גם פייבר בדרך להנפקת אג"ח להמרה: מתכננת גיוס של 400 מיליון דולר

לפני כחמישה חודשים גייסה החברה 120 מיליון דולר בהנפקת מניות • כעת היא מצטרפת למגמה גוברת בקרב חברות טכנולוגיה, ומתכננת לגייס 400 מיליון דולר באמצעות איגרות חוב להמרה • בכך מנצלות החברות את מצב השוק ומגייסות מאות מיליוני דולרים בריבית של 0%

פחות מחמישה חודשים חלפו מאז שחברת האינטרנט פייבר גייסה 120 מיליון דולר בהנפקת מניות, וכעת היא מתכננת לגייס 400 מיליון דולר בהנפקת איגרות חוב להמרה. בכך היא מצטרפת למגמה הגוברת של חברות טכנולוגיה שמנצלות את המצב הנוח בשוק לגיוס חוב בריביות נמוכות ואף לעיתים אפסיות. כך עשו לאחרונה גם מספר חברות ישראליות, ובהן Wix, נייס וסולאראדג' שגייסו כל אחת מאות מיליוני דולרים בריבית של 0%.

פייבר, בניהולו של המייסד מיכה קאופמן, פיתחה זירת מסחר אונליין שנועדה לחבר בין פרילנסרים מתחומים שונים לבין לקוחות פוטנציאליים. החברה הודיעה היום על כוונתה להנפיק אג"ח להמרה שמיועדות לפירעון בנובמבר 2025.

היקף הגיוס יעמוד על 400 מיליון דולר, והוא עשוי לגדול ב-60 מיליון דולר נוספים בהנחה שהמשתתפים בהנפקה יממשו אופציה שיקבלו לרכישת אג"ח נוספות. תנאי ההנפקה - גובה הריבית ושער ההמרה - טרם נקבעו.

בסוף הרבעון השני היו לפייבר בקופה כ-290 מיליון דולר, לאחר שייצרה 5.2 מיליון דולר מפעילות ברבעון השני וגייסה בו 120 מיליון דולר בהנפקת מניות. ההנפקה בוצעה בחודש מאי לפי מחיר של 60 דולר למניה, ומאז זינקה מניית פייבר ב-157% לשווי של 5.4 מיליארד דולר.

בתוצאות החברה תומכת אחת המגמות הבולטות של תקופת הקורונה, המעבר לעבודה מרחוק, וזאת משום שהפתרון שהיא מספקת מאפשר סגירת עסקאות ללא מפגש פיזי בין הלקוח למספק העבודה.

ברבעון השני פייבר עברה לרווח נקי על בסיס Non-GAAP, מוקדם משציפו בשוק ההון. החברה רשמה ברבעון הכנסות של 47.1 מיליון דולר, צמיחה של 82% מהרבעון המקביל, והרווח הנקי הגיע ל-3.6 מיליון דולר. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) פייבר הפסידה ברבעון השני, אך צמצמה את ההפסד ב-99% והתקרבה לאיזון עם הפסד נקי של 124 אלף דולר.