נתניהו לראשי הרשויות: להימנע מאירועי שמחת תורה והקפות המוניות

ראש הממשלה דן בשיחת זום עם ראשי הרשויות המקומיות בהמשך הצעדים למניעת הפצת הקורונה • בשיחה בהשתתפות השר אמיר אוחנה וראש המל"ל מאיר בן שבת, נתניהו וראשי השלטון המקומי דיברו על מודל הרמזור ופתרונות לתפילות במרחב הציבורי

ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחת זום עם ראשי הרשויות המקומיות / צילום: צילום מסך, גלובס
ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחת זום עם ראשי הרשויות המקומיות / צילום: צילום מסך, גלובס

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (ד') שיחת זום עם ראשי הרשויות המקומיות כדי לדון בהמשך הצעדים למניעת הפצת הקורונה. בשיחת הזום נכחו יו"ר השלטון המקומי וראש עירית מודיעין, חיים ביבס, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, ראש המל"ל מאיר בן שבת וראשי ערים רבים, ביניהם ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית נצרת עלי סלאם, ראש עיריית יקנעם סימון אלפסי, ראש עיריית נהריה רונן מרלי, ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר, ראש עיריית ראשון לציון רז קינסליך וראש עיריית בקה אל גרביה, ראאד דקה.

זו פגישה ראשונה מסוגה שמקיים נתניהו עם הנהגה מקומית.

בהודעה לעיתונות ששלחו ממשרד ראש הממשלה נאמר שמטרת שיחת הזום היתה לשמוע את הצרכים מהשטח. נתניהו עדכן את ראשי הרשויות בתמונת המצב, ובכך כי רק בשבוע הבא ניתן יהיה לדון בהקלות או החמרות של הסגר. הוא ביקש מהם סיוע באכיפה, מניעת התקהלויות ושמירה על הכללים.

נתניהו גם דיבר איתם על הימנעות מהתקהלויות, הקפות המוניות בשמחת תורה ומחתונות המוניות, מציאת פתרונות מקומיים מוגנים ובטוחים לתפילות במרחב הציבורי בהתאם להנחיות.

ביבס אמר בשיחה כי צריך ליישם את תוכנית הרמזור של פרופ' רוני גמזו. "התוכנית תאפשר לנו לצאת מהסגר ולחזור לשגרת קורונה תחת מגבלות בחינוך, בעסקים ובתחומים אחרים. הרמזור חייב להיות מקצועי ודיפרנציאלי. אם העיר אדומה היא תהיה בסגר, גם אם ראש העיר מקורב לראש הממשלה", אמר ביבס.

תוכנית הרמזור, המטילה סגרים בעוצמות שונות לפי מידת התחלואה המקומית, הונחה על שולחן הממשלה בראשית חודש אוגוסט, אולם הממשלה נמנעה מלהתכנס ודחתה את אישורה במשך כחודש. כאשר נכנסה התוכנית לתוקף היא צומצמה וקוצצה, ובאותו השלב המגפה כבר התפשטה לכל רחבי ישראל.

ראש עירית אילת מאיר יצחק לוי אמר ל"גלובס" שנתניהו היה קשוב והתייחס לאילת כאיזור הזקוק להתייחסות מיוחדת בשל הבידוד הגיאוגרפי של העיר.

ראש עירית לוד, יאיר רביבו, קרא להחמרת הסגר. רביבו נדבק בעצמו בקורונה. הוא הציע לגייס מאות אנשי מילואים לערים האדומות כדי להגביר את הפיקוח.

ראש העיר ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, אמר במהלך המפגש כי האמון של הקהילה החרדית בצעדי הממשלה, נסדק לחלוטין וכי יש צורך בהקמת צוות ראשי היישובים החרדיים עם המשטרה.