דני קרוון, מתכנן כיכר התרבות בת"א, מבקש מהעירייה לפנות את עמדת ערוץ 20 מהכיכר

דני קרוון, האומן שתכנן את כיכר התרבות בתל אביב פנה לראש העיר רון חולדאי בבקשה לפנות את עמדת השידור של ערוץ 20 מהכיכר • קרוון טוען כי הגדרות שהוצבו סביב העמדה הן מפגע אסתטי ומונעות מהציבור גישה למרחב שנועד עבורו

רחבת הבימה / צילום: מירב מורן
רחבת הבימה / צילום: מירב מורן

דני קרוון, האומן שתכנן את כיכר התרבות, מבקש מעיריית תל אביב לפנות את עמדת השידור של ערוץ 20 מהכיכר. במכתב לראש עיריית תל אביב רון חולדאי, טוען קרוון כי עמדת השידור והגדרות שהוצבו סביבה לא רק מהוות מפגע אסתטי, אלא גם מונעות מהציבור גישה למרחב שנועד עבורו ונוצר במאמצים רבים, ומתוך כוונה טובה להיטיב עם תושבי העיר.

נזכיר כי בשבועות האחרונים משדר ערוץ 20 מכיכר התרבות. בתחילה הועברו השידורים ללא אישור מהעירייה, בהמשך הוענק לערוץ האישור, אך בגלל היתקלויות עם מפגינים גודרה עמדת השידור ושוטרים הוצבו כדי לשמור שהשידור יועבר בבטחה.

קרוון טוען כי הצבת השמירה והגידור יוצרים מצב אבסורדי בו כוחות שיטור מונעים מהציבור לגשת למרחב שנוצר עבורו בשל המצב הנתון.

"דווקא בימים אלה כשנגזר עלינו להישאר בבתינו, כשנבצר מאיתנו להגיע למקומות עבודה שלנו, לבקר את בני משפחתינו ברחבי הארץ, לטייל בחיק הטבע או לצאת מגבולות המדינה בחופשיות, חשוב שנאפשר גישה לשטחים הציבוריים הפתוחים שהם בבחינת אוויר לנשימה לתושבי העיר הכלואים בדירותיהם", כתב קרוון.

קרוון ממליץ שלא לחסום את הכיכר בפני התושבים, להסיר את הגדרות ולשחרר את השוטרים והחיילים שנמצאים בכיכר בימים אלה כדי לשמור על עמדת השידור הממוקמת בה: "אין תחליף לקולות הצחוק וצהלות המשחק ששוטף את הכיכר בימים כתיקונם".

מערוץ 20 נמסר כי "כיכר הבימה כמו יתר הכיכרות הינו שטח ציבורי. לכלי התקשורת ובפרט לערוץ 20 המביא את קולו של העם, הזכות והחובה לשדר מהשטח. ערוץ 20 לא הציב גדרות במקום. הדבר נעשה ביוזמת גורמי הביטחון המבקשים לגונן עליו מפני התקפות אלימות של אנרכיסטים. אין בפנייתו של קרוון אלא רצון לנצל את הפופולאריות של הערוץ כדי לקדם יחסי ציבור ליצירתו".