סיסקו רוכשת את סטארט-אפ הסייבר הישראלי פורטשיפט

פורטשיפט, שמפתח פלטפורמה לאבטחת יישומי ענן, הוקם ב-2018 בתוך טים8 אנטרפרייז • לפי הערכות בשוק היקפה עשוי להגיע ל-100 מיליון דולר.

ענקית הטכנולוגיה סיסקו רוכשת את סטארט-אפ הסייבר הישראלי פורטשיפט (Portshift), שמפתח פלטפורמה לאבטחת יישומי ענן.  

סיסקו דיווחה היום (ה') בבלוג החברה כי הגיעה להסכם לרכישת פורטשיפט, כאשר העסקה צפויה להיסגר סופית בשנת הכספים 2021. במסגרת העסקה צוות פורטשיפט יצטרף לקבוצת "טכנולוגיות מתהוות ואינקובציה" של סיסקו. סיסקו לא פרסמה את סכום העסקה אך לפי הערכות בשוק היקפה עשוי להגיע ל-100 מיליון דולר.  

פורטשיפט נוסדה ב-2018 בתוך טים8 אנטרפרייז, פלטפורמת הקמת החברות של טים8 (Team8) המתמקדת בתחומי אבטחת סייבר, בינה מלאכותית וטכנולוגיה לארגונים. מייסדי החברה הם רן אילני (מנכ"ל), לשעבר ראש חטיבת תשתיות האבטחה של צ׳ק פוינט, וזהר קופמן (סמנכ״ל טכנולוגיות), לשעבר סמנכ״ל הפיתוח בסיטרה נטוורקס וב- SofaWare . החברה מעסיקה 15 עובדים.  

פורטשיפט נחשפה לראשונה בסוף 2018 כאשר הודיעה על סגירת סבב גיוס סיד בהיקף של 5.3 מיליון דולר מטים8. עבור טים8 מדובר באקזיט השני עד היום לאחר שב-2018 נרכש הסטארט-אפ סיגניה על ידי טמסק ב-250 מיליון דולר. שתי החברות הרוכשות, טמסק וסיסקו, הן חלק מהמשקיעות האסטרטגיות בטים 8 כאשר ברט הרטמן, סגן נשיא לטכנולוגיה בקבוצת האבטחה של סיסקו, הינו חבר בבורד היועצים של טים8.  

ליז סנטוני, סגנית נשיא בכירה לאסטרטגיה וטכנולוגיות חדשות, כתבה בבלוג של סיסקו כי "אני נרגשת להכריז שסיסקו חתמה על הסכם לרכישת פורטשיפט. תחום אבטחת היישומים בענן מתפרש על מגוון רחב של פתרונות, ורובם מטפלים רק בחלק מהבעיה. פורטשיפט פיתחה יכולות נרחבות המשתרעות על חלק גדול ממחזור החיים של יישומים בענן - החל מפיתוחם, דרך אכיפת חוקים, ניהול חולשות אבטחה ולבסוף הגנה על היישומים בזמן הריצה. פורטשיפט מביאה לסיסקו יכולות אבטחה לעולמות ה-Cloud-Native כולל Containers, Services Mesh ו-Kubernetes, שיאפשרו לנו לספק פתרונות אבטחה בכל שלבי מחזור החיים של פיתוח אפליקציות".

הטכנולוגיה של פורטשיפט מאפשרת לצוותי DevOps, אבטחה ותפעול להגן באופן רציף על אפליקציות ענן בכל שלבי חייהן, מכתיבת הקוד ועד לריצתן בפועל. הטכנולוגיה מגנה מפני חולשות בכל רבדי התשתית.

יובל שחר, שותף-מנהל בטים8 וחבר דירקטוריון בפורטשיפט, אמר כי "אנו גאים במייסדים רן וזוהר ושאר הצוות הנפלא של פורטשיפט על הישג יוצא דופן תוך כשנתיים מהקמת החברה, ונרגשים עוד יותר מההשפעה של הטכנולוגיה על תעשיית הסייבר העולמית. סיסקו היא מהמשקיעות הראשונות בטים8 ושותפה חשובה בקהילה שלנו שלנו שעוזרת לעצב את החברות שאנו בונים".