וול סטריט ננעלה בירידות: טראמפ ביטל את הדיונים על תמריצים עד אחרי הבחירות

דאו ג'ונס ירד ב-1.3%, נאסד"ק איבד 1.6% ומדד S&P 500 נחלש ב-1.4% • הנפט קפץ והזהב נחלש • יו"ר הפד קרא לעוד סיוע מהקונגרס: "הסיכוי להגזים קטן"• בואינג: הקורונה תפגע במכירות ליותר מעשור

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

יום המסחר שהחל במגמה מעורבת ננעל בירידות לאחר שכשעה לפני הסיום הנשיא טראמפ צייץ כי הוא מבטל את המו"מ על חבילת תמריצים נוספת עד לאחר הבחירות והמדדים ירדו בחדות. מדד דאו ג'ונס ירד ב-1.3%, נאסד"ק איבד 1.6% ומדד S&P 500 נחלש ב-1.4%.

בואינג צנחה ביותר מ-6% על רקע קיצוץ תחזית הביקוש לעשור הקרוב בשל השפעות משבר הקורונה. אפל ירדה ב-2.8%, מיקרוסופט איבדה 2%.

מחירי הנפט עלו, על רקע שיבושים באספקה בארה"ב בשל סופת ההוריקן דלתא שמתקרבת למפרץ מקסיקו ושביתת עובדי נפט בים הצפוני. חוזה מסוג ברנט עלה ב-1.4 דולר, 3.41%, למחיר של 42.69 דולר לחבית. חוזה מסוג WTI ננעל בעלייה של 3.7% במחיר של 40.67 דולר לחבית.

22:25

המדדים המובילים בוול סטריט עברו לירידות שערים ומאבדים 1.3%-1.5%.

הנשיא טראמפ הודיע כי הוא מבטל את המו"מ עם המפלגה הדמוקרטית על חבילה נוספת של תמריצים כלכליים עד לאחר הבחירות בשלושה בנובמבר.

"הוריתי לנציגים שלי לעצור את המו"מ עד לאחר הבחירות אז, מיד אחרי שאנצח, נעביר חבילת תמריצים גדולה שמתמקדת באמריקאים חרוצים ובעסקים קטנים", צייץ הנשיא טראמפ בטוויטר.

21:40

מגמה חיובית בוול סטריט, מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.6%, נאסד"ק מתחזק ב-0.3% ומדד S&P 500 מוסיף 0.5%.

הנפט מתחזק: חוזה מסוג WTI למסירה בדצמבר ננעל בעלייה של 3.7%, 1.45 דולר, במחיר של 40.67 דולר לחבית.

מניית GE   צונחת בכמעט 4%. התאגיד דיווח כי קיבל הודעה מרשות ני"ע של ארה"ב (SEC), ולפיה ברשות שוקלים להמליץ על צו מניעה אזרחי בהקשר לחקירה בנוגע לפרקטיקות הכרה ברווחים.

20:40

חוזה זהב למסירה בדצמבר נחלש ב0.6%, 11.3 דולר, וננעל במחיר של 1,908.8 דולר לאונקיה.

20:00

רופא הבית הלבן: טראמפ לא מדווח על סימפטומים של קורונה, לאחר הלילה הראשון מחוץ מבית החולים. "היה לו ליל מנוחה בבית והיום הוא לא מדווח על סימפטומים", כתב ד"ר שון קונלי. 

19:15

הירידות במניית אפל  נחלשו לאחר שהודיעה על אירוע השקת מוצרים ביום שלישי הבא. החברה צפויה לחשוף את האייפון החדש ולהציג ארבעה דגמים של אייפון 12. החברה לרוב מכריזה על טלפונים חדשים בספטמבר אולם כבר הזהירה מוקדם יותר השנה מעיכוב, שנובע ככל הנראה מדחיות בייצור בשל הקורונה.

18:50

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות קלות. מדד דאקס התקדם ב-0.6%, פוטסי 100 הוסיף 0.1% וקאק 40 עלה ב-0.4%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי התחזק ב-0.1%.

