סקר חדש מפתיע: הליכוד מאבד מנדטים, ימינה של בנט מתחזקת

סקר מנדטים שפורסם בחדשות 12 מגלה שמפת המנדטים השתנתה בצורה דרמטית: הליכוד צוללת ל-26 מנדטים, בעוד ימינה מזנקת ל-23 • בחלוקת הגושים החדשה הימין עם 49 מנדטים, השמאל-מרכז עם 32

נפתלי בנט / צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות
נפתלי בנט / צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות

סקר מנדטים מיוחד שערך מכון "מדגם" בראשות מנו גבע פורסם הערב (ג') בחדשות 12 ומגלה כי מפת המנדטים השתנתה באופן דרמטי בצל העלייה בתחלואה והנחיות הסגר של הממשלה. הליכוד בראשות רה"מ בנימין נתניהו נופלת באופן דרסטי ל-26 מנדטים בלבד ואילו מפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט מזנקת ל-23 מנדטים.

איחוד יש עתיד-תל"ם עולה מעט ומתקדמת ל-18 מנדטים, אחריה הרשימה המשותפת עם 15 מנדטים וכחול לבן עם 9 מנדטים בלבד, זהה לש"ס. ישראל ביתנו חוזרת לתודעה הציבורית עם 8 מנדטים, יהדות התורה זוכה ל-7 מנדטים ומרצ בתחתית הרשימה עם 5 מנדטים בלבד.

לפי סקר מכון "מדגם", אם יערכו בחירות היום, מפלגת העבודה לא תעבור את אחוז החסימה, כך גם הבית היהודי בראשות רפי פרץ, גשר של אורלי אבקסיס-לוי ודרך ארץ, הסיעה של הח"כים יועז הנדל וגדעון האוזר שהתפצלו מכחול לבן. 

במבט-על עולה מהסקר חלוקה חדשה בין הגושים הפוליטיים - הימין צובר 49 מנדטים, החרדים עם 16 ואילו גוש המרכז-שמאל עם 32. גוש המפלגות הערביות כאמור עם 15 מנדטים.