פועלים במו״מ לרכישת 20% מללין; פוקס תרכוש את השליטה

במסגרת העסקה צפויה פוקס להשתלט על 55% מללין • העסקה משקפת לרשת הטיפוח שווי שוק של 350 מיליון שקל • לפני כשנתיים פוקס ניסתה לחתום על מכירת 25% לחברת נוקס הצרפתית לפי שווי דומה אולם העסקה התפוצצה

ללין / צילום: יונתן בלום
ללין / צילום: יונתן בלום

פועלים שוקי הון במו"מ מתקדם לרכישת מחצית ממניות רשת הטיפוח ללין, לצד השתלטות של פוקס על החברה. פוקס מעדכנת הערב על משא ומתן מתקדם לעסקה עם פועלים שוקי הון, זרוע ההשקעות של בנק הפועלים, ומייסדות ללין - רויטל לוי ומירב כהן - במסגרתה, בכפוף לחתימת הסכמים מחייבים ולהשלמת העסקה, תרכוש פועלים שוקי הון מהמייסדות מניות של ללין שנמצאות בבעלות משותפת (50%) של פוקס וללין. פועלים שוקי הון תרכוש 20% מהון המניות של ללין. כך, לאחר השלמת העסקה מבנה ההחזקות בללין יהיה פוקס- 55%, המייסדות -25% ופש"ה- 20%.

לאחר השלמת העסקה כאמור, פוקס תשלוט בללין, ובהתאם תאחד את דוחותיה הכספיים. פוקס מציינת כי העסקה תתבצע לפי שווי לללין של 355 מיליון שקל, כאשר "בהתקיים תנאים מסוימים", יחול מנגנון התאמה לתמורה לפי שווי לללין שלא יפחת מ-355 מיליון שקל ולא יעלה על 420 מיליון שקל. בכפוף לעמידה בתנאי המנגנון, התמורה המותנית תשולם לאחר אישור הדוחות הכספיים השנתיים המבוקרים של החברה לשנת 2022.

עוד מציינת פוקס כי לפי העקרונות שסוכמו בין הצדדים, החברה תהיה רשאית למנות את רוב חברי הדירקטוריון ובכללם את יו"ר הדירקטוריון, והחלטות בדירקטוריון ובאסיפה הכללית יתקבלו ברוב קולות למעט רשימה מצומצמת של החלטות מיוחדות אשר ידרשו את הסכמת פועלים שוקי הון והמייסדות. כמו כן, סוכמו בין הצדדים עקרונות הנוגעים למימון החברה, מדיניות חלוקת דיבידנד ומנגנונים שיחולו בעת העברת מניות.

עוד מגלה פוקס כי בהתאם לאומדן ראשוני שערכה, אם וככל שהעסקה תושלם בהתאם למפורט לעיל ובהתבסס על יתרת ההשקעה בללין עד ל-30 ביומי, צפויה החברה לרשום ברבעון האחרון לשנת 2020 רווח מינימלי (מבלי להתחשב במנגנון ההתאמה לתמורה) משערוך של ללין בגובה של כ-130מיליון שקל.

הצדדים צפויים להתקשר בהסכמים מחייבים בקשר עם עסקה כאמור במהלך הימים הקרובים. השלמת העסקה כפופה לאישור הרשות לתחרות.

העסקה הזו צפויה להתבצע שנתיים לאחר שהתפוצצה עסקת הרכישה של ללין לפני כשנתיים וחצי. אז ביקשה פוקס למכור 25% ממניות ללין לחברת הקוסמטיקה הצרפתית נוקס (NUXE) לפי שווי של 350 מיליון שקל, אולם העסקה לא הושלמה בשל מחלוקות בין הצדדים.

המכירות של ללין ב-2019 הסתכמו בכ-222 מיליון שקל, כששיעור הרווח הגולמי מתוכן עמד על 67.5%, שיפור נאה לעומת 66.3% ב-2018. אולם אם בוחנים את שיעור הרווח הגולמי של ללין רק ביחס לחנויות שהשרשת מפעילה בצורה ישירה - רוב המכירות שלה - היא מציגה נתון חריג עוד יותר: שיעור רווח גולמי של 71.5%.