רולס רויס קפצה 9.7% לאחר חתימת חוזה להקמת מפעל גז בהודו. בצד השלילי, לוג'יטק צנחה יותר מ-5% לאחר דיווח בבלומברג ולפיו אפל תפסיק למכור אוזניות ורמקולים מתוצרת חברות מתחרות.

בוול סטריט המסחר מתנהל במגמה מעורבת, הדאו עולה ב-0.1%, נאסד"ק מוסיף ונחלש ומאבד 0.7% ומדד S&P 500 נסוג ב-0.3%.

מניית בואינג  יורדת ביותר מ-2% לאחר שהחברה חתכה את תחזית הביקוש למטוסים מסחריים בעשור הקרוב. יצרנית המטוסים מעריכה כי הצניחה בביקוש לנסיעות בעקבות מגפת הקורונה תמשך שנים. לפי התחזית החדשה חברות התעופה בעולם יזדקקו ל-18,350 מטוסים בשווי 2.9 טריליון דולר בעשור הקרוב, ירידה של 11% מהתחזית בשנה שעברה.

ירידות גם במניות ענקיות הטכנולגיה, אפל וטסלה מאבדות יותר מ-2%, אמזון יורדת ב-2% ומיקרוסופט נחלשת ב-1%.

17:50

מדד דאו ג'ונס מתחזק ב-0.3%, נאסד"ק נסוג 0.1% ומדד S&P 500 נסחר ביציבות סביב רמת הפתיחה.

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, קורא לתמריצים פיסקאליים ומוניטריים אגרסיביים ומתמשכים. פאוול, שנואם בפני האיגוד הלאומי לכלכה עסקית, ציין את ההתקדמות ביצירת משרות, בצריכה ובהקמת עסקים ואמר כי עתה הוא לא הזמן להוריד את הרגל מדוושת הגז. לעשות כן עשוי "להוביל להתאוששות חלשה יותר, שתיצור קושי לא הכרחי למשקי בית ולעסקים. לעומת זאת, הסיכונים של הפרזה נראים, לעת עתה, קטנים יותר".

התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב לעשר שני עולה מעט ל-0.782%. הדולר נחלש ב-0.1% מול סל המטבעות וב-0.1% מול הין היפני, לשער של 105.6 ין לדולר. הליש"ט נחלשת ב-0.9% לשער של 1.29 דולר לליש"ט והאירו נסחר ביציבות בשער של 1.18 דולר לאירו.

הזהב נסחר בירידות של 0.7% לשער של 1,918 דולר לאונקיה. הנפט עולה בכמעט 4%, חוזה מסוג WTI עולה ב-1.5 דולר למחיר של 40.8 דולר לחבית. נפט מסוג ברנט נסחר בעלייה של 3.6% למחיר של 42.8 דולר לחבית.

16:30

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח במגמה מעורבת: מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.1%, נאסד"ק יורד ב-0.1% ומדד S&P 500 נסחר סביב רמת הפתיחה, מהצד השלילי. 

המשקיעים עוקבים בדריכות אחר מצב בריאותו של הנשיא דונלד טראמפ, בהמשך לשחרורו מבית החולים. עוד מצפים בשוק לנאומו של יו"ר הפד ג'רום פאוול בהמשך היום, שצפוי לומר בכנס האיגוד הלאומי לכלכלה עסקית, כי יש צורך בתמריצים חדשים כדי למנוע עיכוב בהתאוששות הכלכלית.

בואינג  וגולדמן זאקס  מובילות את העליות בדאו ומתקדמות בכ-1%.

מניות הטכנולוגיה נתונות תחת לחץ בזמן שהמשקיעים מגבירים פוזיציות בחברות שייהנו מפתיחה מחודשת של הכלכלה. אמזון   ואפל  מאבדות יותר מ-1%, מיקרוסופט , נטפליקס  יורדת ב-1% ואלפאבית  ופייסבוק  נסוגות בכ-0.6%.

