גנץ: "הסכמי הנורמליזציה מחזקים את המאבק באיראן"

"אנחנו יודעים היטב מה עובד הכי טוב מול האיראנים - לחץ מקסימלי כפי שמובילה ארצות הברית", אמר שר הביטחון בשיחה ראשונה עם עיתונאים מסעודיה, איחוד האמירויות ובחריין • עוד הוסיף כי הוא "מאמין שהשלום בין ישראל למדינות נוספות באזור יכול לקדם גם הסדר מדיני עם הפלסטינים בהמשך"

שר הביטחון בני גנץ אמר בשיחה ראשונה עם עיתונאים מסעודיה, איחוד האמירויות ובחריין, "הסכמי הנורמליזציה מחזקים את המאבק באיראן ופותחים אופציות פעולה שהאיראנים מודעים להן. יש לנו אינטרסים משותפים, כולנו חולקים את המאבק בתוקפנות האיראנית ובפיתוח הגרעין שלה המסכנים את האזור ואת העולם, ואנחנו ניצור חזית אחידה כנגדה. השלום עושה אותנו חזקים יותר".

בנושא שיתוף פעולה ביטחוני עם בחריין מול איראן אמר גנץ כי "אני יכול לומר רק שיש לישראל יכולות להתמודד עם איראן, והנורמליזציה עם בחריין ועם איחוד האמירויות הופכות את כולנו לחזקים יותר מול התוקפנות האיראנית. אין ספק, שהנורמליזציה בינינו פותחת אופציות בנושא המאבק באיראן, ואני בטוח שגם האיראנים עצמם ערים לכך.

"האיראנים פועלים בסעודיה, במזרח אפריקה, בעזה, בסוריה, וגם במפרץ. הפעילות הזו מערערת את כל האזור. אנחנו יודעים היטב מה עובד הכי טוב מול האיראנים - לחץ מקסימלי כפי שמובילה ארצות הברית.

בתשובה לשאלה על חיזבאללה אמר גנץ: "אי אפשר יהיה לנתק בין הממשל הלבנוני שמאפשר לחיזבאללה לפעול מסביבה אזרחית, לבין המחיר שנצטרך לגבות במידה שתפרוץ אלימות. בלתי מתקבל על הדעת שבלבנון יש בתים עם חדר אורחים וחדר טילים".

הוא נשאל גם בנוגע לקידום התהליך המדיני עם הפלסטינים. "גם הפלסטינים צריכים להבין שאף אחד באזור לא הולך לשום מקום. אני מאמין שהשלום בין ישראל למדינות נוספות באזור, יכול לקדם גם הסדר מדיני עם הפלסטינים בהמשך".

במפגש שנערך ביוזמת המועצה הערבית לאינטגרציה אזורית אמר גנץ כי הוא מקווה לארח עיתונאים ואורחים נוספים מהמדינות השונות באזור בישראל במהרה. לדבריו, זוהי הזדמנות להראות לדור הצעיר איך שלום באזורנו צריך להיראות: "העובדה שהילדים באבו דאבי כבר לומדים על חשיבות השלום, ממלאת אותי בתקווה".

הוא סיכם באומרו כי "לישראל יש הרבה מה לתרום, לא רק בנושאים ביטחוניים, גם בנושאי חקלאות, טכנולוגיה ומדע".  גנץ תקף את טורקיה והשווה אותה לאיראן כמדינה תוקפנית. לדבריו, "יש מרכיבים משותפים לאיראנים ולטורקים. שניהם מייצגים כיום משטרים התומכים בתוקפנות אזורית". הוא הוסיף כי טורקיה נוהגת תוקפנות בצפון סוריה, אצל הכורדים, וכן בסכסוך בלוב. לדבריו, מדובר בבעיה קשה, בגלל חברותה של טורקיה בנאט"ו.