ישראל-קנדה בכ-457 מיליון שקל

על המימון התמודדו מרבית הגופים המוסדיים והבנקאיים בישראל • בכוונת ישראל-קנדה להקים במתחם את פרויקט מידטאון ירושלים

בית החולים שערי צדק / צילום: תמר מצפי
בית החולים שערי צדק / צילום: תמר מצפי

בנק לאומי יעניק לחברת ישראל-קנדה מימון של עד 457 מיליון שקל לצורך רכישת מתחם שערי צדק בירושלים, עליו תקים החברה את פרויקט מידטאון ירושלים. המימון יינתן ל-3 שנים, ובנוסף, יעמיד הבנק 83 מיליון שקל כמימון גישור ל-90 יום לצורך תשלום המע"מ. כך דיווחה היום החברה לבורסה.

ישראל-קנדה זכתה (באמצעות חברה-נכדה) בחודש יולי במכרז של רשות מקרקעי ישראל לרכישת מתחם שערי צדק הישן, המשתרע על כ-17 דונם בכניסה לירושלים (בין הרחובות שמואל ברוך, שזר, יפו ושערי צדק), בעלות כוללת של כ-538 מיליון שקל.

ישראל-קנדה רכשה בפועל את זכויות החכירה במתחם ל-98 שנים, עם אופציה להארכה ב-98 שנים נוספות. זכויות הבנייה הקיימות כוללות הקמת 240 דירות בשני מגדלים בני 24 קומות ובשטח כולל של כ-37 אלף מ"ר, הקמת שטחי מסחר ומשרדים בשני מגדלים ובשטח כולל של כ- 70 אלף מ"ר וכן מבנה לשימור בייעוד מלון בשטח כולל של כ- 4,800 מ"ר.

יצוין כי ישראל-קנדה, המחזיקה ב-100% מהפרויקט, התקשרה בהסכם לצירוף שותפים שישקיעו כ-120 מיליון שקל כנגד הקצאה של 20% מהאחזקות בפרויקט, בכפוף לאישור רשות מקרקעי ישראל בתוך 180 יום.

דפנה לנדאו, ראש מערך בנייה ונדל"ן בלאומי, אמרה: "לישראל-קנדה יכולות יזמיות ושיווקיות מוכחות, ואנו שמחים וגאים ללוות אותה בהתפתחותה לאורך השנים. לאומי הוביל בעבר את מימון פרויקט מידטאון תל אביב המוצלח של החברה, וכעת הוא צפוי להוביל את מימון רכישת הקרקע לפרויקט הבא שלה - מידטאון ירושלים. מדובר בפרויקט שצפוי לקום במתחם שער העיר המתפתח, שהוגדר על ידי עיריית ירושלים כאחד האזורים המועדפים לפיתוח, ויכלול עירוב שימושים, בהתאם למדיניות רשויות התכנון לאזורים מסוג זה".

ברק רוזן, מנכ"ל ישראל קנדה, אמר: "קבלת המימון מבנק לאומי משקפת הבעת אמון משמעותית בחברה ובחוסנה הפיננסי של הקבוצה ואנו שמחים על ההזדמנות לשיתוף פעולה נוסף עם הבנק בפרויקט חשוב ומשמעותי לחברה. פרויקט מידטאון ירושלים יוקם במתחם שערי צדק ההיסטורי והינו דריסת הרגל הראשונה של ישראל קנדה באזור ירושלים. הפרויקט יהווה פרויקט דגל באיזור, בדומה לפרויקט מידטאון ת"א שזכה להצלחה רבה, אשר מומן בהובלת בנק לאומי".