בין המניות שריכזו עניין בשלב הטרום מסחר:

סיסקו מערכות  תשלם 1.9 מיליארד דולר לחברת אבטחת סייבר מווירג'יניה שהאשימה אותה בהעתקת פטנטים. לפי הפסיקה, שסיסקו הודיעה כי תערער עליה, החברה הפרה ארבעה מתוך חמישה פטנטים.

החברה האם של גוגל, אלפאבית , הודיעה על מיתוג מחדש של חבילת הכלים לעסקים שלה ועל רמות תמחור חדשות. כל זאת כחלק מהתחרות המתמשכת עם מוצרי אופיס של מיקרוסופט.

רגולטורים באיחוד האירופי פתחו בבדיקה מתמשכת לקראת אישור של החיסון האפשרי לקורונה שמפתחות פייזר  וביונטק. בשבוע שעבר החלה בדיקת החיסון של אסטרהזנקה.

RBC העלו את ההמלצה למניית התאגיד הביטחוני נורת'רופ גרומן , ל"תשואת יתר". בין הסיבות שמנו היו חוזה בתחום הטילים הבליסטיים וביצועי חסר ברבעון השלישי.

15:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק נסחרים כעת במגמה מעורבת, וזאת בהמשך לעליות שנרשמו אתמול על רקע שיפור במצבו של הנשיא טראמפ שנדבק בקורונה. 

טראמפ שוחרר הלילה מבית החולים הצבאי לבית הלבן, אם כי עולות ספקולציות כי מצבו לא כל כך טוב כפי שהנשיא היה רוצה לצייר. בשוק יעקבו מקרוב אחרי ההתפתחויות בנושא.

מחר בערב יפורסם הפרוטוקול דיוני הוועדה המוניטרית להחלטת הריבית האחרונה של הפד בארה"ב. איתי יושע, מנהל דסק אופציות מט"ח בחדר המסחר של בנק הפועלים אמר: "קיימת תמימות דעים בין חברי הוועדה המוניטרית בנושא גובה הריבית ובעמדת הוועדה באשר להמשך המדיניות המרחיבה של הפד. מספר נגידים מקומיים של מדינות בארה"ב התבטאו השבוע בנושא וכולם הדגישו שהתנאי לצמיחה מהירה ומשמעותית בכלכלה (כ-30% בהשוואה לרבעון הקודם) וליציאה מהמשבר החל מהרבעון השלישי - תלויה בכך שהפד ימשיך במדיניותו המרחיבה, כלומר מתן עוד תמריצים לשוק, עוד רכישות אג"ח ונכסים וכן מתן הלוואות".

"בבריטניה לעומת זאת, ג'ונתן האסקל, אחד מחברי הוועדה המוניטרית, הודיע כי יתמוך בעוד חבילת תמריצים אם יידרשו, וכי הוא רואה פחות לחצים אינפלציונים משצפו קודם לכן. האסקל גם התבטא לאחרונה בעד הנהגת ריבית שלילית בממלכה, והמשקיעים כעת מהמרים על ריבית כזו באוגוסט 2021. בתוך כך הבנק המרכזי הבריטי הרחיב באוקטובר את רכישות הנכסים (מסוג ריפו ארוכי טווח ואג"חים נקובים בפאונד) ב-0.7% לשיא של מעל 700 מיליארד פאונד. רק לשם השוואה - הבנק המרכזי האירופאי (ה-ECB) רכש עד כה נכסים בהיקף של כ-6.5 טריליון יורו והפד רכש בהיקף של כ-7 טריליון דולר".

12:30

בורסות אירופה עברו לירידות קלות, לאחר מגמה מעורבת בפתיחת המסחר. גם החוזים על מדדי וול סטריט נסחרים כעת בירידות קלות. 

