נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ורעייתו נדבקו בנגיף הקורונה; "נעבור את זה ביחד"

וזאת לאחר שאמש דווח כי יועצת לנשיא נדבקה בנגיף • כתוצאה מהחדשות, ירידות במסחר המקדים בוול סטריט

דונלד ומלניה טראמפ /צילום:  Jonathan Ernst, רויטרס
דונלד ומלניה טראמפ /צילום: Jonathan Ernst, רויטרס

לפני זמן קצר הנשיא טראמפ דיווח כי הוא ורעייתו מלניה, יצאו חיוביים לבדיקות הקורונה.

אמש דווח כי הופ היקס, יועצת לנשיא טראמפ, נדבקה בקורונה. לפי הדיווח, היקס התלוותה לטראמפ בנסיעתו במטוס "אייר פורס 1" לעימות בקליבלנד ביום ג' ולעצרת בחירות במינסוטה ביום רביעי האחרון.

הופ היקס. יועצת לנשיא שאתמול קיבלה תשובה חיובית לבדיקת הקורונה / צילום: Tom Brenner, רויטרס
 הופ היקס. יועצת לנשיא שאתמול קיבלה תשובה חיובית לבדיקת הקורונה / צילום: Tom Brenner, רויטרס

טראמפ נמצא בגיל הסיכון (74) במשך חודשים זלזל במחלת הקורונה. הוא טען שהמחלה היא לא פחות מ"Hoax", כלומר הונאה. הוא המשיך עד השבוע לקיים עצרות בחירות בהן אנשים משתתפים ללא מסיכות וללא ריחוק וכאשר נשאל על כך, השיב כי הוא נמצא על הבמה בריחוק.

בנוסף, התנגד הנשיא במשך חודשים ארוכים לעטיית מסיכת פנים והציע שלל רעיונות רפואיים לא אחראים כולל הזרקת הידרוכלורוקווין וסיפר על תרופות שהוא עצמו נוטל כמנע.

בשל ההודעה והתבודדות טראמפ לא יוכל לקיים עצרות בחירות וספק אם העימות הבא בין טראמפ לביידן האמור להיערך ב-15 באוקטובר ימשיך כמתוכנן.

כתוצאה מהחדשות, ירידות במסחר המקדים בוול סטריט.

על החדשות הודיע לא פחות מהנשיא עצמו בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "נעבור את זה ביחד".

האישה הראשונה שכאמור, גם נדבקה בנגיף, צייצה מוקדם יותר: "כמו אמריקאים רבים השנה, טראמפ ואני בבידוד בבית אחרי שיצאנו חיוביים בבדיקת קורונה. אנחנו מרגישים טוב ואני דחיתי את כל התוכניות שלי. היו בטוחים. נעבור את זה ביחד."

לפני כמה חודשים נדבק אחד מראשי המפלגה הרפובליקנית בעבר, הרמן קיין (מי שהתמודד על ראשות המפלגה). קיין נכח באירוע בחירות של טראמפ באוקלהומה לפני כמה חודשים, ואחרי אותו האירוע התדרדר מצבו והוא נפטר מקורונה.