אילוסיב נטוורקס מגייסת 24 מיליון דולר כדי להטעות תוקפי סייבר

אילוסיב מפתחת פתרונות אקטיביים להגנת סייבר ולהטעיית תוקפים • אילוסיב נוסדה על ידי עופר ישראל במסגרת קבוצת הקמת החברות טים8.

אילוסיב נטוורקס (Illusive Networks), המפתחת פתרונות אקטיביים להגנת סייבר ולהטעיית תוקפים, הודיעה היום (ד') על גיוס 24 מיליון דולר במסגרת סבב B. הגיוס הובל על ידי משקיעה חדשה, ספרינג לייק אקוויטי פרטנרס, והשתתפו בו המשקיעים הקיימים של החברה - קרן מרקר, NEA, בסמר, אינוביישן אנדברס, סיסקו, מיקרוסופט וסיטי ונצ'רס.

אילוסיב נטוורקס הוקמה בשנת 2014 על ידי עופר ישראלי במסגרת קבוצת הקמת החברות טים8 (Team8). למעשה אילוסיב היתה החברה הראשונה בפורטפוליו של טים8 שגדל והתרחב מאז. ישראלי, שמכהן כמנכ"ל החברה, ניהל בעבר צוותי פיתוח של צ'ק פוינט במספר מוקדים בעולם. נדב צפריר, לשעבר מפקד יחידת 8200 ושותף מנהל בטים8, מכהן כיו"ר הדירקטוריון באילוסיב. סבב הגיוס הנוכחי מביא את סך ההון שגייסה החברה ל-58 מיליון דולר.

"טים8 הם אנשים חכמים שיודעים מה רלוונטי בתחום, אז הם עזרו בגיבוש הרעיון. יש להם רשת ענפה של ארגונים שהם עובדים איתם וזה גם מאוד עוזר כדי לעצב בהתחלה פתרון שמתאים לחברות ענק. יש הרבה יזמים שלא מדברים עם ארגונים גדולים בהתחלה ואחר כך מתברר שהפתרון שעיצבו לא מתאים לאלו", אמר ישראלי ל"גלובס".

אילוסיב נטוורקס מעסיקה כ-100 עובדים, 60 מתוכם במרכז הפיתוח שלה בתל אביב והשאר במטה החברה בארה"ב. החברה מתכוונת להשתמש בגיוס כדי להגדיל את מערך המכירות, השיווק והפיתוח וכעת מציעה 30 משרות פתוחות. במקביל לגיוס הודיעה אילוסיב על שותפות במסגרתה תצטרף לתוכנית ה-Co-Sell של מיקרוסופט, כך שאנשי המכירות של מיקרוסופט יתוגמלו על מכירת מוצרי אילוסיב. הפתרונות של אילוסיב מוצעים כבר על גבי הענן של מיקרוסופט, אז'ור.

הפתרונות של אילוסיב שואפים להקטין את סיכון הסייבר בעזרת צמצום משטח התקיפה ועצירת התנועה של תוקפים ברשת. אילוסיב יוצרת סביבה עוינת לתוקפים, המונעת מהם את היכולת להתקדם לעבר נכסי הארגון הקריטיים לאחר שביצעו את הפריצה הראשונית. הפתרון מזהה ומטפל בממשקים והרשאות המהוות נקודת חולשה במערך האבטחה הארגוני, המאפשרים לתוקפים לנוע מבלי שיזהו אותם, ומחליפה אותם בגרסאות מוטעות שמוליכות את התוקפים שולל וחושפות את נוכחותם במערכת.

"מבחינה עסקית הולך לנו טוב בקורונה", אומר ישראלי. "נתקלנו במהלך התקופה בארגונים שחשבנו שהדברים מולם סגורים אבל בסוף זה נפל, אך גם בלקוחות שהחליטו לאמץ יותר מהר פתרונות רלוונטיים. הפתרון שלנו מתחרה מול פתרונות שמנסים לאתר תוקפים לרשת על ידי זיהוי אנומליות בהתנהלות, אבל בקורונה אין באמת נורמליות ודפוס הפעילות של המשתמשים השתנה לגמרי, לכן קשה ללמוד ממנו משהו כרגע. הפתרון שלנו הוא לא הסתברותי אלא מצליח לזהות בוודאות שמשהו רע קורה למערכת".