במסחר המוקדם נרשמות ירידות קלות במניות אפל , אמזון וטסלה 

הנשיא טראמפ עזב אמש (ב') את בית החולים עם תחזית זהירה אחרי שלושה ימי אשפוז במחלת קוביד-19 וחזר לביית הלבן, שמתמודד עם התפשטות הקורונה בין עוזריו הבכירים, ארבעה שבועות בדיוק לפני יום הבחירות. טראמפ, הפעם במסכה, יצא ברגל מפתח המרכז הרפואי הצבאי הלאומי וולטר ריד בבתסדה, מרילנד, ליד וושינגטון, שבו הוא קיבל טיפול מאז ערב יום שישי. פקידי ממשל הכינו עברו סידורי בידוד במעונו בבית הלבן, ולא באגף המערבי שבו עובדים עוזרים רבים, לפי מקור יודע דבר.

זמו קצר לפני 7 בערב, טראמפ יצא ממסוק חיל הנחתים ועמד על מרפסת הבית הלבן, הסיר את המסכה וזרק את שני אגודליו כלפי מעלה, ואחר כך הצדיע. הנשיא חזר לבית לבן שספג קורונה. מזכירת העיתונות קיילי מקאנארי מסרה אתמול שהיא אובחנה כחיובית ונכנסת לבידוד. מקורבים אחרים לנשיא שנמצאו חיוביים לנגיף כוללים את מנהל הקמפיין ביל סטפיאן, העוזרת הופ היקס, מושל ניו ג'רזי לשעבר כריס כריסטי, היועצת לשעבר קליאן קונוויי ומנהל פעילות המשרד הסגלגל ניק לונה.

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. החוזים על מדדי וול סטריט נסחרים כעת ביציבות.

הבחירות לנשיאות ארה"ב מתקרבות, ובדויטשה בנק פרסמו סקירה לקראת הבחירות בארה"ב, במסגרתה הם מנסים לנתח את הסיכויים של המועמדים וההשלכות האפשריות על השווקים. "אנחנו חושבים שקיים סיכוי גבוה שבית הנבחרים יישאר בשליטה דמוקרטית אך לגבי הסנאט המרוץ קרוב מאוד ודעתנו היא שלרפובליקנים יתרון קל לשמור על הסנאט. תרחיש הבסיס שלנו הוא שביידן יזכה בנשיאות כאשר ההיסטוריה מראה שלנשיא מכהן קשה לזכות בקדנציה שניה תחת מיתון. צמצום הפער בין המועמדים במדינות המפתח גורמת לכך שהמרוץ קרוב יותר וניצחון ביידן לא מובטח, כמובן", כותבים בדויטשה בנק. 

07:45

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה חיובית, לאחר שאתמול ננעל המסחר בניו יורק בעליות חדות. בסין לא מתקיים היום מסחר לרגל חג. 

המסחר בוול סטריט זכה לרוח גבית מהדיווחים על מצבו של הנשיא דונלד טראמפ. טראמפ עזב במהלך הלילה את בית החולים וולטר ריד, וחזר לבית הלבן. הוא ימשיך להיות במעקב צמוד של צוות רופאים. טראמפ, לבוש בחליפה כהה ועניבה כחולה ועוטה מסכה, ירד בכוחות עצמו במדרגות מחוץ לבית החולים, ונכנס לרכב שטח שחור שהסיע אותו למסוק הפרטי שלו. הוא סירב לענות לשאלות עיתונאים שהמתינו לו במקום, אולם נופף להם בידו.

מדד הנאסד"ק זינק ב-2.3%, הדאו ג'ונס עלה ב-1.6% ומדד S&P 500 קפץ ב-1.8%. החוזים על מדדי וול סטריט נסחרים כעת ביציבות.

באוסטרליה הותיר היום הבנק המרכזי (RBA ) את שיעור הריבית בגובה של 0.25% והודיע שלא ישנה את המדיניות המוניטארית. 

בזירת המסחר בסחורות רושם הנפט מסוג ברנט עלייה קלה היום, לאחר קפיצה אתמול, ונסחר ברמה של 41.48 דולר לחבית. הזהב רושם ירידה קלה לרמה של 1,917 דולר לאונקיה.